vraagje schreef:om weer even op het inenten terug te komen, ik ben zelf door mijn ouders niet ingeent, en toen ik zelf een zoontje kreeg werd ik daar dus ook mee geconfronteerd, ik wilde niet klakkeloos mijn ouders volgen, dus vond ik het best moeilijk om een keuze te maken.
Vind ik goed van je om er zelf over na te denken! Velen volgen zonder een eigen mening!
Wat voor onderzoek? Kun je daat meer over vertellen?maar toen ik onderzoek heb gedaan,
en een kindje van een vriendin van mij op een afdeling kwam waar kinderen lagen die ernstig tot dood ziek waren na gevolg van inenting
Ben benieuwd welk ziekenhuis dat was. Ik heb in ziekenhuis gewerkt, maar ze hebben geen kant en klare afdelingen voor doodzieke kinderen die zijn ingeënt en daardoor ziek zijn geworden. Dus een hele afdeling vol durf ik te betwijfelen.
heb ik besloten mijn zoontje niet in te enten,
dus op grond van het niet moedwillig in gevaar brengen, omdat je kindje op dat moment niets mankeert, en je het in gevaar brengt door het inte laten enten.
Wel, als er echt zo'n groot risico was dat er afdelingen met DOOD zieke kinderen over blijven van een serie inentingen, vraag ik me af of de regering of in ieder geval de minister van volksgezondheid dit probleem niet aan zou pakken.
Wij zijn wel in het ziekenfonds, en verzekeringen enz. waar ik ook niet altijd de goeie kanten van zie, ik denk dat de kerk daar wel de taak in heeft, om vanuit de diaconie hulp behoeftige mensen te helpen, maar ik denk dat onze kerk raar op zou kijken als je zegt dat je geen verzekering hebt.
Natuurlijk is de kerk er om elkaar (ook financieel) te ondersteunen. Maar een buurvrouw van mij was nooit verzekerd, word geopereerd, wilde zo snel mogelijk naar huis omdat het anders te duur werd ( met alle risico's van dien) en vervolgens maar klagen dat ze uitgeknepen wordt en om daarna naar de kerkenraad te rennen om de nota in te dienen. Hier kan ik nooit zo goed tegen. Heb je een verzekering bij de kerk of niet? Zorg dan ook dat je tegen de tijd van je operatie of andere dingen ook genoeg hebt bijgedragen aan die pot waar uit betaald wordt!