Ervaringen met goede DVD's ?

jvdg

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
priscilla schreef:Even een vraagje: die tips die hier boven staan vind ik erg leuk, maar kopen jullie die dvd's? Ik vind het best duur en zo vaak komen ze ook niet uit de kast. Hoe doen jullie dat?
soms koop ik ze, vaker leen ik ze of huren....

en als ik ze koop leen ik ze zoveel mogelijk uit, brengen ze hun geld ook weer op :)
Kapitalist! :banghead
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:
priscilla schreef:Even een vraagje: die tips die hier boven staan vind ik erg leuk, maar kopen jullie die dvd's? Ik vind het best duur en zo vaak komen ze ook niet uit de kast. Hoe doen jullie dat?

en als ik ze koop leen ik ze zoveel mogelijk uit, brengen ze hun geld ook weer op :)
Kapitalist! :banghead
nee hoor, delen van je eigen rijkdom..... :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:

wanneer mag ik fireproof lenen?? ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
hmprff

Bericht door hmprff »

Bij ons in de straat hebben we een soort ruilsysteem ;)
Elk gezin heeft wel weer wat andere dvd's en af en toe gaan we bij hun langs of zij bij ons met de vraag of ze nog leuke dvd's of mooie dvd's of spannende dvd's ofzo hebben...scheelt een hoop geld (en zo snap je ook nog is waarom de buren 's avonds soms zo hard lachten ;))
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
priscilla

Bericht door priscilla »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik koop, huur en leen. Soms leen ik bij de Evang. Videost., maar je moet er goed aandenken om op tijd terug te sturen. Aangezien dat niet mijn sterkste kant is..............
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:

wanneer mag ik fireproof lenen?? ;)
moet je bij Helma wezen :haha
(ik zal zorgen dat ze hem snel terugkrijgt)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vogeltje

Bericht door vogeltje »

priscilla schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik koop, huur en leen. Soms leen ik bij de Evang. Videost., maar je moet er goed aandenken om op tijd terug te sturen. Aangezien dat niet mijn sterkste kant is..............
:) Daar heb ik ook moeite mee.
Ik koop ze.
Met wie zou ik moeten ruilen?
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
helma

Bericht door helma »

ik vind het ook handig om over en weer eens te ruilen.
en als ik een mooie dvd zie dan is er altijd wel een jarige in de buurt :huhu
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

vogeltje schreef:
priscilla schreef:Bedankt voor jullie reacties.
:) Daar heb ik ook moeite mee.
Ik koop ze.
Met wie zou ik moeten ruilen?
welke dvd's heb jij in de aanbieding?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
parsifal

Bericht door parsifal »

helma schreef:
parsifal schreef:
parsifal schreef:
parsifal schreef:...
Een tweede al wat oudere film (die ik niet zelf gezien heb), die goede recenties krijgt op veel Christelijke film recentiesites is "A walk to remenber" http://www.christiananswers.net/spotlig ... ember.html
Een film waar het Christelijke meisje een positieve hoofdrol vertolkt.
Ondertussen heb ik de film wel gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van anderen (Helma ofzo) op deze film. Het lijkt me een niet zo'n slechte besteding van een tweede gedeelte op een JV. Ik behoor zelf niet echt tot de doelgroep voor de film, maar toch was het wel goed om het te zien.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of meer mensen deze film gezien hebben.
de film gezien.
voor wat nederlandse recensies: http://www.moviemeter.nl/film/2035/info/20

Landon is de populaire jongen op school die samen met zijn bende iedereen die niet aan hun standaardnormen voldoet beledigt. Echter wanneer Landon en zijn bende op een nacht een grap willen uithalen met een jongen, loopt deze serieus uit de hand en komt de jongen in het ziekenhuis terecht. Als straf moet Landon les geven aan jonge probleemstudenten en ook meespelen in het lentetoneelstuk, dit zou hem terug met beide voeten op de grond moeten zetten. Zo leert hij Jamie kennen bij wie hij schoorvoetend om hulp gaat vragen bij deze activiteiten. Jamie, dochter van de plaatselijke dominee, is serieus, conservatief en alles behalve eigentijds maar met een ijzersterk geloof. Tegen zijn eigen verwachtingen in wordt Landon al heel snel verliefd op Jamie, die over een levensvreugde beschikt die hij nooit voor mogelijk hield. Maar het is niet gemakkelijk, Jamie heeft zo haar eigen redenen om de liefde te ontvluchten tot het onmogelijk wordt deze nog langer te ontkennen.

het verhaal vond ik mooi, best leerzaam ook voor tieners. (wel typisch Amerikaans overigens)
wat mij tegen de borst stuitte is het platvloerse taalgebruik in de film. (in de Nederlandse ondertiteling schijnt er gewooon gevloekt te worden, maar die stond niet op deze dvd)
en de wat erotisch getinte houdingen/omgang met elkaar
Is natuurlijk lastig als je de sfeer wil laten zien van de wereld waar tieners in opgroeien zonder godsdienst.
Toch is het voor mij een reden om de film niet door de censuur te laten komen.
Bedankt voor je commentaar. Ik kan er deels in meekomen al vind ik de film zelf wel een aanrader.
Ik ken de Nederlandse ondertiteling niet, maar het zou me inderdaad niet verbazen als daar vloeken gebruikt worden. Ik zou zelf het woord erotisch niet gebruiken, wel schunnig. Erotiek komt bij mij over als het seksuele verheerlijken (vrijwel altijd op een zondige manier), dat laatste was denk ik juist niet aanwezig in de film. Het goede was in de film ook goed, en het kwade kwaad.

Ik vond het trouwens een geweldige scene toen Landon Jamie op twee plaatsen tegelijk liet zijn. Dat was zelfs voor mij als man een ah moment.

Ook las ik ergens iets wat me wel raakte: Mandy Moore (De actrice die Jamie speelt, en daarvoor vooral bekend was als het kinderzangeresje) ging na de filmopnames, geinspireerd door Jamie weer een tijd naar de kerk. Daarna verwaterde het weer. Ik krijg dan zo'n Festus idee. Ik hoop dat dat bijna toch eens helemaal wordt voor haar en ook voor tieners die de film zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Vorige week heb ik weer wat films gezien. Geen van alle zijn puur entertainment. Geen van alle zou ik ze zo ook willen gebruiken.

-Persepolis: Een tekenfilm, naar aanleiding van een autobiografisch stripboek geschreven door een uit Iran gevluchte vrouw. De manier waarop God/god hierin naar voren komt (ook al wordt vermoedelijk op Allah gedoeld) en is het in dromen, vind ik dubieus. Wel een aangrijpend verhaal.

-Det sjunde inseglet (The seventh seal): een van de bekendste films van Ingmar Bergman, en een bewijs dat film ook geschikt is om filosofie en diepe levensvragen over te brengen:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Seventh_Seal
Een film die ik waarschijnlijk nog een keer moet zien en overdenken om de vragen op me te laten inwerken.

-Girl with a pearl earring: Een film waarin het fictieve verhaal achter het meisje op het bekende schilderij van Vermeer wordt verteld. De film is vooral mooi door de rust en de kleuren in de beelden. Dit is waarschijnlijk nog belangrijker dan het verhaal zelf. Het verhaal zette mij wel aan het denken over overspel zonder seksualiteit. Verder is het interessant om te kijken naar de visie op kuisheid van de hoofdpersoon. Zelfs het tonen van haar haar gaat te ver.

Samenvattend denk ik dat deze films alle drie slecht zijn om te kijken ter ontspanning. De laatste twee zijn denk ik wel weer goed om te bekijken en over na te denken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
scape

Bericht door scape »

Det sjunde inseglet + Persepolis staan hoog op mijn verlanglijst. Overigens moet ik het hele euvre van Bergman nog zien. Maar eerst moest Tarkovsky :)
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef:
parsifal schreef:
parsifal schreef:
parsifal schreef:...
Een tweede al wat oudere film (die ik niet zelf gezien heb), die goede recenties krijgt op veel Christelijke film recentiesites is "A walk to remenber" http://www.christiananswers.net/spotlig ... ember.html
Een film waar het Christelijke meisje een positieve hoofdrol vertolkt.
Ondertussen heb ik de film wel gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van anderen (Helma ofzo) op deze film. Het lijkt me een niet zo'n slechte besteding van een tweede gedeelte op een JV. Ik behoor zelf niet echt tot de doelgroep voor de film, maar toch was het wel goed om het te zien.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of meer mensen deze film gezien hebben.
de film gezien.
voor wat nederlandse recensies: http://www.moviemeter.nl/film/2035/info/20

Landon is de populaire jongen op school die samen met zijn bende iedereen die niet aan hun standaardnormen voldoet beledigt. Echter wanneer Landon en zijn bende op een nacht een grap willen uithalen met een jongen, loopt deze serieus uit de hand en komt de jongen in het ziekenhuis terecht. Als straf moet Landon les geven aan jonge probleemstudenten en ook meespelen in het lentetoneelstuk, dit zou hem terug met beide voeten op de grond moeten zetten. Zo leert hij Jamie kennen bij wie hij schoorvoetend om hulp gaat vragen bij deze activiteiten. Jamie, dochter van de plaatselijke dominee, is serieus, conservatief en alles behalve eigentijds maar met een ijzersterk geloof. Tegen zijn eigen verwachtingen in wordt Landon al heel snel verliefd op Jamie, die over een levensvreugde beschikt die hij nooit voor mogelijk hield. Maar het is niet gemakkelijk, Jamie heeft zo haar eigen redenen om de liefde te ontvluchten tot het onmogelijk wordt deze nog langer te ontkennen.

het verhaal vond ik mooi, best leerzaam ook voor tieners. (wel typisch Amerikaans overigens)
wat mij tegen de borst stuitte is het platvloerse taalgebruik in de film. (in de Nederlandse ondertiteling schijnt er gewooon gevloekt te worden, maar die stond niet op deze dvd)
en de wat erotisch getinte houdingen/omgang met elkaar
Is natuurlijk lastig als je de sfeer wil laten zien van de wereld waar tieners in opgroeien zonder godsdienst.
Toch is het voor mij een reden om de film niet door de censuur te laten komen.
jouw censuur bedoel je.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Volgens mij bedoelt ze dat ja.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Letstalk

Bericht door Letstalk »

Met name klassieke films en natuurfilms vind ik verantwoord.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Plaats reactie