schaatsende ouderling

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Ruti
ken jij mij noch?
Wie niet? Uw spraak maakt u openbaar.

[Aangepast op 7/7/04 door Lecram]
Lecram

Bericht door Lecram »

heb jullie mij erg gemisst?
Als kiespijn?
Andre

Bericht door Andre »

now zeg, dat heb ik niet van jouw verwacht!!!
Zo dit is mijn laaste bericht voor dat
ik zal weer af geknikkerd zijn,
soms heb ik een beetje scherp gepraten,
maar jullie zijn ook geen engeltjies,
ik kan zeggen dat aal mijn woorden zijn voor de beterschap van uw harten.
GOODBYE en tot ziens in New Jersey.
O. o zie je het voor je André in New Jersey, echt niet, Nederland is veel te mooi om weg te gaan!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Och, een dominee of ouderling is ook maar een mens. Is alleen maar positief dat ze zich niet in een hokje laten drukken
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Schaatsende ouderling?

Wat vinden jullie van een ouderling die een avond in de week op een schaatsbaan gaat schaatsen.
Kan dit en si dit geen bezwaar of kan dit nu juist niet.
Wie denkt er nu aan schaatsen in juli, tegen zo'n ouderling zou ik inderdaad bezwaren hebben
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus

Op http://www.emwt.nl/ is onder "foto's" als voorlaatste een foto te zien waarop een bekende predikant uit de GerGem als bouwvakker te zien is, in hetzelfde gele t-shirt dat de overige leden van het EMWT-team ook dragen.
Hmmm, maar dat is wel een "lichte" ds. :t:t ( :D )
:#:#:#
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja wie denkt er nu aan schaatsen op dit moment.

Mijn vraag kwam naar aanleiding dat ik gisteren middag bij een vriend van mij kwam waarmee ik in de winter regelmatig op vrijdagavond ging schaatsen op de Uithof in Den Haag.
Hij is inmiddels ouderling geworden in het HNHK en omdat ik met ingang van afgelopen 1 juli officieel met vervroegde vut ben gegaan en hij op maandag altijd vrij is, vroeg hij zich af of we soms op maandagmorgen zouden kunnen gaan schaatsen, vanaf 1 okt. a.s.

Mijn vraag aan hem was (een beetje plagend) of het als bezwaard ouderling wel kon om te gaan schaatsen op de Uithof, en of er misschien wel een aparte bewaardenbaan zou zijn.
Dit zette hem echter wel aan het denken of hij dat nu wel kon maken.
Nou heel eerlijk gezegd heb ik er geen moeite mee.
Mijn vader trapte vroeger al wel een balletje mee als we op de veluwe waren en op de hei zaten.
Wel moesten wij altijd lachen omdat hij dat wel deed in zijn zwarte pak en met zijn zwarte hoed op:D

Ja ouderlingen en dominees zijn ook gewone mensen en vaak ook gewoon vader net als iedere andere vader die met hun kinderen meedoen.

Maar ja sommigen kijken daar toch anders tegen aan en mijn vriend wil ook geen kerkgangers tegen het hoofd stoten.
Vandaar deze vraag midden in de zomer.
Lassie

Bericht door Lassie »

Sorry hoor,

Ik zal jullie eens een paar voorbeelden geven over een dominee die voordurend door zijn gemeente in de gaten werd gehouden m.b.t. zijn activiteiten.

Dominee:

"U had uw hoed niet op toen u de post uit uw brievenbus pakte" :(

Dominee:

"U mag geen balletje trappen met uw zoontje" :(:(:(:(

Triest allemaal.

Een kerkenraadslid of een dominee zijn. Mag je dan ook niet genieten van de dingen die God ons gegeven heeft?

Of is dit een topic die niet serieus is.

Van mij part mag die ouderling gaan schaatsen als die maar wil. Why not??
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus

Op http://www.emwt.nl/ is onder "foto's" als voorlaatste een foto te zien waarop een bekende predikant uit de GerGem als bouwvakker te zien is, in hetzelfde gele t-shirt dat de overige leden van het EMWT-team ook dragen.
Hmmm, maar dat is wel een "lichte" ds. :t:t ( :D )
:#:#:#
Wat bedoelt BV deze keer?
~~Soli Deo Gloria~~
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Schaatsende ouderling?

Wat vinden jullie van een ouderling die een avond in de week op een schaatsbaan gaat schaatsen.
Kan dit en si dit geen bezwaar of kan dit nu juist niet.
Wie denkt er nu aan schaatsen in juli, tegen zo'n ouderling zou ik inderdaad bezwaren hebben
waarom??
Andre

Bericht door Andre »

Weet je wat ik nu altijd zo fijn vond!

Wanneer vader, even lekker de tijd nam om met ons wat te ondernemen, hetzij een balletje trappen in de achtertuin, hetzij een pijl en boog maken, en net zoals Jelle schreef, dat allemaal in een zwart pak hoed op was het wel eens een komisch gezicht, een dominee met een pijl en boog op een lege limonadefles aan het schieten.

Het zijn ook maar gewone mensen ambtsdragers, een beetje ontspanning met kinderen of vrienden mag ook toch!!
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik zie ook echt het probleem niet hoor. Ik zou het echt heel vreemd vinden als er mensen zijn die hier een probleem van maken, losstaand van het feit of de ijsbaan verantwoord is. Als ik mag gaan schaatsen mag een ambtsdrager dat toch zeker ook? En als ik niet naar een popfestival kan, mag een ambtsdrager dat ook niet.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die hier problemen mee zou hebben. :!
Plaats reactie