Hiermee staat echt heel Nederland op zn kop.coupe soleil schreef:Alleen als er toevallig een WK-wedstrijd gespeeld wordt? Ik denk ook aan koning meubelboulevard, of koning tuincentrum, of koning autowasstraat, of koning theater, et cetera. Maak je geen verkeerd onderscheid?Wilhelm schreef:Het is hier gelukkig rustig. Allen bij de doelpunten hoorde je gegil.Katharina van Bora schreef:'t Is hier werkelijk de zotheid gekroond. Mensen wat een herrie.
Maar nu zondag. Hoe je ook staat tov de wedstrijden van het Nederlands elftal tot nu toe, nu komt ook Gods dag in het geding.... Het kan niet anders of dit moet een christen smart geven.
Nu zullen we zondag gaan zien, als de aarde nog bestaat, welke Koning de meeste eer in Nederland ontvangt. Christelijk Nederland zal hun stem moeten laten horen : Gij zult Mijn getuige zijn.
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
-
Een groot deel. Maar het schept ook een band. En een beetje vaderlandsliefde is best leuk.
Vaderlandsliefde?coupe soleil schreef:Een groot deel. Maar het schept ook een band. En een beetje vaderlandsliefde is best leuk.
Ik schat dat het merendeel van het nederlandse team in het buitenland speelt, en dat voor de centen en de eer.
Ik althans ervaar geen enkele band met miljonairs die niet in de "vaderlandse" teams spelen.
(trouwens ook niet die bij NL-clubs hun miljoenen bij elkaar spelen)
Ja. Inderdaad. Ik vind het jammer dat het op zondag gespeeld gaat worden, en jammer dat Gods dag zo ontheiligd wordt. Ik had het graag gezien, want ik mag erg genieten van het spelletjeWilhelm schreef: Maar nu zondag. Hoe je ook staat tov de wedstrijden van het Nederlands elftal tot nu toe, nu komt ook Gods dag in het geding.... Het kan niet anders of dit moet een christen smart geven.
Nu zullen we zondag gaan zien, als de aarde nog bestaat, welke Koning de meeste eer in Nederland ontvangt. Christelijk Nederland zal hun stem moeten laten horen : Gij zult Mijn getuige zijn.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Was het maar een spelletje......Fjodor schreef:Ja. Inderdaad. Ik vind het jammer dat het op zondag gespeeld gaat worden, en jammer dat Gods dag zo ontheiligd wordt. Ik had het graag gezien, want ik mag erg genieten van het spelletjeWilhelm schreef: Maar nu zondag. Hoe je ook staat tov de wedstrijden van het Nederlands elftal tot nu toe, nu komt ook Gods dag in het geding.... Het kan niet anders of dit moet een christen smart geven.
Moeten we hier dit topic niet eens gaan sluiten? Ik krijg er een rotonde-gevoel van. 

vaderlandsliefde?Volgens mij heeft de gemiddelde herriemaker niet de minste notie van de laatste woorden van WIllem van Oranje.Dit gaat om voetbal, zuipen, dwaas doen, lawaai maken, ergens bij willen horen en je helemaal laten gaan, weg met zelfbeheersing.coupe soleil schreef:Een groot deel. Maar het schept ook een band. En een beetje vaderlandsliefde is best leuk.
Als ik de hossende massa zie en hoor is het laatste beetje band bezig te verdwijnen, geloof ik.
Ik kan er zo moeilijk respect voor opbrengen.
Voetbaldwaasheid op zaterdag is net zo verkeerd als voetbaldwaasheid op zondag, trouwens.Laat de wereld de wereld, en hou je rust.Wees blij dat het nog kan en mag.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Wie heeft het over respect? Ik vind alleen dat er erg overdreven gedaan wordt over voetbal.
Maar daar is alle reden voor.coupe soleil schreef:Wie heeft het over respect? Ik vind alleen dat er erg overdreven gedaan wordt over voetbal.
Lees het hele topic maar eens door.
Dat ze in Zweden geen last hebben van oranjegekte. Maar wacht maat tot het wk ijshockey of langlaufenjvdg schreef:In Zweden wonen overwegend nette mensen, die met voetbal weinig hebben.parsifal schreef:Pak dan ook die vuvuzela van luther af.Katharina van Bora schreef:'t Is hier werkelijk de zotheid gekroond. Mensen wat een herrie.
Hier is Zweden is het nog redelijk stil trouwens.
Volgens mij pas jij daar prima tussen.

Iedereen die op een nederlaag van oranje had gehoopt of misschien zelfs gebeden: sterkte. nog een paar dagen en dan is het weer voorbij.
Marnix, zo (her-) ken ik je niet.Marnix schreef:Dat ze in Zweden geen last hebben van oranjegekte. Maar wacht maat tot het wk ijshockey of langlaufenjvdg schreef:In Zweden wonen overwegend nette mensen, die met voetbal weinig hebben.parsifal schreef:Pak dan ook die vuvuzela van luther af.Katharina van Bora schreef:'t Is hier werkelijk de zotheid gekroond. Mensen wat een herrie.
Hier is Zweden is het nog redelijk stil trouwens.
Volgens mij pas jij daar prima tussen.
Iedereen die op een nederlaag van oranje had gehoopt of misschien zelfs gebeden: sterkte. nog een paar dagen en dan is het weer voorbij.
Dit geeft mij de gelegenheid om je te vragen hoe je denkt over de op zondag zich afspende finale van NL tegen.......
Ik ben vanavond heerlijk wezen zeilen, was om half 9 thuis en gezellig met mijn zoon en mijn vrouw naar het voetballen gekeken.
Met een gewone spanning en chauvinisme (ik noem het geen vaderlandsliefde) gekeken en er een gezellige avond van gemaakt.
Hij op tijd naar huis, bij ons nu het gewone leven weer.
Met een gewone spanning en chauvinisme (ik noem het geen vaderlandsliefde) gekeken en er een gezellige avond van gemaakt.
Hij op tijd naar huis, bij ons nu het gewone leven weer.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
W.A en Maxima waren er idd, gisteravond vertrokken uit Nederland, ze komen terug en vliegen zaterdag weer naar Z.A.
Pffft lijkt mij supervermoeiend. Je moet er wat voor over hebben kennelijk.
Ach, de 3 dochters hebben een nanny immers

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hier teruglezend valt het me op dat ik bijna iedere minuut van de wedstrijd kan volgen.
Een vraag die dan in me opkomt: is het (ver)oordelen hier niet net zo'n gekte als de voetbalgekte in de wereld?
Zo maar even een gedachte hoor.
Een vraag die dan in me opkomt: is het (ver)oordelen hier niet net zo'n gekte als de voetbalgekte in de wereld?
Zo maar even een gedachte hoor.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Voor koning voetbal mag ook het milieu wijken.Mara schreef:W.A en Maxima waren er idd, gisteravond vertrokken uit Nederland, ze komen terug en vliegen zaterdag weer naar Z.A.
prive vliegtuig of gewoon businessclass KLM?
Is niet zo vermoeiend hoor

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?