Verkiezing forummer van 2009

Wie vinden jullie forummer van 2009

Peiling eindigde op 08 jan 2010, 19:13

Afgewezen
19
30%
JolandaOudshoorn
14
22%
Luther
19
30%
Tiberius
11
17%

Totaal aantal stemmen: 63

jvdg

Re: Verkiezing forummer van 2009

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
jvdg schreef:
vlinder schreef:Aantal posts zegt natuurlijk niets over waardevolle bijdragen.

Als je bij memento en Tiberius hun MODWAARSCHUWINGen er niet bij telt blijft er niet veel over.... :langue
Daarnaast heb je ook nog posters (in het verleden meer dan nu) die alleen teksten quoten (als teken van: ik ben het er mee eens), maar verder niet veel bijdroegen.

En als je de chat mee telt is er weer een hele andere groep (dames) die hoog in de rankinglist komt.
Idd, aantal postings zegt niks.
Postings moeten gewaardeerd worden op hun inhoud.
Maar dat is juist bij uitstek op een discussieforum niet uitvoerbaar.
Blijft over: Sympathie en het eens zijn met de "ligging" van de forummers.

Allemaal onmeetbare factoren.
Vandaar dat ik zo'n verkiezing niet van enige waarde acht.
Kijk, en dat zijn nu juist allemaal redenen om jou aan te wijzen als RF'er van het jaar 2009!
Dankuwel!
Vandaar: :lock
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

:lock :lock :lock :lock :lock
en haal mijn naam heeeeeeel snel van die lijst van opties :barbare :paladin :barbare :paladin ::please
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Meneer en mevrouw de Slotenmakers :). Laten we eerst eens een paar kwalificaties bedenken waar RF 2009-kandidaten aan moeten voldoen. Dan moeten we daarna een jury instellen. Vooruit, dan ruimen we een plaatsje in voor een mod, Gijs omdat hij het bedacht heeft en de derde door een verkiezing.
Deze jury zal dan aan de hand van de kwalificaties een lijst opstellen van kandidaten waaruit de forummers kunnen kiezen.
Dus onze eerste zet: kwalificaties...wie wil als eerste iets voorleggen?
The Groom's still waiting at the altar
Marnix

Bericht door Marnix »

:)

Bonny, laten we gewoon die hele verkiezing stoppen tenzij iemand het nut ervan duidelijk kan maken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

:) Daarom ook eerst kwalificaties, anders weten we nog niet wat een forummer van het jaar nou precies is :haha :haha
vlinder

Bericht door vlinder »

Nette manier van discussieren, ingaan op de hele post en niet op 1 zin daar uit. Geduldig alles nog eens willen uitleggen, posten onderbouwen met zinvolle argumenten, niet uit het veld laten slaan bij tegenargumenten, bereid zijn om een andere zienswijze aan te nemen als iemand je overtuigd, eerlijk naar jezelf kijken, niet over anderen oordelen, als je veroordeeld wordt bedenken dat de Heere weet hoe het zit en je er niet door aangevallen voelen.

Voor mij is Marnix de forummer van het jaar. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar hij wordt vaak aangevallen (door sommigen zelfs op zijn geloof!) en blijft een heer in het terug reageren, soms voor de 10e keer, goede argumenten, laat anderen in de waarde enz.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

vlinder schreef:Nette manier van discussieren, ingaan op de hele post en niet op 1 zin daar uit. Geduldig alles nog eens willen uitleggen, posten onderbouwen met zinvolle argumenten, niet uit het veld laten slaan bij tegenargumenten, bereid zijn om een andere zienswijze aan te nemen als iemand je overtuigd, eerlijk naar jezelf kijken, niet over anderen oordelen, als je veroordeeld wordt bedenken dat de Heere weet hoe het zit en je er niet door aangevallen voelen.
Dat is een goed idee, Vlinder!
vlinder schreef:Voor mij is Marnix de forummer van het jaar. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar hij wordt vaak aangevallen (door sommigen zelfs op zijn geloof!) en blijft een heer in het terug reageren, soms voor de 10e keer, goede argumenten, laat anderen in de waarde enz.
Our first nominee isss....:)
vlinder

Bericht door vlinder »

De vrouwelijke forummer is voor mij opnieuw (evenals de vorig keer) Helma. Helma kan met 1 bijdrage een discussie een andere wending geven. Ze kijkt verder dan de buitenkant, is attent, geduldig, veroordeeld niet zomaar iemand. Reageert vaak vanuit het levende geloof met de Heere i.p.v. argumenten zoals: wat is haalbaar, hoe vind ik het prettig. Heeft volgens mij veel levenswijsheid en ervaring, bijna altijd optimistisch en bescheiden en gewoon lief en respectvol.
En dan nog haar beste voornemen: meer dienend bezig zijn.... :oops
(waar is dat applaus smiley?)

Ik ben jalours op Helma....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik blijf herhalen: :lock

Dit is mijn laatste reactie in dit onzinnige topic.
sela

Bericht door sela »

vlinder schreef:...
dat vind ik niet eens zo'n gekke optie, vlinder!
en: refo zet mij - op zijn zo karakteristieke wijze - toch regelmatig aan het denken.
humorvol: daar komen diverse forummers voor in aanmerking. leuk voor de sfeer op een forum.
wbt de kern van dit forum, ons reformatorische geloof, ik ben erover aan het denken...
misschien zouden er categorieën moeten zijn?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

sela schreef:
en: refo zet mij - op zijn zo karakteristieke wijze - toch regelmatig aan het denken.
humorvol: daar komen diverse forummers voor in aanmerking. leuk voor de sfeer op een forum.
wbt de kern van dit forum, ons reformatorische geloof, ik ben erover aan het denken...
Wat bedoel je met categoriën?

@ een mod: Kan de naam van dit topic niet gewijzigd worden in: Refoforum 2009, een terugblik... (en dan die poll eruit)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Besten mensen,

Ik wens geen plaats te nemen in de jury en/of kandidatenlijst.

Ik ben wel even logistiek bezig geweest en heb even de prijzen samengesteld die dan op de eerstvolgende meeting kunnen worden uitgedeeld.
Volgens mij is dat op een bepaalde datum van 2 kandidaten, ergens over zo ongeveer 160 dagen.

De forummer van het jaar zal ontvangen: de gouden zijen hoed
Deze zal moeten scoren op: kennis, uitlegkunde, discussie, sociaal gedrag en het dubbele aantal punten voor leutergedrag.

Verder een paar troostprijzen:
Voor de grootste discussieforummer is gekozen voor de volgende prijs: de zilveren leggin

Voor de grootste leuteraar; een bronzen muisarm
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Marnix

Bericht door Marnix »

sela schreef:
Ik wil bovenstaand persoon graag nomineren. En sorry Vlinder, ik ben niet verkiesbaar. Maar je reactie doet me wel goed hoor.

Maar goed, er zijn hier zoveel mooie mensen, wijze mensen, mensen waarin je iets van God terugziet, mensen naar zijn beeld enzo... dat het jammer zou zijn als we daar 1 iemand uit zouden halen. Het gaat juist om het geheel. De groep, de eenheid, de diversiteit... net als bij de Kerk. En dat is hier ook.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef: Maar goed, er zijn hier zoveel mooie mensen, wijze mensen, mensen waarin je iets van God terugziet, mensen naar zijn beeld enzo... dat het jammer zou zijn als we daar 1 iemand uit zouden halen. Het gaat juist om het geheel. De groep, de eenheid, de diversiteit... net als bij de Kerk. En dat is hier ook.
En alweer ben ik het met je eens.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Voor wie ik zou stemmen willen:

Jolanda
Moeder Hen
Ichtus
Gertje

Auto
Tiberius
Marnix (en niet omdat ik het vaak met hem eens ben)
Zonderling (om zijn kennis)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gesloten