Om die reden, pleit ik ook voor koffiebars en dergelijke. Het hoeft niet allemaal heel zwaar en serieus te zijn op de plekken waar jongeren elkaar ontmoeten.huisman schreef: Een reden waarom cafébezoek buiten het teveel drinken niet goed is voor onze jongeren is dat zij daar een veel grotere kans lopen een partner te treffen die buitenkerkelijk is. Dat moet en mag je niet opzoeken. Het toestaan van uitgaan in de "wereld" strookt toch ook niet met onze doopbelofte die wij als ouders voor het aangezicht van de HEERE gedaan hebben?
Dit bezwaar geldt trouwens ook voor werken of studeren in een niet-Christelijke omgeving of zeg maar naar het strand of de camping gaan. Daar moet je je als jongere ook wapenen tegen te makkelijk verliefd worden.
Een andere opmerking. Ik ging jaren terug in Hardinxveld nogal eens naar de kantine van de sporthal. Een groot deel van de bezoekers daar was ook Christelijk. Er vloeide aardig wat bier, maar je kon aan de mensen achter de bar rustig vragen om geen alcohol meer te schenken aan iemand die al redelijk wat gehad had en ook naar opmerkingen over de muziek werd geluisterd (het gebeurde zelden dat dat nodig was trouwens).
Ik weet niet hoe het nu is daar, maar ik had er zeker geen slechte ervaring mee.