Welke muziek beluister je nu? [6]

Marnix

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door Marnix »

Jij kent het, dus kies eens een mooi nummer uit en plaats hier een linkje!

(bedenk wl, uit onszelf gaan we echt niet iets doen ;) )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere

Bericht door Jongere »

Germanicus schreef:Je moet ervan houden, ik ben er aan verslingerd: muziek van de orthodoxe jood Mordechai ben David. Ook goed te beluisteren op Youtube. Zijn vader, ook een zanger, was één van de joden die door Oskar Schindler werd gered. Ben David woont in Amerika en is razend populair bij orthodoxe joden in Amerika en Israël. En bij mij... :)
Ben hem maar eens gaan youtuben, zeker aanstekelijke muziek.
Al zijn sommige liedjes niet goed, als je erover nadenkt. Het liedje over de Messias bijv. Eigenlijk is het gewoon godslastering om te zingen dat Hij nog moet komen. Ik kan dan niet snel vergeten hoe scherp Christus is tegen de Joden die Hem verwerpen.
Germanicus

Bericht door Germanicus »

http://www.youtube.com/watch?v=W-ZYdxVD ... re=related

Jammer dat de beelden niet synchroon lopen met de muziek, maar goed. Wat mij aantrekt is dat de muziek, die uitermate vrolijk is, ook een zweem van melancholie heeft. Bijna alle nummers van MBD hebben dat. Prachtig!
Laatst gewijzigd door Germanicus op 21 jul 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier beneden is het niet.
Germanicus

Jongere schreef:
Germanicus schreef:Ben hem maar eens gaan youtuben, zeker aanstekelijke muziek.
Al zijn sommige liedjes niet goed, als je erover nadenkt. Het liedje over de Messias bijv. Eigenlijk is het gewoon godslastering om te zingen dat Hij nog moet komen. Ik kan dan niet snel vergeten hoe scherp Christus is tegen de Joden die Hem verwerpen.
Daar heb je gelijk in. Je moet het bezien/beluisteren vanuit joods perspectief. Niet persé om jezelf te stichten. Wel om te genieten van mooie muziek..
Jongere

Bericht door Jongere »

Germanicus schreef:
Jongere schreef:Ben hem maar eens gaan youtuben, zeker aanstekelijke muziek.
Daar heb je gelijk in. Je moet het bezien/beluisteren vanuit joods perspectief. Niet persé om jezelf te stichten. Wel om te genieten van mooie muziek..
Wel mooi om al die orthodoxe joden 'los' te zien gaan. ;-)
En ik ben het wel met je eens hoor. Maar ik kan bepaalde dingen niet heel makkelijk loskoppelen, vraag me ook wel eens af of dat wel mag. Ook wat ik doe (dus ook wat ik luister) moet tot God's eer zijn. En is er iets een grotere oneer dan het verwerpen van Zijn Zoon?
Germanicus

Ik snap je punt hoor. Ik vind het soms, als ik de muziek beluister en die orthodoxe joden zo 'los' zie gaan een beetje beschamend. Ze nemen de vreugde der wet wel heel serieus en de verwachting van de Messias roept bij hen ook blijdschap op. Kunnen wij, die ná de komst van de Messias leven, best wat van leren. Al zal er natuurlijk ook wel wat op af te dingen zijn. Cultuurgebondenheid enzo.. :hum
Lourens

Bericht door Lourens »

de avondstilte in ons dorp
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De twaalf rovers. Superrrrrrrrr
monique

Bericht door monique »

past niet bij de identiteit waar wij als forum voor staan. mvg Jet
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Psalm 84
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

In de sportschool vandaag oud nummer van 'eertijds'. Spookt nog steeds door mijn hoofd.
samanthi

Bericht door samanthi »

RO
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

nu nog niet, maar vanavond wel: A child of our time, van Michael Tippett. Het is een oratorium met de Tweede Wereldoorlog (en wat daaraan voorafging) als thema. Muzikaal gezien is de Messiah van Handel het uitgangspunt. Tippett verwerkte ook vijf negro spirituals in zijn oratorium. Ik ben enorm benieuwd, en op dit moment ook enorm op zoek naar de tekst.
Josephus

Bericht door Josephus »

Zita schreef:nu nog niet, maar vanavond wel: A child of our time, van Michael Tippett. Het is een oratorium met de Tweede Wereldoorlog (en wat daaraan voorafging) als thema. Muzikaal gezien is de Messiah van Handel het uitgangspunt. Tippett verwerkte ook vijf negro spirituals in zijn oratorium. Ik ben enorm benieuwd, en op dit moment ook enorm op zoek naar de tekst.
http://lso.co.uk/downloadables/recordin ... 187-22.pdf
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Josephus schreef:
Zita schreef:nu nog niet, maar vanavond wel: A child of our time, van Michael Tippett. Het is een oratorium met de Tweede Wereldoorlog (en wat daaraan voorafging) als thema. Muzikaal gezien is de Messiah van Handel het uitgangspunt. Tippett verwerkte ook vijf negro spirituals in zijn oratorium. Ik ben enorm benieuwd, en op dit moment ook enorm op zoek naar de tekst.
http://lso.co.uk/downloadables/recordin ... 187-22.pdf
thanks! Ken jij het stuk ook?
Gesloten