Examens 2010

Hendrikus

Re: Examens 2010

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:
Hendrikus schreef:
helma schreef:Hier hangt-ie ook; met auto en tas :yahoo
hier was de vlaggenstokhouder kaduuk :hum
Afbeelding
maar zo kan het ook ;)
Volgens mij hangt die vlag nu halftak. :)
Jan, wat bijdehand :haha
Inmiddels ligt 'ie weer in de kast te wachten tot Koninginnedag ::salut
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
Gisteren hingen wij ook de vlag uit; ma had haar laatste CGO-A1-tentamen gehaald. We hebben het maar bescheiden gehouden, en de vlag aan de keukendeur gehangen (ik had ook geen zin meer om om half elf 's avonds nog de dakgoot in te klimmen).
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Inmiddels ligt 'ie weer in de kast te wachten tot Koninginnedag

Wat, die tak, of die tas of.... :yahoo
sela

Bericht door sela »

Bonny schreef:Aan alle geslaagden: gefeliciteerd.

Voor de gezakten: sterkte en doe je best op de herexamens, of anders volgend jaar
dat ja!
helma

Bericht door helma »

Zita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
Hier op het Ichthus is zo'n 1/3 van de Havo gezakt :oO
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

oesterschelpje schreef:Inmiddels ligt 'ie weer in de kast te wachten tot Koninginnedag

Wat, die tak, of die tas of.... :yahoo
Ik reageerde op "Volgens mij hangt die vlag nu halftak".
OK, om stijl te blijven: wat is het onderwerp in deze zin?
~~Soli Deo Gloria~~
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
Misschien wel heel erg :offtopic
Maar bij ons vandaan gaan er de laatste jaren, meer leerlingen naar de Driestar, als naar de Revius...
Nu onze jongste dochter ( 2 jaar later) ook naar de Revius hoopt te gaan, heb ik nu verschillende ouders gesproken, die hun volgende kinderen toch maar liever naar de Revius zien gaan...of hun kind(eren) alsnog van de Driestar af halen en alsnog op de Revius verder gaan...
Dus sommige ouders hebben én kind(eren) op de Driestar zitten,én op de Revius...
Ze zijn niet tevreden over de Driestar, qua begeleiding enz.
Hoe dit verder zit weet ik niet, maar 'goed' zit het in ieder geval niet... :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:
Misschien wel heel erg :offtopic
Maar bij ons vandaan gaan er de laatste jaren, meer leerlingen naar de Driestar, als naar de Revius...
Nu onze jongste dochter ( 2 jaar later) ook naar de Revius hoopt te gaan, heb ik nu verschillende ouders gesproken, die hun volgende kinderen toch maar liever naar de Revius zien gaan...of hun kind(eren) alsnog van de Driestar af halen en alsnog op de Revius verder gaan...
Dus sommige ouders hebben én kind(eren) op de Driestar zitten,én op de Revius...
Ze zijn niet tevreden over de Driestar, qua begeleiding enz.
Hoe dit verder zit weet ik niet, maar 'goed' zit het in ieder geval niet... :hum
Ik ken ook de verhalen van allebei de kanten, en die zijn heel wisselend. Wat begeleiding betreft kan het al enorm veel schelen welke mentor je kind heeft, of op welke afdeling hij zit. De ene mentor of teamleider is in die dingen veel alerter dan de ander. Ik zou - en ik ken zelf ook beide scholen - niet kunnen zeggen dat de ene het veel beter doet dan de andere.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

helma schreef:
Worden grote 5 HAVO's volgend jaar waarschijnlijk...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
helma schreef:
Worden grote 5 HAVO's volgend jaar waarschijnlijk...
zou kunnen. Maar van de gezakte havo'ers gaat een deel het alsnog halen in tijdvak 2. En een aanzienlijk deel gaat MBO doen. Wie op 1 of enkele vakken gezakt is, kiest er soms voor om certificaten te halen, in plaats van weer het hele jaar op school te zitten. Een desnoods wordt er een extra klas geformeerd, hoewel dat in dit stadium van de planning niet heel waarschijnlijk is. Ach, er mogen er 34 in een klas, toch?
refo

Bericht door refo »

Het hele onderwijs is pet.

Ik heb net het HBS-oude Gymnasium misgelopen.
In die tijd deed je in veel vakken examen.
Met de Mammoetwet werden dat er 7 (VWO) of 6 (Havo).
De werkweek voor leerlingen werd er korter van.

Nu hebben ze veel meer vakken in de 5e en 6e, maar de werkweek is nog korter.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mara

Bericht door Mara »

Ik zou idd niet meteen een hele school afbranden. (niet letterlijk :OO , maar figuurlijk) het ligt puur aan de mentor en de meeste andere docenten.
Je kunt een slechte school hebben met goede docenten, en andersom.
Basisschool zochten wij uit voor de kinderen, voortgezet onderwijs mochten ze helemaal zelf kiezen.
Eentje koos voor een seculier gymnasium, nooit problemen gehad wat betreft onze principes, ook niet van de andere leerlingen.
Er zitten best veel christelijke jongeren op. Zelfs kinderen van predikanten.
Laatst mochten ze meedoen met de verkiezingen, hadden er 7 SGP gestemd van de plm 500. Vind ik dan best veel voor zo'n school.
Ik vind dat er vaak nogal fobisch met andere scholen wordt omgegaan.
1 van onze dochters zit nu op reform voortgez onderwijs, maar zie al behoorlijk verschil met destijds toen de oudste er op zat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

Niet alle reform. vo. scholen zitten zo in elkaar.
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:Niet alle reform. vo. scholen zitten zo in elkaar.
Nee dat weet ik ook wel. Vaak verschilt het per plaats, terwijl ze onder dezelfde noemer vallen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
judith

Bericht door judith »

Mn zus is geslaagd, voor vwo.
Joepie!!!! :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Plaats reactie