Waar zagen we dit eerder?

Het enige (...) verschil is de onvoorstelbare precisie waarmee gemarcheerd wordt. Superstrak in het gelid en ongelofelijk strak in de maat. Dat is iets wat alleen maar daar kan. Het is daar echt 'get drilled or get killed', een afschuwelijk regime.
Precies aanbevolen voor een ieder om te lezenDa Capo schreef:Het enige (...) verschil is de onvoorstelbare precisie waarmee gemarcheerd wordt. Superstrak in het gelid en ongelofelijk strak in de maat. Dat is iets wat alleen maar daar kan. Het is daar echt 'get drilled or get killed', een afschuwelijk regime.
Bij berichten over/uit Noord Korea moet ik altijd denken aan dat boek "Zij mogen de hemel niet zien" van Soon Ok Lee.
Veel oefenen en flinke tsjeng-boem muziek doet wonderen...Rijssen schreef:(...)
Wel strak marcheren, vraag me soms af hoe ze het voor elkaar krijgen, zonder dat er maar één uit de pas loopt.
Er zijn 2 redenen voor:Marco schreef:Veel oefenen en flinke tsjeng-boem muziek doet wonderen...Rijssen schreef:(...)
Wel strak marcheren, vraag me soms af hoe ze het voor elkaar krijgen, zonder dat er maar één uit de pas loopt.
Ik denk dat je ergens ander op doelt en aangezien het nog niet genoemd is zal ik het filmpje maar plaatsen
Heb ik beetje gemengde gevoelens bij...Marnix schreef:Ik denk dat je ergens ander op doelt en aangezien het nog niet genoemd is zal ik het filmpje maar plaatsen
Blijft leuk
Kan je dat scheiden? 'k Dacht van niet (kan je redenering hierin ook niet helemaal volgen). Dat is gelijk aan zo iets zeggen als "niet een loopje nemen met de ernst van abortus, maar met abortus zelf", niet?Marnix schreef:Die gemengde gevoelens kan ik me voorstellen. Maar er wordt niet een loopje genomen met de ernst van de dictatuur, slechts met de dictatuur zelf. Daarom heb ik met het filmpje geen moeite en met de dictatuur in Noord-Korea zelf wel.
Dan had er dus "... en met de dictator in Noord-Korea zelf wel" moeten staan. Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen hoewel ik nog steeds gemengde gevoelens erbij hebt.Marnix schreef:Die gemengde gevoelens kan ik me voorstellen. Maar er wordt niet een loopje genomen met de ernst van de dictatuur, slechts met de dictatuur zelf. Daarom heb ik met het filmpje geen moeite en met de dictatuur in Noord-Korea zelf wel.