Schaatsende ouderling?
Wat vinden jullie van een ouderling die een avond in de week op een schaatsbaan gaat schaatsen.
Kan dit en si dit geen bezwaar of kan dit nu juist niet.
schaatsende ouderling
-
- Contacteer:
Wat is dit nou voor gekke vraag?Oorspronkelijk gepost door Jelle
Schaatsende ouderling?
Wat vinden jullie van een ouderling die een avond in de week op een schaatsbaan gaat schaatsen.
Weleens van een gergem ds gehoord die elke week gaat schaatsen?
Om te beginnen zou ik willen vaststellen dat het ook voor een ouderling goed is om wat aan lichaamsbeweging te doen. Naast de broodnodige onderhoud van het lichaam levert het op een goede manier sporten ook nog eens een stuk ontspanning op. Lijkt me in het ambtelijk werk anno 2004 ook niet onbelangerijk. In principe zeg ik: geen probleem.
Of het schaatsen verantwoord is kan die ouderling wat mij betreft zelf wel beoordelen. Hangt een beetje van de ijsbaan af, als -ie op een disco lijkt zou ik misschien een andere kiezen. Maar dat kan een ouderling zelf wel bepalen.
Of het schaatsen verantwoord is kan die ouderling wat mij betreft zelf wel beoordelen. Hangt een beetje van de ijsbaan af, als -ie op een disco lijkt zou ik misschien een andere kiezen. Maar dat kan een ouderling zelf wel bepalen.
in dat geval moet je weer grijze sokken gaan dragen als je naar de kapper gaat . . . ;-)Oorspronkelijk gepost door Pim:,:,Oorspronkelijk gepost door limosa
en ik zou toe willen voegen: als het maar geen scheve schaats is . . . ;-)
P.S. Jelle, we horen nog wel de achtergrond van je vraag he. Sta je op tweetal?
[Aangepast op 7/7/04 door limosa]
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Schaatsende ouderling?
Bouwvakkende dominee?
Op [url=http://]http://www.emwt.nl/[/url] is onder "foto's" als voorlaatste een foto te zien waarop een bekende predikant uit de GerGem als bouwvakker te zien is, in hetzelfde gele t-shirt dat de overige leden van het EMWT-team ook dragen. Geweldig toch, dat ook een predikant z'n steentje bijdraagt (letterlijk en figuurlijk) aan dit staaltje van christelijke naastenliefde! Een voorbeeld ter navolging, een initiatief om te steunen!
~~Soli Deo Gloria~~
Hmmm, maar dat is wel een "lichte" ds. :t:t (Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Op http://www.emwt.nl/ is onder "foto's" als voorlaatste een foto te zien waarop een bekende predikant uit de GerGem als bouwvakker te zien is, in hetzelfde gele t-shirt dat de overige leden van het EMWT-team ook dragen.

BTW: Waarom een onderscheid in ambt maken als het gaat om de dagelijkse bezigheden? Beetje hypocriet als je zelf schaatst, maar vindt dat je ds. of ouderling dat niet mag.
Overigens vind ik het niet mooier of leuker als een ambtsdrager die dingen doet. Iig niet leuker als dat een ander gemeentelid dat doet. Het zou niet eens op moeten vallen.
Overigens vind ik het niet mooier of leuker als een ambtsdrager die dingen doet. Iig niet leuker als dat een ander gemeentelid dat doet. Het zou niet eens op moeten vallen.