Hoofd-bedekking tijdens gebed.

Marnix

Re: Hoofd-bedekking tijdens gebed.

Bericht door Marnix »

Tja.... de vraag is of het wordt voorgeschreven en aan wie. Daar kunnen we hier al hele discussies over voeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Afgewezen

Re: Hoofd-bedekking tijdens gebed.

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
accoord schreef:Er werd ook we eens gezegd vroeger, dat er meer met de pet op dan met de pet af werd gebeden... Dat gold dan uiteraard voor mannen die tijdens hun werk veel zuchtten tot God over hun innerlijke nood. Begreep ik tenminste...
Ik weet ook niet of de Heere daar ook speciaal op let, op het wel of niet dragen van een hoofddeksel tijdens het bidden. Zou het hem niet meer gaan om de oprechtheid van het hart tijdens een gebed?
Denk dat het laatste inderdaad belangrijker is dan alle uiterlijke kenmerken.
Een oprecht hart is in de eerste plaats onmisbaar. Maar als iets wél voorgeschreven wordt in de Bijbel kunnen wij dan zeggen dat God het minder belangrijk vindt? of komt dat argument ons gewoon goed uit?
Inderdaad is het een wat zwak argument. Wel denk ik dat je in deze hele kwestie gewoon nuchter moet zijn: Vrijwel niemand van de vrouwen onder ons bedekt onder het bidden en Bijbellezen het hoofd, zo zit onze cultuur in elkaar. Ik geloof niet dat we op die manier met zijn allen al die jaren Gods ongenoegen over ons hebben afgeroepen. Paulus' voorschriften golden voor die tijd en in die cultuur. Waar het om gaat, is dat de vrouw een andere positie heeft dan de man. In onze tijd wordt dat op een andere manier tot uitdrukking gebracht dan destijds.
Plaats reactie