Willem schreef:Mara schreef:En kom jij dan eens met voorbeelden waar bezuinigd kan worden ?
Waar is veel te halen, en dan niet flauw met wajong en pgb komen.
Wat betreft de WaJong ben ik het helemaal met Memento eens. De PGB is verder ook helemaal verziekt, zoweiso moet - en gelukkig zijn ze daarmee bezig - de zorg in natura worden geleverd en niet met een zak met geld. En dan nog blijkt dat wat vroeger gewoon mantelzorg was nu ineens middels PGB moet worden geregeld. (Dan heb je b.v. dat een man per dag een uur hulp nodig heeft. Dat wordt gedaan door zijn vrouw. Die krijgt er dan geld voor. Maar het nut daarvoor ontgaat me ten ene male, vroeger deed zijn vrouw het ook maar dan zonder vergoeding.
Mara schreef:PGB is helemaal verziekt, DAT ben ik met je eens.
Veel kosten voor kinderen komen overeen.
Mijn kind kon vaak niet naar school fietsen (11 km), ik bracht hem dan met de auto. Kreeg ik niks voor en van
Ik vind dat wij daar zelf zorg voor moeten dragen, al zou verzoek om taxi ingewilligd worden, maar wij wilden dat zelf niet.
Precies, al de regeltjes dat je hiervoor uberhaupt subsidie kan krijgen afschaffen. Zijn we een fors stuk bureaucratie kwijt ook. De bureaucratie waarop Oesterschelpje doelt is voor een groot deel gebaseerd op dit soort onzinnige regelgevingen. De kinderen - en hun opvoeding - zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. En als het toevallig wat minder makkelijk gaat dan "gewoon" is het niet zo dat de overheid ervoor op moet draaien. Als de dingen makkelijker gaan dan gewoon dan wordt ook niet de gemeente extra belasting betaalt.
Mara schreef:Maar er zijn nog dingen krom.
Ligt je gezinslid in een ziekenhuis 9 km verderop krijg je niks terug van de belasting, ligt hij 25 km verder in het zknhs, mag je het wel opvoeren.Ze gaan er zeker van uit dat je dan fietst

Ook afschaffen, helemaal geen belastingkorting geven op de afstand voor ziekenbezoek. Scheelt veel bureaucratie. Weg met die aftrekpost.
Ben het in zeer grote mate met je eens
Ik vind ook dat zorg voor je kind, man/vrouw onder de vanzelfsprekende zorg valt, uit liefde of iig uit zorgplicht, maar......
Mijn nichtje kreeg kanker, haar man werkt fulltime, hij vroeg paar uurtjes gezinszorg (zo heette dat voorheen)
Hij kreeg het niet, men zei: u heeft 2 dochters.
Jawel, maar de 1 heeft epilepsie en een autistische beperking en de ander heeft een botziekte.
Onze ouders leven niet meer.
Dan vraagt u maar een (schoon)zus of vriendin of buurvrouw.
Hij is rond gaan vragen, maar ofwel ze werkten, of ze weigerden om andere reden.
Hij is minder gaan werken, gevolg, financiele problemen.
Gelukkig is ze genezen en werkt hij inmiddels weer fulltime, maar ze hebben het zwaar.
Het is een utopie dat mantelzorg nog bestaat zoals dat vroeger in de tijd van onze ouders was.
Toen kwam idd een tante mijn moeder helpen en bracht de buuf een pannetje soep.
Those were the days, hier is het iig niet meer.