Anti-semitisme als pleister op kindermisbruik.

Bonny
Contacteer:

Re: Anti-semitisme als pleister op kindermisbruik.

Bericht door Bonny »

Binnen de kerk kan men klaarblijkelijk niet goed met kritiek omgaan.
The Groom's still waiting at the altar
vogeltje

Bericht door vogeltje »

jvdg schreef:Met name richting vogeltje wil ik zeggen, is er wel iemand die begrijpt wat de impact is van sexueel misdrijf tegen jonge (kinderen) mensen.
Voor de meeste slachtoffers is dit een levenlang probleem hetwelk met geen pil of therapie is op te lossen.
De daders hebben zo hun verontschuldigingen, maar ontliepen hun straf.
De slachtoffers helaas niet.

Nu dit alles bespreekbaar wordt, komt er veel los van met name de slachtoffers, maar het brengt geen genezing. Niet in schuldbekenning, noch in centen.

Als dan blijkt dat de verantwoordelijken hiermee "losjes" omgaan, wordt het probleem van de slachtoffers alleen maar groter.

Ik ageer hier niet alleen maar tegen de RK-ers, maar tegen allen die u.h.v. van hun functie hun hulpverlening hebben misbruikt.
Jvdg, ik weet uit eigen ervaring wat het voor impact heeft.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Marie-Henriëtte schreef:
vogeltje schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
vogeltje schreef:Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.

Maar kindermisbruik komt ook voor op sportverenigingen, manege's, zwemclubs. Engelse kostscholen staan er bekend om.
De combinatie 'kinderen-zonder ouders' en 'volwassenen met veel gezag' kunnen een voedingsbodem in zich hebben voor kindermisbruik.

Ik geloof vast dat het celibaat een versterkende factor kan zijn. Maar ook binnen de christelijke kerk zijn slachtoffers gevallen, ook binnen de christelijke psychatrie, ook binnen allerlei sektes.

:cry

Ik ben niet gewend om zo op kerken te tuffen. Dat is het. Ik ben opgevoed met: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.' Niet dat het recht zijn loop niet hoeft te hebben. Tuurlijk wel. Maar meer persoonlijk. Wij staan er ver vanaf. Wij spelen geen rol.
Laten we bidden voor de slachtoffers en ook voor de daders.
Ben ik met je eens hoor. Maar in dit artikel gaat het er vooral om dat Joden nu de schuld krijgen van alle ophef die er is ontstaan rondom het misbruik binnen de RKK. Dat gaat toch wel een beetje ver over de schreef. Het heeft veel overeenkomsten met het klassieke antisemitisme ten tijde van nazi Duitsland, wanneer een bisschop zoiets verkondigt. Toen kregen Joden ook overal de schuld van.
Het is een gepensioneerde oude bisschop. En je weet toch ook dat op de website van het AJC een reactie van de bisschop Vincenzo staat? Deze zegt dat de opmerkingen van Babini "volledig tegen het officiële standpunt van en de algemeen heersende mening binnen de katholieke kerk gaat." De roomsen onderkennen zelf de gevaren van deze uitspraak. (Overigens waren er ook veel niet roomse christenen die dezelfde mening hadden als deze gepensioneerde bisschop toendertijd)
Ik weet niet of ik mensen zo stellig christen zou noemen (rooms al dan niet rooms) indien zij een hele bevolkingsgroep (die al honderden jaren bloederig wordt vervolgd) zomaar zonder blikken of blozen de schuld geven achter alle narigheid in de wereld.
Daarom is deze man persoonlijk ook schuldig.
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Joannah schreef:
vogeltje schreef:Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.

Maar kindermisbruik komt ook voor op sportverenigingen, manege's, zwemclubs. Engelse kostscholen staan er bekend om.
De combinatie 'kinderen-zonder ouders' en 'volwassenen met veel gezag' kunnen een voedingsbodem in zich hebben voor kindermisbruik.

Ik geloof vast dat het celibaat een versterkende factor kan zijn. Maar ook binnen de christelijke kerk zijn slachtoffers gevallen, ook binnen de christelijke psychatrie, ook binnen allerlei sektes.

:cry

Ik ben niet gewend om zo op kerken te tuffen. Dat is het. Ik ben opgevoed met: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.' Niet dat het recht zijn loop niet hoeft te hebben. Tuurlijk wel. Maar meer persoonlijk. Wij staan er ver vanaf. Wij spelen geen rol.
Laten we bidden voor de slachtoffers en ook voor de daders. (Seksueel misbruik is een breed maatschappelijk verschijnsel waar ook de katholieke Kerk niet aan ontkomt. )
Sportverenigingen, manege's, zwemclubs en Engelse kostscholen hebben niet de pretentie zichzelf de onfeilbare Plaatsvervanger van Jezus te laten noemen.
Voor de mossad is geen enkel oudje te oud.
Het feit dat de katholieke kerk zo'n duidelijke zedenleer uitstraalt maakt dat men haar het misbruik kwalijker neemt dan andere instituties.
Joannah

Bericht door Joannah »

na inquisitie, kruistochten en een twijfelachtige geschiedenis mbt de holocaust, zou de RKK er verstandig aan doen termen als "wij hebben het niet geweten" , "wat de pers ons aandoet is hetzelfde soort leed als de holocaust", en nu weer "het is allemaal de schuld van de Joden", niet te gebruiken.
Maar goed, anderszijds erg dankbaar dat hun ware gezicht inmiddels wel duidelijk naar voren is gekomen.
Hoeveel langer accepteert men nog bagateliserende standpunten, anderen de schuld geven, en een niet al te nederige houding, om het bescheiden uit te drukken?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah

Bericht door Joannah »

Joannah schreef:na inquisitie, kruistochten en een twijfelachtige geschiedenis mbt de holocaust, zou de RKK er verstandig aan doen termen als "wij hebben het niet geweten" , "wat de pers ons aandoet is hetzelfde soort leed als de holocaust", en nu weer "het is allemaal de schuld van de Joden", niet te gebruiken.
Maar goed, anderszijds erg dankbaar dat hun ware gezicht inmiddels wel duidelijk naar voren is gekomen.
Hoeveel langer accepteert men nog bagateliserende standpunten, anderen de schuld geven, en een niet al te nederige houding, om het bescheiden uit te drukken?
Zelf vond de RKK dat ze nog niet duidelijk genoeg waren geweest tot nu toe wat betreft anderen de schuld te geven, vandaar nog een toegift:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... -homos.htm
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
parsifal

Bericht door parsifal »

Joannah schreef:
Joannah schreef:na inquisitie, kruistochten en een twijfelachtige geschiedenis mbt de holocaust, zou de RKK er verstandig aan doen termen als "wij hebben het niet geweten" , "wat de pers ons aandoet is hetzelfde soort leed als de holocaust", en nu weer "het is allemaal de schuld van de Joden", niet te gebruiken.
Zelf vond de RKK dat ze nog niet duidelijk genoeg waren geweest tot nu toe wat betreft anderen de schuld te geven, vandaar nog een toegift:
Elsevier heeft wel een pakkende kop gevonden, die de lading van de onderstaande tekst weer totaal niet dekt. Wat de bisschop zegt (zoals hij hier geciteerd wordt) lijkt wetenschappelijk te onderbouwen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Joannah

Bericht door Joannah »

parsifal schreef:
Joannah schreef:
Elsevier heeft wel een pakkende kop gevonden, die de lading van de onderstaande tekst weer totaal niet dekt. Wat de bisschop zegt (zoals hij hier geciteerd wordt) lijkt wetenschappelijk te onderbouwen.
de strekking is inderdaad niet helemaal hetzelfde, dat ben ik met je eens.
Desalnietteminis er geen enkel land meer waar de schandalen in de RK Kerk zich niet opstapelen.
samanthi

Bericht door samanthi »

Mister schreef:
Joannah schreef:Terwijl ik het artikel nog eens aandachtig lees, zie ik dat de RKK inmiddels zichzelf niet meer ziet als plaatsvervanger van Christus, nee ze is God Zelf.
'Zionistische aanval op God'...
Van dementerende mensen staat bekend dat ze een kinderlijke waarheid uitdragen, in dit geval is duidelijk dat de geest van Constantijn, de ongedoopte, antisemitische voorzitter van het Concilie van Nicea, en stichter van de heilige rooms katholieke kerk nog steeds leeft.
Verder bemerk ik dat er nog maar heel weinig forummers lijken te zijn, die weten dat de RKK de antichrist is.
(geheel in lijn met wat Ds Kersten destijds ook stelde)
Daar ga je toch de mist in.
Tja Ds Kersten was ook niet zo pro Joods dus als we op mensen af moeten gaan die dit of dat beweren dan zij we verkeerd bezig.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bart

Bericht door Bart »

- knip -

Mogen we je erop wijzen dat dit een forum is met een reformatorische grondslag?

Moderatorteam
Joannah

Bericht door Joannah »

- knip -

Ja zo kan die wel weer!
Graag de discussie met respect voeren, scheldpartijen (al dan niet volgepropt met bijbelteksten) horen niet thuis hier op RF.

Moderatorteam
commentator

Bericht door commentator »

Ik vind het een grof schandaal als de dader zielig gaat zitten doen alsof hij het slachtoffer is. Het is heel jammer dat zoveel hooggeplaatsten binnen de RKK dat niet beseffen. Hun taak is het om er te zijn voor de slachtoffers en om ervoor te zorgen dat de daders uit hun ambt worden gezet wegens ambtsmisbruik en via justitie een passende straf krijgen. Pas daarna kan er evt. over berouw en vergeving gesproken worden.
Laten we ondertussen niet vergeten dat het verschijnsel zich niet alleen in de RKK voordoet, het komt ook in de protestantse kerken voor.
samanthi

Bericht door samanthi »

commentator schreef:Ik vind het een grof schandaal als de dader zielig gaat zitten doen alsof hij het slachtoffer is. Het is heel jammer dat zoveel hooggeplaatsten binnen de RKK dat niet beseffen. Hun taak is het om er te zijn voor de slachtoffers en om ervoor te zorgen dat de daders uit hun ambt worden gezet wegens ambtsmisbruik en via justitie een passende straf krijgen. Pas daarna kan er evt. over berouw en vergeving gesproken worden.
Laten we ondertussen niet vergeten dat het verschijnsel zich niet alleen in de RKK voordoet, het komt ook in de protestantse kerken voor.
helemaal mee eens.
gr Samanthi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie