Beste Mara, misschien is het zo als je beschrijft en gaan er velen in je kerk zomaar aan. Maar dat is nog geen excuus om weg te blijven. Ik stel je een persoonlijke vraag maar je gaat weer naar anderen wijzen. Maar daar had ik het niet over. En ja, hoewel de Bijbel twijfelen niet als iets goeds neerzet heeft de Bijbel het er wel over... maar kijk dan ook wat er vervolgens gebeurde. Men zocht het weer bij God in plaats van in eigen kracht. Wat moet er nu precies gebeuren? Een briefje onder je kussen? Een Bijbeltekst op het juiste moment? Een droom? Een stem? Ik denk dat Hij je iedere keer al persoonlijk nodigt.Mara schreef:Dat geloof ik wel, maar kan ik me niet toeeigenen.
Marnix, hoe linkser je komt, hoe voller de tafels, hoe komt dat denk jij ?
In sommige kerken wordt niet eens een tafel neergezet, alles wordt doorgegeven in de banken![]()
Maar ook dat zal ongetwijfeld een (praktische) reden hebben.
Nee ik ben niet jaloers op diegenen die dat opgewekte blijmoedige geloof hebben, altijd zeker, nooit wankelmoedig.
Ik lees in de bijbel juist van Gods kinderen dat zij vertwijfeld zijn, in zonde vallen.
Dat is er o.a. neergezet voor ons als bemoediging en herkenning.
En die mensen die de moeite niet nemen om bij de voorbereiding te komen, zijn immer dezelfde, ze kerken elders of helemaal niet.
Dan maak ik er zelf niet van, dat vertellen ze aan mij !
De voorbereiding is niet zo nodig, of ze doen dat zelf wel, door de weeks.
Als ik dan iemand die aangegaan is, die week erop spreek, hoop ik op een mooie getuigenis.
Maar tevergeefs. Er is veel oppervlakkigheid en wellicht ben ik daar net zo goed schuldig aan.
Nogmaals, ik bid om een persoonlijke nodiging en heb die tot nu toe niet gekregen.
En dat is mij niet tot rust, integendeel, ik worstel er gedurig om.
Maar ik zou niet graag aangaan, omdat dat nu eenmaal zo hoort, van me verwacht wordt, ook ik zal eens rekenschap moeten afleggen.
Niet voor de mensen, maar voor de Heere en o, als je dan deelgenomen hebt terwijl je er (nog) niet bijhoorde !
Ik ben bang dat teveel mensen zich laten leiden door angst, omdat er veel nadruk wordt gelegd op het "jezelf bedriegen" en ze daar zo bang voor worden dat ze maar niet aangaan totdat er naast God in de Bijbel zegt, nog meer gebeurt om ze te overtuigen. Terwijl de Bijbel maar 1 voorwaarde stelt, de vraag die ik je stelde en die je met Ja beantwoordde. Geloof je dat Jezus je Verlosser is?