Ik wil uiterst terughoudend zijn over dit kindermisbruik, maar als vooraanstaande prelaten zoals de prediker en deze emeritus-bisschop dit soort "verontschuldigingen" aanvoeren, leidt deze kwestie echt tot een escalatie van deze schandalen die we niet kunnen overzien.Bisschop geeft Joden schuld van kindermisbruik-rel
maandag 12 april 2010 17:43
Giacomo Babini, een gepensioneerde Italiaanse bisschop denkt dat de huidige kritiek op de katholieke kerk uit de Joodse hoek komt. Omdat de aanval op de katholieke kerk zo krachtig en geraffineerd is, moeten de Joden er wel achter zitten, aldus Babini.
Hij zou de Joden in een interview met de katholieke website Pontifex hebben beschuldigd. De commotie rond het kindermisbruik in de katholieke kerk is een 'Zionistische aanval op God,' aldus de 81-jarige Babini, die het bisdom van Grosseto leidde. Babini ontkent nu antisemitische uitspraken te hebben gedaan.
Eerder vergeleek de prediker van de paus de kritiek op de kerk met 'de meest kwalijke vormen van anti-semitisme'. Deze uitspraak heeft hij terug moeten nemen.
Paus aangeklaagd
De katholieke kerk ligt zwaar onder vuur vanwege de vele verhalen van kindermisbruik binnen de kerk. Ook de paus ligt onder vuur, omdat hij niet zou hebben opgetreden tegen een Amerikaanse priester die meer dan 200 dove jongens zou hebben misbruikt.
Richard Dawkins, de Britse auteur van de bestseller 'The God Delusion' heeft advocaten benaderd om de mogelijkheden te onderzoeken om de paus te laten oppakken als hij Groot-Brittannië in september bezoekt.
Immuniteit
Dawkins is het niet eens met de juridische immuniteit die de paus als staatshoofd (van Vaticaanstad) geniet. Een Amerikaanse advocaat had de paus opgeroepen te getuigen in de zaak tegen de Amerikaanse priester. Dawkins vindt het fout dat de paus als religieus leider boven de wet staat en wil hem aanklagen voor het toedekken van misbruik van kinderen.
Het Vaticaan heeft vandaag de richtlijn naar buiten gebracht dat priesters die kinderen misbruiken altijd moeten worden aangegeven. De pastoor van Kerkrade is vandaag afgetreden, vanwege het misbruiken van een dakloze 25-jarige jongeman in 1998. hiervoor werd hij destijds veroordeeld, maar de kerk huurde hem later opnieuw in.
Door Marlou Visser
Anti-semitisme als pleister op kindermisbruik.
Anti-semitisme als pleister op kindermisbruik.
Re: Anti-semitisme als pleister op kindermisbruik.
En ik was al zo pro Israel en anti RKK.
Van zoveel domheid en blinde haat, raak je toch alleen maar meer overtuigd dat de RKK nog verder van de waarheid afstaat dan een ongelovige.
"De kerk huurde de misbruikende priester gewoon weer in".
En zo mag deze 80 jarige antisemiet gewoon verder haatzaaien, waarschijnlijk.
Ondanks dat Richard Dawkins een zeer afkeurenswaardige atheist is, mag hij van mij slagen in zijn pogingen tot afzetten van de Paus.
2Thess 2:4....dat hij in de tempel Gods zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is....
(onschendbaar, onfeilbaar en boven de wet, wat willen we nog meer als bewijs!?)
Van zoveel domheid en blinde haat, raak je toch alleen maar meer overtuigd dat de RKK nog verder van de waarheid afstaat dan een ongelovige.
Ondanks dat Richard Dawkins een zeer afkeurenswaardige atheist is, mag hij van mij slagen in zijn pogingen tot afzetten van de Paus.
2Thess 2:4....dat hij in de tempel Gods zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Vreselijk hè...die Roomse kerk. Kunnen we met z'n allen flink op tuffenJoannah schreef:En ik was al zo pro Israel en anti RKK.

Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Het gaat me om rechtvaardigheid.vogeltje schreef:Vreselijk hè...die Roomse kerk. Kunnen we met z'n allen flink op tuffenJoannah schreef:En ik was al zo pro Israel en anti RKK.
Of wilde jij ze de handen boven het hoofd houden?
je post lijkt nl sarcastisch...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Nee, het is nog beter als de staat Israël juridische maatregelen onderneemt tegen mensen als bisschop Giacomo Babini.Joannah schreef:Ondanks dat Richard Dawkins een zeer afkeurenswaardige atheist is, mag hij van mij slagen in zijn pogingen tot afzetten van de Paus.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 13 apr 2010, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, nee.....vogeltje schreef:Vreselijk hè...die Roomse kerk. Kunnen we met z'n allen flink op tuffenJoannah schreef:En ik was al zo pro Israel en anti RKK.
Maar het feit dat de joden min of meer de schuld krijgen van deze gruweldaden, deed mij dit topic opstarten.
Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.
Maar kindermisbruik komt ook voor op sportverenigingen, manege's, zwemclubs. Engelse kostscholen staan er bekend om.
De combinatie 'kinderen-zonder ouders' en 'volwassenen met veel gezag' kunnen een voedingsbodem in zich hebben voor kindermisbruik.
Ik geloof vast dat het celibaat een versterkende factor kan zijn. Maar ook binnen de christelijke kerk zijn slachtoffers gevallen, ook binnen de christelijke psychatrie, ook binnen allerlei sektes.
Ik ben niet gewend om zo op kerken te tuffen. Dat is het. Ik ben opgevoed met: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.' Niet dat het recht zijn loop niet hoeft te hebben. Tuurlijk wel. Maar meer persoonlijk. Wij staan er ver vanaf. Wij spelen geen rol.
Laten we bidden voor de slachtoffers en ook voor de daders. (Seksueel misbruik is een breed maatschappelijk verschijnsel waar ook de katholieke Kerk niet aan ontkomt. )
Maar kindermisbruik komt ook voor op sportverenigingen, manege's, zwemclubs. Engelse kostscholen staan er bekend om.
De combinatie 'kinderen-zonder ouders' en 'volwassenen met veel gezag' kunnen een voedingsbodem in zich hebben voor kindermisbruik.
Ik geloof vast dat het celibaat een versterkende factor kan zijn. Maar ook binnen de christelijke kerk zijn slachtoffers gevallen, ook binnen de christelijke psychatrie, ook binnen allerlei sektes.

Ik ben niet gewend om zo op kerken te tuffen. Dat is het. Ik ben opgevoed met: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.' Niet dat het recht zijn loop niet hoeft te hebben. Tuurlijk wel. Maar meer persoonlijk. Wij staan er ver vanaf. Wij spelen geen rol.
Laten we bidden voor de slachtoffers en ook voor de daders. (Seksueel misbruik is een breed maatschappelijk verschijnsel waar ook de katholieke Kerk niet aan ontkomt. )
Laatst gewijzigd door vogeltje op 12 apr 2010, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ben ik uiteindelijk wel met je eens hoor. Maar in dit artikel gaat het er vooral om dat Joden nu de schuld krijgen van alle ophef die er is ontstaan rondom het misbruik binnen de RKK. Zomaar uit het niets. Het heeft veel overeenkomsten met het klassieke antisemitisme ten tijde van nazi Duitsland, wanneer een bisschop zoiets verkondigt. Toen kregen Joden ook zomaar overal de schuld van.vogeltje schreef:Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.
![]()
Laten we bidden voor de slachtoffers en ook voor de daders.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 12 apr 2010, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een gepensioneerde oude bisschop. En je weet toch ook dat op de website van het AJC een reactie van de bisschop Vincenzo staat? Deze zegt dat de opmerkingen van Babini "volledig tegen het officiële standpunt van en de algemeen heersende mening binnen de katholieke kerk gaat." De roomsen onderkennen zelf de gevaren van deze uitspraak. (Overigens waren er ook veel niet roomse christenen die dezelfde mening hadden als deze gepensioneerde bisschop toendertijd)Marie-Henriëtte schreef:Ben ik met je eens hoor. Maar in dit artikel gaat het er vooral om dat Joden nu de schuld krijgen van alle ophef die er is ontstaan rondom het misbruik binnen de RKK. Dat gaat toch wel een beetje ver over de schreef. Het heeft veel overeenkomsten met het klassieke antisemitisme ten tijde van nazi Duitsland, wanneer een bisschop zoiets verkondigt. Toen kregen Joden ook overal de schuld van.vogeltje schreef:Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.
![]()
Sportverenigingen, manege's, zwemclubs en Engelse kostscholen hebben niet de pretentie zichzelf de onfeilbare Plaatsvervanger van Jezus te laten noemen.vogeltje schreef:Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.
![]()
Voor de mossad is geen enkel oudje te oud.
-
Ik weet niet of ik mensen zo stellig christen zou noemen (rooms al dan niet rooms) indien zij een hele bevolkingsgroep (die al honderden jaren bloederig wordt vervolgd) zomaar zonder blikken of blozen de schuld geven achter alle narigheid in de wereld.vogeltje schreef:Het is een gepensioneerde oude bisschop. En je weet toch ook dat op de website van het AJC een reactie van de bisschop Vincenzo staat? Deze zegt dat de opmerkingen van Babini "volledig tegen het officiële standpunt van en de algemeen heersende mening binnen de katholieke kerk gaat." De roomsen onderkennen zelf de gevaren van deze uitspraak. (Overigens waren er ook veel niet roomse christenen die dezelfde mening hadden als deze gepensioneerde bisschop toendertijd)Marie-Henriëtte schreef:Ben ik met je eens hoor. Maar in dit artikel gaat het er vooral om dat Joden nu de schuld krijgen van alle ophef die er is ontstaan rondom het misbruik binnen de RKK. Dat gaat toch wel een beetje ver over de schreef. Het heeft veel overeenkomsten met het klassieke antisemitisme ten tijde van nazi Duitsland, wanneer een bisschop zoiets verkondigt. Toen kregen Joden ook overal de schuld van.vogeltje schreef:Ik vind het heel erg wat die kinderen en jongvolwassenen is overkomen.
![]()
Met name richting vogeltje wil ik zeggen, is er wel iemand die begrijpt wat de impact is van sexueel misdrijf tegen jonge (kinderen) mensen.
Voor de meeste slachtoffers is dit een levenlang probleem hetwelk met geen pil of therapie is op te lossen.
De daders hebben zo hun verontschuldigingen, maar ontliepen hun straf.
De slachtoffers helaas niet.
Nu dit alles bespreekbaar wordt, komt er veel los van met name de slachtoffers, maar het brengt geen genezing. Niet in schuldbekenning, noch in centen.
Als dan blijkt dat de verantwoordelijken hiermee "losjes" omgaan, wordt het probleem van de slachtoffers alleen maar groter.
Ik ageer hier niet alleen maar tegen de RK-ers, maar tegen allen die u.h.v. van hun functie hun hulpverlening hebben misbruikt.
Voor de meeste slachtoffers is dit een levenlang probleem hetwelk met geen pil of therapie is op te lossen.
De daders hebben zo hun verontschuldigingen, maar ontliepen hun straf.
De slachtoffers helaas niet.
Nu dit alles bespreekbaar wordt, komt er veel los van met name de slachtoffers, maar het brengt geen genezing. Niet in schuldbekenning, noch in centen.
Als dan blijkt dat de verantwoordelijken hiermee "losjes" omgaan, wordt het probleem van de slachtoffers alleen maar groter.
Ik ageer hier niet alleen maar tegen de RK-ers, maar tegen allen die u.h.v. van hun functie hun hulpverlening hebben misbruikt.
Terwijl ik het artikel nog eens aandachtig lees, zie ik dat de RKK inmiddels zichzelf niet meer ziet als plaatsvervanger van Christus, nee ze is God Zelf.
'Zionistische aanval op God'...
Van dementerende mensen staat bekend dat ze een kinderlijke waarheid uitdragen, in dit geval is duidelijk dat de geest van Constantijn, de ongedoopte, antisemitische voorzitter van het Concilie van Nicea, en stichter van de heilige rooms katholieke kerk nog steeds leeft.
Verder bemerk ik dat er nog maar heel weinig forummers lijken te zijn, die weten dat de RKK de antichrist is.
(geheel in lijn met wat Ds Kersten destijds ook stelde)
Van dementerende mensen staat bekend dat ze een kinderlijke waarheid uitdragen, in dit geval is duidelijk dat de geest van Constantijn, de ongedoopte, antisemitische voorzitter van het Concilie van Nicea, en stichter van de heilige rooms katholieke kerk nog steeds leeft.
Verder bemerk ik dat er nog maar heel weinig forummers lijken te zijn, die weten dat de RKK de antichrist is.
Daar ga je toch de mist in.Joannah schreef:Terwijl ik het artikel nog eens aandachtig lees, zie ik dat de RKK inmiddels zichzelf niet meer ziet als plaatsvervanger van Christus, nee ze is God Zelf.
Een bisschop die al een tijdje uit functie is, van wie de standpunten officieel door de kerk worden besproken wordt hier als de vertegenwoordiger van de RKK gezien. Sorry, maar dat is bijna net zo slecht als alle negroide mensen slecht noemen vanwege Mugabe. of alle protestanten vanwege de KKK.
Het is vreselijk wat deze man zegt, maar het is niet wat de kerk zegt. Wat Dawkins doet is verder onzin. De beschuldigingen richting de paus zijn voornamelijk indirect. De vraag is of hij geweten heeft van misbruik in een tijd dat misbruik nog lang niet zo hard veroordeeld werd als nu (en dat was fout) Roman Polanski verkrachtte een minderjarige en was nog steeds een held, mocht rustig in Frankrijk wonen en hij was nota bene strafrechtelijk al veroordeeld. Hoeveel scholen zijn er die als er een relatie is tussen docent en leerling de docent ontslaan en geen aangifte doen? (een docent leerling verhouding is toch een machtsverhouding?) Schoolbesturen die dit doen maar massaal aanklagen?
Het is vreselijk wat deze man zegt, maar het is niet wat de kerk zegt. Wat Dawkins doet is verder onzin. De beschuldigingen richting de paus zijn voornamelijk indirect. De vraag is of hij geweten heeft van misbruik in een tijd dat misbruik nog lang niet zo hard veroordeeld werd als nu (en dat was fout) Roman Polanski verkrachtte een minderjarige en was nog steeds een held, mocht rustig in Frankrijk wonen en hij was nota bene strafrechtelijk al veroordeeld. Hoeveel scholen zijn er die als er een relatie is tussen docent en leerling de docent ontslaan en geen aangifte doen? (een docent leerling verhouding is toch een machtsverhouding?) Schoolbesturen die dit doen maar massaal aanklagen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."