(bedenk wl, uit onszelf gaan we echt niet iets doen

Ben hem maar eens gaan youtuben, zeker aanstekelijke muziek.Germanicus schreef:Je moet ervan houden, ik ben er aan verslingerd: muziek van de orthodoxe jood Mordechai ben David. Ook goed te beluisteren op Youtube. Zijn vader, ook een zanger, was één van de joden die door Oskar Schindler werd gered. Ben David woont in Amerika en is razend populair bij orthodoxe joden in Amerika en Israël. En bij mij...
Daar heb je gelijk in. Je moet het bezien/beluisteren vanuit joods perspectief. Niet persé om jezelf te stichten. Wel om te genieten van mooie muziek..Jongere schreef:Germanicus schreef:Ben hem maar eens gaan youtuben, zeker aanstekelijke muziek.
Al zijn sommige liedjes niet goed, als je erover nadenkt. Het liedje over de Messias bijv. Eigenlijk is het gewoon godslastering om te zingen dat Hij nog moet komen. Ik kan dan niet snel vergeten hoe scherp Christus is tegen de Joden die Hem verwerpen.
Wel mooi om al die orthodoxe joden 'los' te zien gaan. ;-)Germanicus schreef:Daar heb je gelijk in. Je moet het bezien/beluisteren vanuit joods perspectief. Niet persé om jezelf te stichten. Wel om te genieten van mooie muziek..Jongere schreef:Ben hem maar eens gaan youtuben, zeker aanstekelijke muziek.
Al zijn sommige liedjes niet goed, als je erover nadenkt. Het liedje over de Messias bijv. Eigenlijk is het gewoon godslastering om te zingen dat Hij nog moet komen. Ik kan dan niet snel vergeten hoe scherp Christus is tegen de Joden die Hem verwerpen.
http://lso.co.uk/downloadables/recordin ... 187-22.pdfZita schreef:nu nog niet, maar vanavond wel: A child of our time, van Michael Tippett. Het is een oratorium met de Tweede Wereldoorlog (en wat daaraan voorafging) als thema. Muzikaal gezien is de Messiah van Handel het uitgangspunt. Tippett verwerkte ook vijf negro spirituals in zijn oratorium. Ik ben enorm benieuwd, en op dit moment ook enorm op zoek naar de tekst.
thanks! Ken jij het stuk ook?Josephus schreef:http://lso.co.uk/downloadables/recordin ... 187-22.pdfZita schreef:nu nog niet, maar vanavond wel: A child of our time, van Michael Tippett. Het is een oratorium met de Tweede Wereldoorlog (en wat daaraan voorafging) als thema. Muzikaal gezien is de Messiah van Handel het uitgangspunt. Tippett verwerkte ook vijf negro spirituals in zijn oratorium. Ik ben enorm benieuwd, en op dit moment ook enorm op zoek naar de tekst.