Afgewezen schreef:jvdg schreef:
1 Korinthiërs 3:4
Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk?
1 Korinthiërs 3:5
Wie is dan Paulus, en wie is Apollos, anders dan dienaars door welke gij geloofd hebt, en dat , gelijk de Heere aan een iegelijk gegeven heeft?
1 Korinthiërs 3:22
Hetzij Paulus, hetzij Apollos, hetzij Céfas, hetzij de wereld, hetzij leven, hetzij dood, hetzij tegenwoordige, hetzij toekomende dingen, zij zijn alle uwe;
Zonder commentaar; het is jullie wel duidelijk.
Sola Scriptura!
Ach ja, en dit zal worden onderschreven door:
ds. Kersten
dr. Steenblok
ds. Verhagen
ds./dr........
diverse forummers
Het is alleen soms zoeken naar wát nu echt 'sola Scriptura' is...
Ook voor jvdg, denk ik zo.
Jazeker, Afgewezen, ik ben niet erg theologisch onderlegd en wordt door de brij van meningen, inschattingen, gevoelens, lekenoordelen, vermoedens, verdachtmakingen, laster, verkeerde vrijmoedigheid, persoonlijke motieven, onjuiste interpretatie, mijn persoonlijke ervaring met de scheuring in de familie, etc. vanuit vele hoeken totaal in verwarring gebracht.
Natuurlijk heb ik ook een mening, maar die wordt weer beïvloed door etc. etc...
Van daaruit kwam de wanhoopskreet op: Sola Scriptura, zonder dat ik in oprechte bescheidenheid daarop een antwoord kan geven.
En ook ik kom tot de conclusie na al die postings: we bestrijden elkaar op de laatste vierkante mm., maar waar het echt om gaat valt (weer) buiten de discussieboot.