Lieve kraamvrouwen heb je tegenwoordig nog wel. Alleen hebben die geen tijd om je hand vast te houden. Ze doen soms twee bevallingen tegelijk. Pas vanaf een bepaald moment komen ze. (geen zin in medische beschrijvingen hierMarie-Henriëtte schreef:Waarom een ruggenprik om te verlichten Marnix? In het verleden waren er de ervaren kraamhulpen; lieve vrouwen met verstand van zaken die de barende vrouwen verzorgden en voor de bemoediging naast het bed stonden. Uit diverse onderzoeken is zelfs gebleken dat barende vrouwen in die situatie minder tot geen medicamenteuze pijnbestrijding nodig hebben.Marnix schreef:Bert Mulder schreef:Alsof kantoorwerk, maw, hersenwerk niet pijnlijk zijn kan... alleen op een andere manier dan een slotengraver....Marnix schreef:Hm, dat denk ik idd ook. Overigens wel opmerkelijk dat God dan zegt: Ik zal de smart van het kinderen dragen en baren vermeerderen. Zo van: Het ging niet moeiteloos, maar nu gaat het echt veel moeite kosten.
Overigens, als we de straf voor de vrouw gaan bekijken, moeten we die van de man er ook naast leggen. Zwoegen en zweten om te kunnen eten. Mogen mannen dan wel ambtenaar worden.... of een andere kantoorbaan hebben? Of is dat net zo als pijnstillers bij het baren? Als iedere pijn het gevolg is van de zondeval, is pijnstilling dan uberhaupt wel toegestaan?
Klopt, maar een zwangerschap met ruggenprik is ook net zo goed zwaar. En mijn vergelijking hield als vraag in: Zijn aanpassingen dan sowieso goed? Of het nou een ruggenprik is om pijn te verlichten, een airco om het kantoorwerk dragelijker te maken, een graafmachine om het slootgraven makkelijker te maken?

Omdat je vroeger voor een blindedarm operatie een week in het ziekenhuis moest blijven, moet je dat nu ook nog willen? Mi toch niet.