Mexicaanse griep
Mexicaanse griep
Het gaat nu toch razend snel.
Al 6 gevallen bij ons in het dorp, en landelijk gaat het ook maar door.
Men is bang dat straks 30% van de Nederlandse bevolking plat ligt. Wat voor gevolgen geeft dat voor gezondheid en veiligheid?
Neem jij voorzorgsmaatregelen?
Hoe ga jij er mee om?
Al 6 gevallen bij ons in het dorp, en landelijk gaat het ook maar door.
Men is bang dat straks 30% van de Nederlandse bevolking plat ligt. Wat voor gevolgen geeft dat voor gezondheid en veiligheid?
Neem jij voorzorgsmaatregelen?
Hoe ga jij er mee om?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- JolandaOudshoorn
Re: Mexicaanse griep
Toch lijkt het mee te vallen
bron RefdagNieuwe Influenza A, zoals de Mexicaanse griep officieel heet, verloopt volgens het RIVM echter in de meeste gevallen mild en is te vergelijken met de seizoensgriep. Een patiënt is gemiddeld een week ziek. Ook zonder medicijnen te gebruiken, worden mensen meestal weer snel beter.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hoor net op de radio een interview met een deskundige, die stelt dat het inderdaad een zeer milde vorm van griep is. Geen reden voor paniek.
~~Soli Deo Gloria~~
eergisteren zat in dezelfde treincoupe als ik een meisje vrij luid te bellen. "Ik las net op internet dat aardig wat mensen die in Salou op vakantie zijn geweest mexicaanse griep hebben, ik maak me toch ongerust dat die hoofdpijn en spierpijn toch iets daarmee te maken heeft, want dat begon pas een paar dagen nadat ik terugkwam" of iets dergelijks. Verder zat ze regelmatig wat te kuchen.
Deze griep lijkt inderdaad niet zo gevaarlijk voor verder gezonde mensen en bovendien is het een verbazingwekkend stabiel virus (voor griep is dat uitzonderlijk) met weinig mutaties, daarom verwacht men niet dat het veel ernstiger gaat worden. Er zijn echter maar weinig mensen die antistoffen tegen deze griep hebben en daarom kan een uitbraak vrij groot worden en zal het aantal slachtoffers in Nederland mogelijk ook wel eens in de honderden kunnen lopen en zullen tijdens de piek waarschijnlijk veel bedrijven en instellingen met een behoorlijk tijdelijk personeelstekort zitten.
Het is nu wachten op het vaccin. Verder is het interessant om te zien hoe effectief maatregelen tegen een pandemie zijn. Een relatief milde ziekte is een goede test voor de modellen van het RIVM.
Deze griep lijkt inderdaad niet zo gevaarlijk voor verder gezonde mensen en bovendien is het een verbazingwekkend stabiel virus (voor griep is dat uitzonderlijk) met weinig mutaties, daarom verwacht men niet dat het veel ernstiger gaat worden. Er zijn echter maar weinig mensen die antistoffen tegen deze griep hebben en daarom kan een uitbraak vrij groot worden en zal het aantal slachtoffers in Nederland mogelijk ook wel eens in de honderden kunnen lopen en zullen tijdens de piek waarschijnlijk veel bedrijven en instellingen met een behoorlijk tijdelijk personeelstekort zitten.
Het is nu wachten op het vaccin. Verder is het interessant om te zien hoe effectief maatregelen tegen een pandemie zijn. Een relatief milde ziekte is een goede test voor de modellen van het RIVM.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Waarom dat gedoe over vaccineren als de griep mild is?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
-
Deze posting bevatte onjuiste informatie, vandaar dat ik hem aangepast heb.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 08 aug 2009, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat dat vaccin in eerste instantie bedoeld is voor mensen die niet gezond zijn. er zijn jaarlijk heeeel veel mensen die de griepprik krijgen (en dat zijn pas milde griepjes).Gian schreef:Waarom dat gedoe over vaccineren als de griep mild is?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Het is nog steeds gevaarlijk voor bepaalde risicogroepen, daarom is het begrijpelijk dat men probeert te voorkomen dat ziekenhuispersoneel, ouderenverzorgers, kraamhulpen e.d. de ziekte kunnen overdragen. Verder is het wel beroerd als je als ziekenhuis het een week lang met 10% minder personeel moet doen vanwege ziekteverzuim.Gian schreef:Waarom dat gedoe over vaccineren als de griep mild is?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ok, maar ik las ergens dat er landen zijn die de prik willen verplichten. Ik weet niet of dat waar is, in vind dat nogal wat.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
De vraag is of je die prik wel kunt verplichten. Je kunt m sterk aanbevelen misschien, maar verplichten kan volgens mij niet. Iig niet met de Nederlandse wetgeving. Je kunt in het ziekenhuis toch ook een behandeling weigeren, en in het verleden kreeg je ook altijd de mogelijkheid om een vaccin te weigeren.Gian schreef:Ok, maar ik las ergens dat er landen zijn die de prik willen verplichten. Ik weet niet of dat waar is, in vind dat nogal wat.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Het kan gevaarlijk worden als het virus muteert in een agressievere variant.
Verder heb ik o.a. een flesje Sambucol klaarstaan.
http://www.refdag.nl/artikel/1246651/Vl ... riep+.html
Verder heb ik o.a. een flesje Sambucol klaarstaan.

http://www.refdag.nl/artikel/1246651/Vl ... riep+.html
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 08 aug 2009, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
En hoe als je vakantie geboekt en betaald is?Marie-Henriëtte schreef:Nee, zelf nog geen voorzorgsmaatregelen genomen, echter de organisatie waarvoor ik werkzaam ben, heeft dit wel gedaan. Zo mag ik nu niet meer op vakantie naar het buitenland.fluitje schreef:Neem jij voorzorgsmaatregelen?
Ik hoop over twee weken een dagje naar Engeland te gaan en ik heb nog geen reden om het af te zeggen.
Overigens mogen wij op het werk geen handen meer schudden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Als het ergens is uitgebroken is het Engeland wel..fluitje schreef: Ik hoop over twee weken een dagje naar Engeland te gaan en ik heb nog geen reden om het af te zeggen.
Half juli gingen ze al over de 100.000 besmettingen
Als je alles zo bekijkt kun je deze griep ook zien als een oordeel.
Alleen de mensen merken er niet op...
En we zullen er ook rekening mee moeten houden dat er (gezien de ernst van de tijd waarin we leven)
ook ernstigere ziekten zullen ontstaan...
Zoals het nu in de wereld gaat kan het niet goed blijven gaan...
Of je moet stekeblind zijn.
Maar zo mijn kinders ooit Mijn zuiv're wet verlaten,
Zo 't richtsneor van Mijn recht ter reeg'ling niet kan baten,
Zo zij ontheiligen, wat Ik heb voorgeschreven,
Dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven.
Alleen de mensen merken er niet op...
En we zullen er ook rekening mee moeten houden dat er (gezien de ernst van de tijd waarin we leven)
ook ernstigere ziekten zullen ontstaan...
Zoals het nu in de wereld gaat kan het niet goed blijven gaan...
Of je moet stekeblind zijn.
Maar zo mijn kinders ooit Mijn zuiv're wet verlaten,
Zo 't richtsneor van Mijn recht ter reeg'ling niet kan baten,
Zo zij ontheiligen, wat Ik heb voorgeschreven,
Dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik zie het niet als een oordeel, wel als één van de voetstappen van de naderende Jezus.