Ik vind de mex. griep niet ongevaarlijk. Je leest her en der ook dat niet alleen mensen met onderliggend lijden die de mex. griep krijgen overlijden maar ook mensen die gezond zijn en geen onderliggend lijden hebben.refo schreef:Waarom vind je het niet ongevaarlijk?Meeting schreef:De mex. griep vind ik ook niet ongevaarlijk. Ik voel me ook niet bij de risicogroep horen. Ben gezond en heb geen onderliggend lijden. Daarom heb ik geen prik gehaald.
Twee wekengeleden kwam ik bij m'n zus en die zei; "Ik vind het prima dat je komt maar ik voel me niet zo lekker. Dus kijk niet gek op als ik je aansteek". Ze had het heel koud en had een vreselijke zere keel. s'avonds had ze hele hoge koorts en kon bijna niet slikken vanwege de keelpijn. Bovendien had ze overal pijn waardoor ze amper liggen kon. Ze keek op internet naar de symptomen van de mexicaanse griep. volgens haar kwam de symptomen overeen met wat ze las. Ik zelf heb nergens last van gehad. Doorgaans neem ik geen griep over van anderen. Maar dat garandeerd natuurlijk niet dat je het niet kunt krijgen.
Dat vind ik het enge eraan. Dat vind ik het gevaarlijke eraan. Daarnaast sterven er jaarlijks mensen aan de griep en er wordt geen ruchtbaarheid aangegeven.
o.k. De mex. griep mag dan wel een andere variant zijn maar waarom zou die erger zijn dan de gewone griep.