Duuuuhhh lees je m'n post wel helemaal? Er staat: Het zal vast niet meevallen als je niet tegen de warmte kan. Sterkte allemaal.jvdg schreef:Ik ben blij voor je dat het door jou gewenste weer er nu is, maar bedenk ook dat velen lijden onder deze weersomstandigheden.vlinder schreef:Heerlijk deze temperaturen. Ik teken voor nog 10 weken met af en toe een verfrissende bui tussendoor. Ben helemaal blij mee.
Heb deze week school elke dan van 8.30 tot 16.40 uur, en concentreren gaat inderdaad de laatste uurtjes wat lastig, maar ach, dan leer ik thuis weer wat harder.
Verder helpt een bak koud water niet echt tegen dikke voeten (medisch gezien). Benen hoog is de enige remedie. Het is namelijk zo dat je met warmte meer vocht vasthoudt. De kleppen in de vaten van je benen krijgen het bloed (met daarin al dat extra vocht) maar moeilijk omhoog gestuwd. De kleppen gaan het steeds lasiger vinden naarmate er meer vocht circuleert (meestal einde van de dag.)Door je benen hoog te leggen helpt de zwaartekracht mee en hebben de kleppen het niet zo zwaar. Door koud water toe te passen krijg je vasoconstrictie (is het terugtrekken van bloedvaten omdat ze het koud hebben) en heb je een tijdelijk optisch effect van dunnere voeten. Benen lekker hoog, ijsje erbij en gewoon water blijven doordrinken. Als je namelijk denkt: ik drink minder, want ik hou vee vocht vast denken je nieren: oh, help, er komt weinig vocht in, laat ik een beetje meer vast houden en minder uitscheiden.
Het zal vast niet meevallen als je niet tegen de warmte kan. Sterkte allemaal.
Ik blijf er lekker nog van genieten en blijf vrolijk nog een aantal weken doorwerken.
Ik hoef jou niet uit te leggen welke mensen ik daar mee bedoel.
Niet alleen de zieken of gebrekkigen, maar ook die beroepsmatig door, deze voor ons nog steeds extreme warmte, worden getroffen.
Ik zie, hoor en lees ook, dus ik weet heus wel dat mensen het moeilijk hebben. Maar er zijn ook veel mensen die het moeilijk met de kou hebben...sja, het is hier in Nederland niet snel goed.