Bijzonder Jolanda met een tolk erbij

Is de dienst gewoon in het Nederlands (of engels bijv) ?
Nou beterschap dan maar

De predikant van ons spreekt eigenlijk alleen nederlands, engels is niet de sterkste kant van hemMara schreef:Nee idd, ik heb het nog nooit meegemaakt. Op maandag dus
Bijzonder Jolanda met een tolk erbij![]()
Is de dienst gewoon in het Nederlands (of engels bijv) ?
Nou beterschap dan maar
Nu al gescheiden naar verjaardagenMarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
Best weleens fijn hoor, moet je dan altijd en overal hand in hand samenkomen of heen gaanGijs83 schreef:Nu al gescheiden naar verjaardagenMarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
hand in hand niet, maar dat je met elkaar gaat lijkt mij wel gewoon...Orchidee schreef:Best weleens fijn hoor, moet je dan altijd en overal hand in hand samenkomen of heen gaanGijs83 schreef:Nu al gescheiden naar verjaardagenMarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
Dan zijn wij maar niet "gewoon"Gijs83 schreef:hand in hand niet, maar dat je met elkaar gaat lijkt mij wel gewoon...Orchidee schreef:Best weleens fijn hoor, moet je dan altijd en overal hand in hand samenkomen of heen gaanGijs83 schreef:Nu al gescheiden naar verjaardagenMarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
vlinder schreef:@Gijs,
Soms is er iemand jarig die je bijvoorbeeld al ken voor je trouwen, maar waar de ander niets mee heeft. Hier komt het niet vaak voor, maar ik ga weleens naar een verjaardag van een vriendin. Memento heeft echt geen trek om als enige man tussen al die vriendinnen te zitten.
Zo hebben we hier een hele leuke vriendengroep, maar soms gaan de mannen van die vriendengroep (3 stellen) een avondje alleen wat doen. Geeft toch niets? Krijg je hele andere gesprekken als dat je altijd met z'n zessen bij elkaar bent. Als vrouwen hebben we het over ons werk (alle drie in de zorg) waar de mannen niet goed van worden en de mannen hebben het over hun werk (ICT) waar wij helemaal simpel van worden.
Leuk hoor. Zo hebben we vorig jaar een weekendje gescheiden huisjes gehad. Mannenhuisje en vrouwenhuisje....echt heel leuk.
Alleen stonden de mannen op zondag na de kerkdienst op de stoep: we willen vandaag wel bij jullie eten....
Tja, dat heb je als er iemand op moet passen he?!Gijs83 schreef:Nu al gescheiden naar verjaardagenMarthaMartha schreef:Sjo... loge's liggen op bed, demo is naar een verjaardag, en ik kom even rf-en....
Wij zijn ook op maandag getrouwd (gemeentehuis). Het is hier gratis trouwen dan. Scheelt je heel wat centjes.Orchidee schreef:JolandaOudshoorn schreef:Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Vanmiddag hoop ik een trouwdienst te bezoeken van een gemeentelid die met een Indonesische gaat trouwen. Wat ik wel heel bijzonder vindt!
Er is een tolk aanwezig, dus wie weet steek ik nog wat op van mijn geboortetaal......Bijzonder, zeker ook voor jou...en op maandag, is ook wel een beetje afwijkend, van de doorsnee trouwdienst
Ja oke gemeentehuis, daar kan ik me dan nog wel wat bij voorstellen, maar de kerkelijke inzegening, gebeurt toch meestal op andere dagen, en dat kost net zoveel als dat je ervoor over hebt, op wat voor dag dan ookLassie schreef:
Wij zijn ook op maandag getrouwd (gemeentehuis). Het is hier gratis trouwen dan. Scheelt je heel wat centjes.
Het was een mooie dienst.Lassie schreef:Wij zijn ook op maandag getrouwd (gemeentehuis). Het is hier gratis trouwen dan. Scheelt je heel wat centjes.Orchidee schreef:JolandaOudshoorn schreef:Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Vanmiddag hoop ik een trouwdienst te bezoeken van een gemeentelid die met een Indonesische gaat trouwen. Wat ik wel heel bijzonder vindt!
Er is een tolk aanwezig, dus wie weet steek ik nog wat op van mijn geboortetaal......Bijzonder, zeker ook voor jou...en op maandag, is ook wel een beetje afwijkend, van de doorsnee trouwdienst
Wat gaaf Jolanda. (mijn schoonvader is ook in Indonesie geboren en heeft daar tot z'n 10e gewoond). Hoe was de dienst?
Ik heb vandaag gewerkt, was wel vermoeiend.
JolandaOudshoorn schreef:Het was een mooie dienst.Lassie schreef:Wij zijn ook op maandag getrouwd (gemeentehuis). Het is hier gratis trouwen dan. Scheelt je heel wat centjes.Orchidee schreef:JolandaOudshoorn schreef:Rustig aan doen. Voel me al een paar dagen niet erg fit.
Wat gaaf Jolanda. (mijn schoonvader is ook in Indonesie geboren en heeft daar tot z'n 10e gewoond). Hoe was de dienst?
Ik heb vandaag gewerkt, was wel vermoeiend.
Bij het binnenkomen begon de tolk enthousiast mij in het indonesisch te verwelkomen.