Wat doen we vandaag ? [6]

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Mara »

Nee idd, ik heb het nog nooit meegemaakt. Op maandag dus
Bijzonder Jolanda met een tolk erbij :)
Is de dienst gewoon in het Nederlands (of engels bijv) ?
Nou beterschap dan maar :fleur
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Nee idd, ik heb het nog nooit meegemaakt. Op maandag dus
Bijzonder Jolanda met een tolk erbij :)
Is de dienst gewoon in het Nederlands (of engels bijv) ?
Nou beterschap dan maar :fleur
De predikant van ons spreekt eigenlijk alleen nederlands, engels is niet de sterkste kant van hem ;)
Maar omdat zij nog bezig is met haar taal en inburgeringscursus en haar ouders helemaal geen woord nederlands kunnen zal de tolk het vertalen in het indonesisch (maleis)
Ze hebben voor de maandag gekozen omdat ze de bruiloft voor haar familie ook nog daar willen vieren.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

MarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
Nu al gescheiden naar verjaardagen :quoi
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
Best weleens fijn hoor, moet je dan altijd en overal hand in hand samenkomen of heen gaan :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Best weleens fijn hoor, moet je dan altijd en overal hand in hand samenkomen of heen gaan :quoi
hand in hand niet, maar dat je met elkaar gaat lijkt mij wel gewoon...
vlinder

Bericht door vlinder »

@Gijs,

Soms is er iemand jarig die je bijvoorbeeld al ken voor je trouwen, maar waar de ander niets mee heeft. Hier komt het niet vaak voor, maar ik ga weleens naar een verjaardag van een vriendin. Memento heeft echt geen trek om als enige man tussen al die vriendinnen te zitten.

Zo hebben we hier een hele leuke vriendengroep, maar soms gaan de mannen van die vriendengroep (3 stellen) een avondje alleen wat doen. Geeft toch niets? Krijg je hele andere gesprekken als dat je altijd met z'n zessen bij elkaar bent. Als vrouwen hebben we het over ons werk (alle drie in de zorg) waar de mannen niet goed van worden en de mannen hebben het over hun werk (ICT) waar wij helemaal simpel van worden.

Leuk hoor. Zo hebben we vorig jaar een weekendje gescheiden huisjes gehad. Mannenhuisje en vrouwenhuisje....echt heel leuk.
Alleen stonden de mannen op zondag na de kerkdienst op de stoep: we willen vandaag wel bij jullie eten.... :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
hand in hand niet, maar dat je met elkaar gaat lijkt mij wel gewoon...
Dan zijn wij maar niet "gewoon" :slurp
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

vlinder schreef:@Gijs,

Soms is er iemand jarig die je bijvoorbeeld al ken voor je trouwen, maar waar de ander niets mee heeft. Hier komt het niet vaak voor, maar ik ga weleens naar een verjaardag van een vriendin. Memento heeft echt geen trek om als enige man tussen al die vriendinnen te zitten.

Zo hebben we hier een hele leuke vriendengroep, maar soms gaan de mannen van die vriendengroep (3 stellen) een avondje alleen wat doen. Geeft toch niets? Krijg je hele andere gesprekken als dat je altijd met z'n zessen bij elkaar bent. Als vrouwen hebben we het over ons werk (alle drie in de zorg) waar de mannen niet goed van worden en de mannen hebben het over hun werk (ICT) waar wij helemaal simpel van worden.

Leuk hoor. Zo hebben we vorig jaar een weekendje gescheiden huisjes gehad. Mannenhuisje en vrouwenhuisje....echt heel leuk.
Alleen stonden de mannen op zondag na de kerkdienst op de stoep: we willen vandaag wel bij jullie eten.... :huhu
:humhihi :humhihi :humhihi :super
vlinder

Bericht door vlinder »

Vandaag lekker rustig aan. Klinische les is af! Vandaag een oude dame uit de gemeente bezoeken en verder lekker rustig aan doen. We hebben nieuwe diensttijden. En ook al is het maar een kwartier langer, voor m'n gevoel ben je zo mega laat thuis. Gister om 23.45 uur pas uit m'n werk.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

vandaag werken, vanavond sporten en relaxen..
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Gijs83 schreef:
Tja, dat heb je als er iemand op moet passen he?!

We oefenen vast, zal in de toekomst wel vaker gebeuren dat er 1 op Puk blijft passen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lassie

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Vanmiddag hoop ik een trouwdienst te bezoeken van een gemeentelid die met een Indonesische gaat trouwen. Wat ik wel heel bijzonder vindt!
Er is een tolk aanwezig, dus wie weet steek ik nog wat op van mijn geboortetaal......
:super Bijzonder, zeker ook voor jou...en op maandag, is ook wel een beetje afwijkend, van de doorsnee trouwdienst :)
Wij zijn ook op maandag getrouwd (gemeentehuis). Het is hier gratis trouwen dan. Scheelt je heel wat centjes.

Wat gaaf Jolanda. (mijn schoonvader is ook in Indonesie geboren en heeft daar tot z'n 10e gewoond). Hoe was de dienst?

Ik heb vandaag gewerkt, was wel vermoeiend.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:
Wij zijn ook op maandag getrouwd (gemeentehuis). Het is hier gratis trouwen dan. Scheelt je heel wat centjes.
Ja oke gemeentehuis, daar kan ik me dan nog wel wat bij voorstellen, maar de kerkelijke inzegening, gebeurt toch meestal op andere dagen, en dat kost net zoveel als dat je ervoor over hebt, op wat voor dag dan ook ;)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:
Orchidee schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Vanmiddag hoop ik een trouwdienst te bezoeken van een gemeentelid die met een Indonesische gaat trouwen. Wat ik wel heel bijzonder vindt!
Er is een tolk aanwezig, dus wie weet steek ik nog wat op van mijn geboortetaal......
:super Bijzonder, zeker ook voor jou...en op maandag, is ook wel een beetje afwijkend, van de doorsnee trouwdienst :)

Wat gaaf Jolanda. (mijn schoonvader is ook in Indonesie geboren en heeft daar tot z'n 10e gewoond). Hoe was de dienst?

Het was een mooie dienst.
Bij het binnenkomen begon de tolk enthousiast mij in het indonesisch te verwelkomen. :huhu
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Orchidee

Bericht door Orchidee »

JolandaOudshoorn schreef:
Lassie schreef:
Orchidee schreef:

Het was een mooie dienst.
Bij het binnenkomen begon de tolk enthousiast mij in het indonesisch te verwelkomen. :huhu
:humhihi
Gesloten