Militaire parade in Noord-Korea

Plaats reactie
jakobmarin

Militaire parade in Noord-Korea

Bericht door jakobmarin »

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Da Capo

Re: Militaire parade in Noord-Korea

Bericht door Da Capo »

jakobmarin schreef:http://nos.nl/video/190384-militaire-pa ... korea.html

Waar zagen we dit eerder? :sweat
Het enige (...) verschil is de onvoorstelbare precisie waarmee gemarcheerd wordt. Superstrak in het gelid en ongelofelijk strak in de maat. Dat is iets wat alleen maar daar kan. Het is daar echt 'get drilled or get killed', een afschuwelijk regime.
Bij berichten over/uit Noord Korea moet ik altijd denken aan dat boek "Zij mogen de hemel niet zien" van Soon Ok Lee. :(
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
huisman

Bericht door huisman »

Da Capo schreef:

Het enige (...) verschil is de onvoorstelbare precisie waarmee gemarcheerd wordt. Superstrak in het gelid en ongelofelijk strak in de maat. Dat is iets wat alleen maar daar kan. Het is daar echt 'get drilled or get killed', een afschuwelijk regime.
Bij berichten over/uit Noord Korea moet ik altijd denken aan dat boek "Zij mogen de hemel niet zien" van Soon Ok Lee. :(
Precies aanbevolen voor een ieder om te lezen
Afbeelding

http://www.lezen.nu/boeken/zij-mogen-de ... -zien.html
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

je moet es op al die gezichten letten, hoe weinigen er blij kijken (ook van het publiek).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Boek van hierboven is idd een aanrader.

Moest om het filmpje wel lachen, vooral om die schreeuwstemmen.
Maar dieptriest dat die dictator miljoenen mensen laat verhongeren en hun mond dood maakt.
Wel strak marcheren, vraag me soms af hoe ze het voor elkaar krijgen, zonder dat er maar één uit de pas loopt.
Marco

Bericht door Marco »

Rijssen schreef:(...)
Wel strak marcheren, vraag me soms af hoe ze het voor elkaar krijgen, zonder dat er maar één uit de pas loopt.
Veel oefenen en flinke tsjeng-boem muziek doet wonderen...
Willem

Bericht door Willem »

Marco schreef:
Rijssen schreef:(...)
Veel oefenen en flinke tsjeng-boem muziek doet wonderen...
Er zijn 2 redenen voor:
1. Een groot deel van de rekruten leert idd niet snel genoeg, maar die zie je niet op het filmpje. (Die liggen half dood geslagen buiten beeld in de kazerne)
Er liepen er dus velen uit de pas, maar die zijn verwijderd.
2. Een foutje wordt afgestraft met een pak slaag of geen eten. Dan blijf je best wel geconcetreerd
henriët

Bericht door henriët »

ik kan r niet bij, echt niet, helemaal niet.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik denk dat je ergens ander op doelt en aangezien het nog niet genoemd is zal ik het filmpje maar plaatsen :D

Blijft leuk :)

-----knip-knap----
in verband met de vreselijke dingen die daar gebeuren lijkt het me kies om het in elk geval maar niet in de lollige sfeer te trekken. Er zijn mensenlevens mee gemoeid....vr. gr. helma
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Da Capo

Bericht door Da Capo »

Marnix schreef:

Ik denk dat je ergens ander op doelt en aangezien het nog niet genoemd is zal ik het filmpje maar plaatsen :D

Blijft leuk :)
Heb ik beetje gemengde gevoelens bij...

Terecht.Filmpje is geknipt
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Marnix

Bericht door Marnix »

Die gemengde gevoelens kan ik me voorstellen. Maar er wordt niet een loopje genomen met de ernst van de dictatuur, slechts met de dictatuur zelf. Daarom heb ik met het filmpje geen moeite en met de dictatuur in Noord-Korea zelf wel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Da Capo

Bericht door Da Capo »

Marnix schreef:Die gemengde gevoelens kan ik me voorstellen. Maar er wordt niet een loopje genomen met de ernst van de dictatuur, slechts met de dictatuur zelf. Daarom heb ik met het filmpje geen moeite en met de dictatuur in Noord-Korea zelf wel.
Kan je dat scheiden? 'k Dacht van niet (kan je redenering hierin ook niet helemaal volgen). Dat is gelijk aan zo iets zeggen als "niet een loopje nemen met de ernst van abortus, maar met abortus zelf", niet?
Marnix

Bericht door Marnix »

Je voorbeeld is niet goed. De dictatuur wordt op de hak genomen maar de gevolgen van de dictatuur niet.

In jouw voorbeeld zou je dus een abortusorganisatie op de hak nemen zonder daarmee grappig te doen over de serieuze gevolgen van hun handelen.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Helemaal met marnix eens, over Hitler zijn ook genoeg spotprenten en filmpjes gemaakt.
Da Capo

Bericht door Da Capo »

Marnix schreef:Die gemengde gevoelens kan ik me voorstellen. Maar er wordt niet een loopje genomen met de ernst van de dictatuur, slechts met de dictatuur zelf. Daarom heb ik met het filmpje geen moeite en met de dictatuur in Noord-Korea zelf wel.
Dan had er dus "... en met de dictator in Noord-Korea zelf wel" moeten staan. Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen hoewel ik nog steeds gemengde gevoelens erbij hebt.
Plaats reactie