Inderdaad!Tiberius schreef:Preken doet hij sowieso niet, want hij is geen predikant.Gian schreef:Tiberius schreef:Zo'n helder geluid hoor je niet vaak meer tegenwoordig, helaas.Dit is niks anders dan de wet preken, en dus misleidend. Als of niet-kijkers sneller bekeerd worden oid..” Hij raadde dringend aan om te stoppen met het bekijken van dvd’s. „Als je dat niet doet, hoef je er niet op te rekenen dat je bekeerd wordt.”
Worden rechtvaardigen gerechtvaardigd of goddelozen?
Je hebt twee tegengestelde middelen:
1. genademiddelen, die de Heere aangewezen heeft om tot de zaligheid te komen of het geloof te versterken, zoals bidden, bijbellezen, kerkgaan.
2. middelen die ons van de Heere en Zijn dienst aftrekken, zoals TV, DVD's etc.
Nu wijst hij er kennelijk op om die middelen van categorie 2 te haten en te vlieden en de middelen van categorie 1 te gebruiken. Dat vind ik een goed en helder geluid.
Ik zou overigens wel een nuancering willen aanbrengen, want ik neem aan dat Post speelfilms op DVD bedoelt, en niet de DVD als datadrager.
En daarbij zou ik nog de nuancering willen aanbrengen dat er ook docufilms zijn, die in een onderzoekssituatie, of schoolsetting, o.i.d. duidelijk meerwaarde kan hebben.