Nieuwe verkiezingen

Tiberius
Administrator

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Tiberius »

Moderator opmerking

Beste mensen,

Het gebeurt de laatste tijd inderdaad regelmatig dat er niet respectvol over mensen gesproken wordt.

We verzoeken u daarom om met respect te spreken over mensen in het algemeen en hen die over ons gesteld zijn in het bijzonder, zoals het op een reformatorisch forum past binnen de kaders van het 5e en 9e gebod.
Dit verzoek omvat ook meningsverschillen met ouders en schoonouders; voor het breeduit etaleren van dergelijke droevige zaken is dit forum niet bedoeld en dat is hier ook niet gewenst.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Joannah

Bericht door Joannah »

---knip--- Niet toegestaan + ban van 1 week; mvg Tib
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
sela

Bericht door sela »

Luther schreef:Wat een dramatische uitslag: CDA 41>>21!
zeg dat. nederland heeft niet gekozen voor het verhaal van de gulden middenweg (aldus verhage)
verder: shocking, die winst voor de pvv. een behoorlijke ruk naar rechts.
vanmorgen in goedemorgen nederland gaf herman pleij trouwens een min of meer interessante analyse (dwarsverbanden met het begin van de vorige eeuw).
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:
Auto schreef:
Afgewezen schreef:Jammer, jammer, jammer...
Lichtpuntjes: PvdA toch groot, GroenLinks heeft zetels gewonnen.
:bobo klinkt als een liefhebber van Paars
Nee, van links.

En van antichristelijk. Een regenboogcoalitie (PVDA D66 VVD Groen Links) betekent het einde van het reformatorische onderwijs, het einde van de bescherming van het meervoudig gehandicapte leven,het einde van de laatste christelijke resten in ons land) Maranatha !!!
Ik denk dat onze dominee gelijk krijgt: het kon allemaal wel eens veel dichterbij zijn dan we denken/beseffen.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

huisman schreef:Ik zie bij de eerste tien gemeenten de SGP steeds stijgen zou de derde zetel er toch komen (Ik geloof het vast)
Voorlopig helaas voor je(en ook voor mij).
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:En van antichristelijk. Een regenboogcoalitie (PVDA D66 VVD Groen Links) betekent het einde van het reformatorische onderwijs, het einde van de bescherming van het meervoudig gehandicapte leven,het einde van de laatste christelijke resten in ons land) Maranatha !!!
Ik denk dat onze dominee gelijk krijgt: het kon allemaal wel eens veel dichterbij zijn dan we denken/beseffen.
Laten we nuchter zijn: we weten het toch al dat Nederland een seculier land geworden is? Of denk je dat de mensen die eerder CDA gestemd hadden, allemaal christenen waren die het nu plotseling niet meer zijn?
Dit is de situatie waarmee we het als christenen moeten doen. Dan kunnen we wel 'och' en 'ach' roepen, maar we zullen erop voorbereid moeten zijn. Het koninkrijk van God is niet van deze wereld en wordt door deze wereld niet geaccepteerd. We hebben het jarenlang goed gehad, nu komt meer en meer het ware gezicht van de 'wereld' naar voren.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Afgewezen schreef:
Gijs83 schreef:
huisman schreef:En van antichristelijk. Een regenboogcoalitie (PVDA D66 VVD Groen Links) betekent het einde van het reformatorische onderwijs, het einde van de bescherming van het meervoudig gehandicapte leven,het einde van de laatste christelijke resten in ons land) Maranatha !!!
Laten we nuchter zijn: we weten het toch al dat Nederland een seculier land geworden is? Of denk je dat de mensen die eerder CDA gestemd hadden, allemaal christenen waren die het nu plotseling niet meer zijn?
Dit is de situatie waarmee we het als christenen moeten doen. Dan kunnen we wel 'och' en 'ach' roepen, maar we zullen erop voorbereid moeten zijn. Het koninkrijk van God is niet van deze wereld en wordt door deze wereld niet geaccepteerd. We hebben het jarenlang goed gehad, nu komt meer en meer het ware gezicht van de 'wereld' naar voren.
En dat hadden we kunnen weten. "In de wereld zult gij verdrukking hebben"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik ben blijer met een rechts dan een links kabinet. Zeker moet er zorg zijn voor de minderheden, maar ook veel nuchterheid.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Josephus

Bericht door Josephus »

vlinder schreef:Ik ben blijer met een rechts dan een links kabinet. Zeker moet er zorg zijn voor de minderheden, maar ook veel nuchterheid.
Er waaruit bestaat volgens jou die nuchterheid die 'rechts' kennelijk wel heeft en 'links' niet?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Josephus schreef:
vlinder schreef:Ik ben blijer met een rechts dan een links kabinet. Zeker moet er zorg zijn voor de minderheden, maar ook veel nuchterheid.
Er waaruit bestaat volgens jou die nuchterheid die 'rechts' kennelijk wel heeft en 'links' niet?
Misschien wel de nuchterheid dat de "maakbaarheid van de samenleving" (een oude linkse gedachte), wat zich uit in grote overheidsregulatie op vele terreinen, een politieke mythe is.
Josephus

Bericht door Josephus »

elbert schreef:
Josephus schreef:
Misschien wel de nuchterheid dat de "maakbaarheid van de samenleving" (een oude linkse gedachte), wat zich uit in grote overheidsregulatie op vele terreinen, een politieke mythe is.
Daar heb je een punt. Anderzijds zou een 'linksmens' dan weer kunnen tegenwerpen dat marktwerking op terreinen als zorg, onderwijs etc. (waar veel 'rechtsmensen' vrij heilig in geloven) net zo goed een politieke mythe is.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

elbert schreef:
Josephus schreef:
Ik denk dat rechts evengelijke gedachten heeft over de maakbaarheid van de samenleving, maar dan op een andere manier, via marktwerking en zo.
Maar ik ben ervan overtuigd dat de overheid zeker een regulerende taak heeft als het gaat over zorg, over de economie (tegen de zelfverrijking in de financiële wereld), over... ja, noem maar op.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik ben ook voorstander van een rechts Kabinet. Paars + zou ook in deze situatie niet fair zijn, aangezien rechts toch wel een meerderheid heeft behaald.
memento

Bericht door memento »

VVD-aanhang wil rechtse coalitie

(Novum) - VVD-kiezers hebben een voorkeur voor een coalitie met de PVV en het CDA. Van de mensen die de partij van Mark Rutte bij de verkiezingen de grootste maakten, vindt 57 procent dat er een rechtse coalitie moet worden gevormd. Dat blijkt uit een onderzoek van het EénVandaag opiniepanel onder zeventienduizend mensen.

Zoals verwacht voelen ook PVV-aanhangers voor een coalitie over rechts. Maar liefst 91 procent wil met VVD en CDA regeren.

CDA-stemmers zien liever een centrumcoalitie met PvdA en VVD. Nog geen derde wil regeren met de PVV. Een samenwerking met de voormalige coalitiepartner PvdA samen met verkiezingswinnaar VVD heeft de steun van 42 procent van de CDA'ers.

Bron: http://www.nieuws.nl/599683
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marie-Henriëtte schreef:
Ik ben ook voorstander van een rechts Kabinet. Paars + zou ook in deze situatie niet fair zijn, aangezien rechts toch wel een meerderheid heeft behaald.
Alles wat een meerderheid heeft, is fair. Zowel Paars + als Centrumrechts kunnen een meerderheid halen. Ik vrees echter dat het Paars + wordt. Rutte is zelf niet zo'n conservatieve rechtsliberaal als hij in de campagne heeft laten zien. De vier potentiële partijen hebben allemaal een hervormingsagenda en een stevigere meerderheid dan centrumrechts.
De combi VVD-PVV-CDA kan bogen op maar 76 zetels. Er hoeft maar een tegenstem in de Kamer te zitten en er is een kabinetscrisis. Daarnaast is het de vraag of Wilders de rest van zijn fractie onder de duim kan houden. Hij had op het laatst al moeite om Hero Brinkman te beteugelen. Dus een stabiel kabinet zal over rechts niet mogelijk zijn.
Als Paars + de sociaal-economische hervormingsagenda heeft uitgevoerd, dan zal het fundamentalistisch-libertijnse gedachtegoed een einde maken aan de rechten van minderheden in dit land. Moge de HEERE het verhoeden.
The Groom's still waiting at the altar
Gesloten