Jan, wat bijdehand

Inmiddels ligt 'ie weer in de kast te wachten tot Koninginnedag

Jan, wat bijdehand
dat ja!Bonny schreef:Aan alle geslaagden: gefeliciteerd.
Voor de gezakten: sterkte en doe je best op de herexamens, of anders volgend jaar
Hier op het Ichthus is zo'n 1/3 van de Havo gezaktZita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
Ik reageerde op "Volgens mij hangt die vlag nu halftak".oesterschelpje schreef:Inmiddels ligt 'ie weer in de kast te wachten tot Koninginnedag
Wat, die tak, of die tas of....
Misschien wel heel ergZita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
Ik ken ook de verhalen van allebei de kanten, en die zijn heel wisselend. Wat begeleiding betreft kan het al enorm veel schelen welke mentor je kind heeft, of op welke afdeling hij zit. De ene mentor of teamleider is in die dingen veel alerter dan de ander. Ik zou - en ik ken zelf ook beide scholen - niet kunnen zeggen dat de ene het veel beter doet dan de andere.Orchidee schreef:Misschien wel heel ergZita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.![]()
Maar bij ons vandaan gaan er de laatste jaren, meer leerlingen naar de Driestar, als naar de Revius...
Nu onze jongste dochter ( 2 jaar later) ook naar de Revius hoopt te gaan, heb ik nu verschillende ouders gesproken, die hun volgende kinderen toch maar liever naar de Revius zien gaan...of hun kind(eren) alsnog van de Driestar af halen en alsnog op de Revius verder gaan...
Dus sommige ouders hebben én kind(eren) op de Driestar zitten,én op de Revius...
Ze zijn niet tevreden over de Driestar, qua begeleiding enz.
Hoe dit verder zit weet ik niet, maar 'goed' zit het in ieder geval niet...
Worden grote 5 HAVO's volgend jaar waarschijnlijk...helma schreef:Hier op het Ichthus is zo'n 1/3 van de Havo gezaktZita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
zou kunnen. Maar van de gezakte havo'ers gaat een deel het alsnog halen in tijdvak 2. En een aanzienlijk deel gaat MBO doen. Wie op 1 of enkele vakken gezakt is, kiest er soms voor om certificaten te halen, in plaats van weer het hele jaar op school te zitten. Een desnoods wordt er een extra klas geformeerd, hoewel dat in dit stadium van de planning niet heel waarschijnlijk is. Ach, er mogen er 34 in een klas, toch?Gijs83 schreef:Worden grote 5 HAVO's volgend jaar waarschijnlijk...helma schreef:Hier op het Ichthus is zo'n 1/3 van de Havo gezaktZita schreef:Ik hoorde vanavond dat op de HAVO op de Driestar 25% gezakt is. Bij mijn nichtje was het zelfs 1/3 van de klas. Ergens gaat iets mis, zou je zeggen.
Nee dat weet ik ook wel. Vaak verschilt het per plaats, terwijl ze onder dezelfde noemer vallen.Lassie schreef:Niet alle reform. vo. scholen zitten zo in elkaar.