Kinderpraat

henriët

Re: Kinderpraat

Bericht door henriët »

PvS schreef:
henriët schreef:Van de week lukte het ons zoontje van 3 niet om in slaap te komen. Dus ik zei, weet je, kom nog maar even bij mama in bed dan, (ik lag lekker een boek te lezen) Op een gegeven moment vraagt hij:'Mam, ben je getrouwd?' 'Jazeker met papa'zeg ik. 'Oh, heb je dan ook een baby in je buik?' vroeg hij.
'Toen jij nog niet geboren was, was jij mijn baby en Anneke is dat ook geweest, allebei in mijn buik' was mijn antwoord.
'Hoe komt dan een baby in je buik mama?' vroeg hij vervolgens.
Tja, had ik net s middags in het boek van mevr Brons zitten lezen, zo vroeg mogelijk duidelijk zijn. Maar, dacht ik, eerst nog eens helder lezen hoe en wat je dat dan zegt tegen zo n kleintje, ik had t even doorgebladerd bij de koffie nl.
Dus ik zeg: 'Daar zorgt de Heere voor'.
Vraagt 'ie: 'Moet je dan naar de hemel?'
:bobo Ja, ik begrijp dat je gewoon duidelijk zijn moet. Op zijn niveau wel te verstaan.
Maar hij was nog niet helemaal uitgevraagd.
'Ik wil ook een baby in mn buik mam', nu ja, dat is lastig natuurlijk een jongetje met een baby, dus antwoord ik: 'Babytjes zitten alleen bij vrouwen in de buik, en niet bij mannen'.
Maar nee, hij bleef volhouden, hij wilde ook een babybroertje in zn buik.
Aha, opeens snapte ik wat hij bedoelde.
Hij wil dus een broertje of zusje.
En ja, dat klopte dus, toen heb ik maar verteld, dat als we nog een keer een broertje of zusje krijgen, dat bij mama in de buik mag groeien.
Tevreden stak hij zn duim in zn mond, en ging heerlijk liggen.
Even later bracht ik m in zn eigen bedje en daar viel hij zo in slaap.
Dit belooft nog wat! :bobo
'k Zou me nog maar wat meer in de "stof" verdiepen. :livre
Als zoonlief nu al zulke vragen stelt, wat voor vragen gaat hij stellen als hij wat ouder is?! :?
ja ja,
boekje 'blozen mag'is een goede leidraad!
heb wat dingen 'uitgeprobeert'die er in stonden om te zeggen op welke manier enzo, en dan zou je geen vragen krijgen, maar nemen kinderen genoegen, en werkelijk, het is gewoon zo.
Open, eerlijk en duidelijk is het beste.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

henriët schreef:
PvS schreef:
henriët schreef:Van de week lukte het ons zoontje van 3 niet om in slaap te komen. Dus ik zei, weet je, kom nog maar even bij mama in bed dan, (ik lag lekker een boek te lezen) Op een gegeven moment vraagt hij:'Mam, ben je getrouwd?' 'Jazeker met papa'zeg ik. 'Oh, heb je dan ook een baby in je buik?' vroeg hij.
'Toen jij nog niet geboren was, was jij mijn baby en Anneke is dat ook geweest, allebei in mijn buik' was mijn antwoord.
'Hoe komt dan een baby in je buik mama?' vroeg hij vervolgens.
Tja, had ik net s middags in het boek van mevr Brons zitten lezen, zo vroeg mogelijk duidelijk zijn. Maar, dacht ik, eerst nog eens helder lezen hoe en wat je dat dan zegt tegen zo n kleintje, ik had t even doorgebladerd bij de koffie nl.
Dus ik zeg: 'Daar zorgt de Heere voor'.
Vraagt 'ie: 'Moet je dan naar de hemel?'
:bobo Ja, ik begrijp dat je gewoon duidelijk zijn moet. Op zijn niveau wel te verstaan.
Maar hij was nog niet helemaal uitgevraagd.
'Ik wil ook een baby in mn buik mam', nu ja, dat is lastig natuurlijk een jongetje met een baby, dus antwoord ik: 'Babytjes zitten alleen bij vrouwen in de buik, en niet bij mannen'.
Maar nee, hij bleef volhouden, hij wilde ook een babybroertje in zn buik.
Aha, opeens snapte ik wat hij bedoelde.
Hij wil dus een broertje of zusje.
En ja, dat klopte dus, toen heb ik maar verteld, dat als we nog een keer een broertje of zusje krijgen, dat bij mama in de buik mag groeien.
Tevreden stak hij zn duim in zn mond, en ging heerlijk liggen.
Even later bracht ik m in zn eigen bedje en daar viel hij zo in slaap.
Dit belooft nog wat! :bobo
'k Zou me nog maar wat meer in de "stof" verdiepen. :livre
Als zoonlief nu al zulke vragen stelt, wat voor vragen gaat hij stellen als hij wat ouder is?! :?
ja ja,
boekje 'blozen mag'is een goede leidraad!
heb wat dingen 'uitgeprobeert'die er in stonden om te zeggen op welke manier enzo, en dan zou je geen vragen krijgen, maar nemen kinderen genoegen, en werkelijk, het is gewoon zo.
Open, eerlijk en duidelijk is het beste.
Toen ik nog klein was, bracht ik mijn ouders ook eens aan het blozen.
Wij zaten met z'n allen aan tafel en ik stelde een heel directe vraag.
Het antwoord was kort en duidelijk.
Kan me er niets meer van herinneren, maar mijn ouders zijn het nooit vergeten.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
vlinder

Bericht door vlinder »

Bij mij waren de antwoorden ook kort en duidelijk:
Daar praten we wel over als je 18 bent en een vriend hebt.... :?

Maar een enig verhaal hoor Jet! Prachtig.
Mijn neefje vroeg eens aan mijn tante: krijgen we nog eens een baby. Toen zegt mijn tante daar moet je dan voor bidden en aan de Heere vragen. Mijn neefje bidden en na 3 maanden vertelde mijn tante dat hij een broertje of zusje kreeg. Hij direct danken en vol vertrouwen aan ieder buurkind dat het horen wilde vertellen dat als je echt iets heel liefst vraagt aan de Heere God, Hij het dan ook geeft.
(mijn tante was al zwanger op het moment dat dat jochie ging bidden, maar ze wilde dat nog niet vertellen. Het mooie is dat het ventje nu rotsvast gelooft dat wat je vraagt je ook zult krijgen.)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
BJD

Bericht door BJD »

a.s. Maandag komt de Giro d'Italia langs onze wijk...
Afgesproken met de kinderen dat we even zullen gaan kijken..
"Moet u dan niet meedoen, papa? "

Kijk, zo'n ventje weet mijn wielertalenten op waarde in te schatten :haha
henriët

Bericht door henriët »

BJD schreef:a.s. Maandag komt de Giro d'Italia langs onze wijk...

:fouet
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Jongens we stoppen hiermee!
Die discussie knip ik hier weg; laten we het hier houden bij 'kinderpraat' en niet elkaar de vliegen af te vangen.
helma

Bericht door helma »

BJD schreef:a.s. Maandag komt de Giro d'Italia langs onze wijk...

was jij dit onder een schuilnaam BJD? :wiz
Teun

Bericht door Teun »

Ons zoontje (4,5 jaar) was diep onder de indruk van de beelden van het vliegtuigongeval afgelopen woensdag.
Gisteravond voor het naar bed gaan bij zijn avondgebed: 'Heere wilt u voor het zieke jongetje zorgen, maar wilt u ook zorgen dat er een nieuw vliegtuig komt'.

Als echte vliegtuigfan was de crash het ergste voor het vliegtuig en moest er maar snel een nieuwe komen. Het hield hem zo bezig dat hij midden in de nacht nog even kwam vertellen dat zelfs de banden in kleine stukkies op de grond lagen.
BJD

Bericht door BJD »

Teun schreef:Ons zoontje (4,5 jaar) was diep onder de indruk van de beelden van het vliegtuigongeval afgelopen woensdag.
Gisteravond voor het naar bed gaan bij zijn avondgebed: 'Heere wilt u voor het zieke jongetje zorgen, maar wilt u ook zorgen dat er een nieuw vliegtuig komt'.

Als echte vliegtuigfan was de crash het ergste voor het vliegtuig en moest er maar snel een nieuwe komen. Het hield hem zo bezig dat hij midden in de nacht nog even kwam vertellen dat zelfs de banden in kleine stukkies op de grond lagen.
:haha prachtig
helma

Bericht door helma »

gister tijdens het eten vraagt Bert van 14: waarom heb je eigenlijk een milt?
Els van 9 weet het wel: voor je overvloed!

:humhihi
't wordt toch tijd dat ik ga checken of ze wel begrijpen wat ze zingen :?
albion

Bericht door albion »

helma schreef:gister tijdens het eten vraagt Bert van 14: waarom heb je eigenlijk een milt?

:humhihi :humhihi
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

helma schreef:gister tijdens het eten vraagt Bert van 14: waarom heb je eigenlijk een milt?

:mdr
Zo hadden wij vroeger een ventje in de kerk, die dacht bij het zingen van: Sla 'd ogen naar 't gebergte heen, dat de koster ( die heette Dooge), naar de bergen geslagen werd :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik was gister op bezoek bij een oude dame van onze gemeente. De dame vertelde over haar kleinzoon die eens met blikgooien een beer had gewonnen. Het dier ging overal mee naar toe.
Toen het jochie 4 was en voor het eerst naar school ging, moest hij een tekst leren. Hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen. Toen hij thuis kwam vroeg zijn moeder: hoe was het op school, heb je nog wat geleerd. Jochie: ja een tekst. Zegt die moeder: Wel, zeg hem eens op. Jochie: Hebt goede moed, ik heb de beer gewonnen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gian

Bericht door Gian »

Geweldig... :haha
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

:haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie