opvoedvraag

Tiberius
Administrator

Re: opvoedvraag

Bericht door Tiberius »

Het beste kan je de TGJ even bellen: 033 475 33 00, de toegangspoort van de SGJ.
Of je moet liever 3813 verschillende adviezen willen hebben.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

duplo schreef:
Afgewezen schreef:Neem eens contact op met de SGJ.
hallo,

is SGJ hetzelfde als Eleos?

ik denk dat dat wel de volgende stap is
heb ook wel aan de Hoop gedacht (eetverslaving)

en erasmiaan, bedankt voor je tips.
1. ja, moet ik ook op letten.
hij krijgt snoep of koek mee naar school. dat is het niet
2 & 3 zijn we over aan t denken/plan aan t maken
4. tja...
5. voor zover ik weet gaat het alleen om snoep

groetjes duplo
Het zou zomaar een eetverslaving kunnen zijn.
Schuldgevoelens zijn dan al aanwezig en worden door gesprekken met jou versterkt.
Mocht je in die richting denken, zoek dan professionele hulpverlening.
duplo

Bericht door duplo »

Tiberius schreef:Het beste kan je de TGJ even bellen: 033 475 33 00, de toegangspoort van de SGJ.

sommige adviezen zijn bruikbaar
m.n. vogeltje bedankt!

@ Tiberias; als er nu ook 3818 mensen niet alleen meedenken maar ook meebidden....
dat zou toch fijn zijn!

groetjes duplo
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

duplo schreef:
Tiberius schreef:Het beste kan je de TGJ even bellen: 033 475 33 00, de toegangspoort van de SGJ.

m.n. vogeltje bedankt!

@ Tiberias; als er nu ook 3818 mensen niet alleen meedenken maar ook meebidden....
dat zou toch fijn zijn!

groetjes duplo
Natuurlijk. Ik heb ook genoeg problemen waar 3818 mensen voor mee mogen bidden...
Ander

Bericht door Ander »

Afgewezen schreef:
duplo schreef:

m.n. vogeltje bedankt!

dat zou toch fijn zijn!

groetjes duplo
Natuurlijk. Ik heb ook genoeg problemen waar 3818 mensen voor mee mogen bidden...
:)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

duplo schreef:

m.n. vogeltje bedankt!

dat zou toch fijn zijn!

groetjes duplo
Denk je dat de kracht van het gebed ligt in het aantal bidders?
Gian

Bericht door Gian »

Ezr 8:23 Alzo vastten wij; en verzochten zulks van onzen God; en Hij liet zich van ons verbidden.

Het getal moet niet belangrijker worden dan het gebed. Toch geloof ik dat een biddende Gemeente meer waarde heeft dan de biddende enkeling.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Gian schreef: Het getal moet niet belangrijker worden dan het gebed. Toch geloof ik dat een biddende Gemeente meer waarde heeft dan de biddende enkeling.
1 Kon 18 : 36-39
36 Het geschiedde nu, als men het spijsoffer offerde, dat de profeet Elia naderde, en zeide: HEERE, God van Abraham, Izak en Israël, dat het heden bekend worde, dat Gij God in Israël zijt, en ik Uw knecht; en dat ik al deze dingen naar Uw woord gedaan heb.
37 Antwoord mij, HEERE, antwoord mij; opdat dit volk erkenne, dat Gij, o HEERE, die God zijt, en dat Gij hun hart achterwaarts omgewend hebt.
38 Toen viel het vuur des HEEREN, en verteerde dat brandoffer, en dat hout, en die stenen, en dat stof, ja, lekte dat water op, hetwelk in de groeve was.
39 Als nu het ganse volk dat zag, zo vielen zij op hun aangezichten, en zeiden: De HEERE is God, de HEERE is God!
Gian

Bericht door Gian »

Wilhelm schreef:
Gian schreef: Het getal moet niet belangrijker worden dan het gebed. Toch geloof ik dat een biddende Gemeente meer waarde heeft dan de biddende enkeling.
1 Kon 18 : 36-39
36 Het geschiedde nu, als men het spijsoffer offerde, dat de profeet Elia naderde, en zeide: HEERE, God van Abraham, Izak en Israël, dat het heden bekend worde, dat Gij God in Israël zijt, en ik Uw knecht; en dat ik al deze dingen naar Uw woord gedaan heb.
37 Antwoord mij, HEERE, antwoord mij; opdat dit volk erkenne, dat Gij, o HEERE, die God zijt, en dat Gij hun hart achterwaarts omgewend hebt.
38 Toen viel het vuur des HEEREN, en verteerde dat brandoffer, en dat hout, en die stenen, en dat stof, ja, lekte dat water op, hetwelk in de groeve was.
39 Als nu het ganse volk dat zag, zo vielen zij op hun aangezichten, en zeiden: De HEERE is God, de HEERE is God!
Het gaat in dit topic om iemand die vraagt of we mee willen bidden voor haar. Dat is toch een andere context dan de geschiedenis van Elia en de baälpriesters. Het één sluit het ander niet uit.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
vlinder

Bericht door vlinder »

Er staat toch ook: het gebed van EEN rechtvaardige vermag veel? Toch niet: de gebeden van de rechtvaardigeN vermogen veel?

Ik denk dat dit geen issue moet zijn. De Heere doet met de gebeden wat Hem behaagt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:Er staat toch ook: het gebed van EEN rechtvaardige vermag veel? Toch niet: de gebeden van de rechtvaardigeN vermogen veel?

Ik denk dat dit geen issue moet zijn. De Heere doet met de gebeden wat Hem behaagt.
Van harte met je eens.
Maar bij hamert het, welke rechtvaardige zal voor mij z'n gebeden richten tot Hem?
Dat wonder is toch veel te groot voor een vrome zondaar?
Plaats reactie