Je zou toch meer thuisgebleven zijn... of PVV gestemd hebben als reformatorisch christen. Op 5500 stemmen na mist de SGP een (rest) zetel.Gijs83 schreef:Voorlopig helaas voor je(en ook voor mij).huisman schreef:Ik zie bij de eerste tien gemeenten de SGP steeds stijgen zou de derde zetel er toch komen (Ik geloof het vast)
Nieuwe verkiezingen
Re: Nieuwe verkiezingen
- JolandaOudshoorn
Ik heb goede hoop voor de toekomst, wat de SGP betreft, heel wat gelobbyed (schrijf je dat zo??) voor de SGP en mensen gehoord die zeggen: de volgende keer toch maar (weer) SGPErasmiaan schreef:Je zou toch meer thuisgebleven zijn... of PVV gestemd hebben als reformatorisch christen. Op 5500 stemmen na mist de SGP een (rest) zetel.Gijs83 schreef:Voorlopig helaas voor je(en ook voor mij).huisman schreef:Ik zie bij de eerste tien gemeenten de SGP steeds stijgen zou de derde zetel er toch komen (Ik geloof het vast)

Ik ga werken bij hun campagne-team

Ik weet, mijn Verlosser leeft
VVD-leider Mark Rutte vindt dat er een informateur van VVD-huize moet komen die gaat proberen een coalitie te vormen. Dat heeft Rutte vrijdag gezegd na afloop van zijn bezoek aan koningin Beatrix.
(...)
Wel noemde de VVD-leider een paars kabinet 'ver weg'. Het CDA ziet Rutte als een denkbare coalitiepartner, ondanks het verlies van die partij. De PVV is volgens hem 'in beginsel een normale partij'. Rutte wees erop dat de PVV forse winst heeft geboekt. De informateur moet volgens hem 'ook de positie van de PVV bekijken'.
Bron: http://www.nieuws.nl/599742
(Novum) - PvdA-leider Job Cohen vindt dat er eerst moet worden gekeken naar een kabinet met de VVD en de PVV. Dat heeft hij vrijdag laten weten aan koningin Beatrix.
Bron: http://www.nieuws.nl/599752
(...)
Wel noemde de VVD-leider een paars kabinet 'ver weg'. Het CDA ziet Rutte als een denkbare coalitiepartner, ondanks het verlies van die partij. De PVV is volgens hem 'in beginsel een normale partij'. Rutte wees erop dat de PVV forse winst heeft geboekt. De informateur moet volgens hem 'ook de positie van de PVV bekijken'.
Bron: http://www.nieuws.nl/599742
(Novum) - PvdA-leider Job Cohen vindt dat er eerst moet worden gekeken naar een kabinet met de VVD en de PVV. Dat heeft hij vrijdag laten weten aan koningin Beatrix.
Bron: http://www.nieuws.nl/599752
De SGP is een zeer stabiele en zeer betrouwbare partij en factor in het Parlement; met in de Tweede Kamer evenwel slechts twee zetels, en mitsdien feitelijk nooit mede-regeringsmogelijkheid/verantwoordelijkeheid en ook overigens helaas weinig of geen invloed.
De ChristenUnie had zes zetels, nu vijf, en heeft de laatste keer wel regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en heeft ook waar mogelijk de christelijke waarden en normen, en het gezin, voorgestaan.
Het CDA had 41 zetels, nu helaas slechts 21; en wat jammer dat Balkenende zich niet heeft gerealiseerd dat "men "op hem, na acht jaar, was uitgekeken. Dat heeft niets te maken met zijn grote kwaliteiten en tomeloze inzet; maar het is de
( zondige ) werkelijkheid in het aardse leven reeds gekend in het oude lied: alles woelt hier om verandering, en betreurt het dag aan dag, hunkrend naar hetgeen hij zien zal, wenst terug 'tgeen hij eens zag. Wellicht nog versterkt door de omstandigheid dat Balkenende probeerde uit te dragen en voor te staan dat christelijke normen en waarden zo belangrijk zijn in staat en maatschappij. Want dat, die christelijke waarden en normen, dat ligt niet goed bij hen die de waarden en normen in zichzelf zoeken, letterlijk god-loos.En elke aanwijzing zelfs laat staan een gebod ervaren als een ( niet te aanvaarden )belemmering en rem op de -zo denkt men - gewenste of zelfs noodzakelijke vrije keuze voor en door zichzelf, zoals met name -bewust of onbewust - D66 voorstaat, en niet alleen die partij.Die visie richt zich dan tegen de christelijke partijen, hier in het bijzonder tegen de -inmiddels: ex- CDAleider Balkenende en zijn partij.
Wat zal het aan Nederland brengen?
Nederland, dat reeds een belangrijk deel van de souvereiniteit heeft ingeleverd door lid te zijn van de EU/EG
Hoe lang nog, voordat De Dag komt, waarbij tevens al die dingen hun einde hebben, omdat de aardse bedeling eindigt, en
- alleen - de Heere Koning zal zijn over de ganse aarde, zoals Zacharia hoofdstuk 14.zegt.
Thomas
De ChristenUnie had zes zetels, nu vijf, en heeft de laatste keer wel regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en heeft ook waar mogelijk de christelijke waarden en normen, en het gezin, voorgestaan.
Het CDA had 41 zetels, nu helaas slechts 21; en wat jammer dat Balkenende zich niet heeft gerealiseerd dat "men "op hem, na acht jaar, was uitgekeken. Dat heeft niets te maken met zijn grote kwaliteiten en tomeloze inzet; maar het is de
( zondige ) werkelijkheid in het aardse leven reeds gekend in het oude lied: alles woelt hier om verandering, en betreurt het dag aan dag, hunkrend naar hetgeen hij zien zal, wenst terug 'tgeen hij eens zag. Wellicht nog versterkt door de omstandigheid dat Balkenende probeerde uit te dragen en voor te staan dat christelijke normen en waarden zo belangrijk zijn in staat en maatschappij. Want dat, die christelijke waarden en normen, dat ligt niet goed bij hen die de waarden en normen in zichzelf zoeken, letterlijk god-loos.En elke aanwijzing zelfs laat staan een gebod ervaren als een ( niet te aanvaarden )belemmering en rem op de -zo denkt men - gewenste of zelfs noodzakelijke vrije keuze voor en door zichzelf, zoals met name -bewust of onbewust - D66 voorstaat, en niet alleen die partij.Die visie richt zich dan tegen de christelijke partijen, hier in het bijzonder tegen de -inmiddels: ex- CDAleider Balkenende en zijn partij.
Nederland, dat reeds een belangrijk deel van de souvereiniteit heeft ingeleverd door lid te zijn van de EU/EG
Hoe lang nog, voordat De Dag komt, waarbij tevens al die dingen hun einde hebben, omdat de aardse bedeling eindigt, en
- alleen - de Heere Koning zal zijn over de ganse aarde, zoals Zacharia hoofdstuk 14.zegt.
Thomas
Het gaat niet om een restzetel van de PVV, maar een combinatierestzetel van de CU/SGP lijstverbinding.Erasmiaan schreef:Je zou toch meer thuisgebleven zijn... of PVV gestemd hebben als reformatorisch christen. Op 5500 stemmen na mist de SGP een (rest) zetel.Gijs83 schreef:Voorlopig helaas voor je(en ook voor mij).huisman schreef:Ik zie bij de eerste tien gemeenten de SGP steeds stijgen zou de derde zetel er toch komen (Ik geloof het vast)
De combinatie CU/SGP had genoeg stemmen voor ca 7,5 zetel. Dus 7 hele zetels. Ze hebben géén restzetel gekregen. Daarvoor waren 13000 stemmen extra nodig.
Van die 7 zijn er 5 naar CU gegaan en 2 naar de SGP.
Als de combi CU/SGP er 5594 meer had gehad en deze waren alle SGP dan had de SGP de zetel van de CU gekregen.
Als 3596 mensen die CU gestemd hebben SGP hadden gestemd, dan was ook de verhouding al 4/3 geworden ipv 5/2.
In alle gevallen had de combi dus 7 zetels gekregen. Blijkt maar weer dat vooral de kleine partijen van zo'n verbinding (kunnen) profiteren. De CU had die zetel zelf ook wel gekregen.
Op de 'misgelopen' zetel zit dus een CU-lid. En dat is even reformatorisch als SGP.
Beetje vreemd dat het RD dat er niet bij heeft gezet. Is dat soms een SGP-orgaan?

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dat laatste is al zo. Meer precies is Christus Koning van de aarde.Jacobse schreef:De SGP is een zeer stabiele en zeer betrouwbare partij en factor in het Parlement; met in de Tweede Kamer evenwel slechts twee zetels, en mitsdien feitelijk nooit mede-regeringsmogelijkheid/verantwoordelijkeheid en ook overigens helaas weinig of geen invloed.
Thomas
Het is wat anders of de inwoners van een piepklein landje Hem als Koning aanváárden.
Maar daar doen de gebeurtenissen van deze week niet zo veel aan af of toe.
--------------
-
Ik vrees het ook, maar het zal mij ergens toch nog verbazen als er écht een Kabinet Paars + komt. Alle linkse partijen bij elkaar, de PvdA, de SP, GL, D66, PvdD, en de CU behalen niet eens een meerderheid. Bij een Kabinet Paars + voert links wel de boventoon en staat met een ruime meerderheid tegenover de VVD. Links verliest van rechts, maar regeert uiteindelijk wel. Dat zal wel apart wezen.Bonny schreef: Ik vrees echter dat het Paars + wordt. Rutte is zelf niet zo'n conservatieve rechtsliberaal als hij in de campagne heeft laten zien.
Dat gaat dan ook niet gebeuren.
--------------
-
Als het CDA niet wil regeren ziet het er toch zo uit.refo schreef:Dat gaat dan ook niet gebeuren.
- Bonny
- Contacteer:
Zojuist in het Journaal: Kees vd Staaij is bereid gedoogsteun te geven aan een centrumrechts kabinet.
The Groom's still waiting at the altar
-
Dan zul je zien dat er straks een storm van kritiek komt van links als Wilders hier positief op reageert. Je hoeft waarschijnlijk niet te raden waarom.Bonny schreef:Zojuist in het Journaal: Kees vd Staaij is bereid gedoogsteun te geven aan een centrumrechts kabinet.
Er moet ook in de Eerste Kamer een meerderheid zijn. Die heb je niet met paars.Marie-Henriëtte schreef:Als het CDA niet wil regeren ziet het er toch zo uit.refo schreef:Dat gaat dan ook niet gebeuren.
CDA 21 zetels
VVD 14 zetels
PvdA 14 zetels
SP 12 zetels
ChristenUnie 4 zetels
GroenLinks 4 zetels
SGP 2 zetels
D66 2 zetels
PvdD 1 zetel
OSF 1 zetel
--------------
zou je kritiek hierop terecht vinden?Marie-Henriëtte schreef:Dan zul je zien dat er straks een storm van kritiek komt van links als Wilders hier positief op reageert. Je hoeft waarschijnlijk niet te raden waarom.Bonny schreef:Zojuist in het Journaal: Kees vd Staaij is bereid gedoogsteun te geven aan een centrumrechts kabinet.
Absoluut niet. Alles is beter dan Paars-III en dat weet Kees van der Staaij ook. Bovendien: Laat de PVV maar meeregeren, dan is het ook weer snel afgelopen met deze club.sela schreef:zou je kritiek hierop terecht vinden?Marie-Henriëtte schreef:Dan zul je zien dat er straks een storm van kritiek komt van links als Wilders hier positief op reageert. Je hoeft waarschijnlijk niet te raden waarom.Bonny schreef:Zojuist in het Journaal: Kees vd Staaij is bereid gedoogsteun te geven aan een centrumrechts kabinet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Van der Staaij:
"Gedoogsteun? Nu getalsmatig niet nodig. Indien toch wenselijk en inhoudelijk verantwoord: bespreekbare optie, maar met prijskaartje."
Wat zou dat prijskaartje wezen? Vrouwen mogen blijven uitsluiten in de politiek of bv. het behoud van vrijheid van onderwijs? Als Van der Staaij slim is, kiest hij voor het tweede.
"Gedoogsteun? Nu getalsmatig niet nodig. Indien toch wenselijk en inhoudelijk verantwoord: bespreekbare optie, maar met prijskaartje."
Wat zou dat prijskaartje wezen? Vrouwen mogen blijven uitsluiten in de politiek of bv. het behoud van vrijheid van onderwijs? Als Van der Staaij slim is, kiest hij voor het tweede.