Mauritshuis en het Binnenhof zijn we 2 jaar geleden geweest. Iedereen vondt het prachtig!albion schreef:Ga je dan eerst eens verdiepen in je Vaderlandse geschiedenis, en begin eens met het bezoeken van:Gijs83 schreef:Dat meen ik wel!albion schreef:Dat méén je niet, Gijs!Gijs83 schreef:
Zulke 'oudhedes' laat maar zitten, heb ik tochinteresse in.
Het Mauritshuis, het Binnenhof, Loevesteijn, of bezoek een stadje, Delft bevoorbeeld, daar ligt ook heel wat geschiedenis.
Je mist echt veel als je je hier niet in verdiept.
Mijn vakantie - Foto's
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Mijn vakantie - Foto's
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Je moet dat ook leren waarderen. Ik heb Gijs vanmorgen wel een cultuurbarbaar genoemd -maar dan wel met een groteBert Mulder schreef:Mauritshuis en het Binnenhof zijn we 2 jaar geleden geweest. Iedereen vondt het prachtig!

~~Soli Deo Gloria~~
Daar heb ik ook op gestaan!! Dat was echtrefo schreef:Dit is uit het jaar 100 of daaromtrent. Dat is toch indrukwekkend! Zo oud.
[/url

- jakobmarin
Het zal ook wel met de opvoeding te maken hebben, ja, maar het zit ook wel in iemand of die dat leuk vind ja of nee.Hendrikus schreef:Je moet dat ook leren waarderen. Ik heb Gijs vanmorgen wel een cultuurbarbaar genoemd -maar dan wel met een groteerachter-, maar we kunnen het hem natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij er geen oog voor heeft. Waarschijnlijk zat het niet in z'n opvoeding om van zulke dingen te leren genieten.
Onze kids (van 10, 8 en 5) vinden dit ook gaaf en juichen als we smorgens zeggen dat we een kasteel of kerk gaan bezoeken

De Dom in Trier is ook indrukwekkend (ligt 300 mtr van Porta Nigra vandaan). Gebouwd door Constatijn de Grote in 326.
Toch een leuk idee om daar rond te lopen?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ik heb ok in de dom rondgelopen toen ik samen met een vriendin een weekendje weg was... Ik houd wel van zulke gebouwen, en ben dan al gauw van de detailfoto's.. Helaas houd mijn vriendin er niet zo van en dan is de lol er eigenlijk ook al snel vanaf!jakobmarin schreef:Het zal ook wel met de opvoeding te maken hebben, ja, maar het zit ook wel in iemand of die dat leuk vind ja of nee.Hendrikus schreef:Je moet dat ook leren waarderen. Ik heb Gijs vanmorgen wel een cultuurbarbaar genoemd -maar dan wel met een groteerachter-, maar we kunnen het hem natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij er geen oog voor heeft. Waarschijnlijk zat het niet in z'n opvoeding om van zulke dingen te leren genieten.
Onze kids (van 10, 8 en 5) vinden dit ook gaaf en juichen als we smorgens zeggen dat we een kasteel of kerk gaan bezoeken![]()
De Dom in Trier is ook indrukwekkend (ligt 300 mtr van Porta Nigra vandaan). Gebouwd door Constatijn de Grote in 326.
Toch een leuk idee om daar rond te lopen?

de top-3 van mooiste kerken van afgelopen zomer is toch wel het rode Oosters-orthodoxe kerkje in Noord-Estland, de Dom in Berlijn en de Willibrordkerk (ik weet niet of 'ie echt zo heet; W. ligt er in ieder geval begraven) in Echternach.
De Dom in Trier was al gesloten toen ik arriveerde; dat was wel weer een beetje jammer. Foto's volgen wel zodra ik de juiste drivers heb gevonden om foto's van mijn nieuwe tweedehandse toestel naar mijn computer te transporteren.
De Dom in Trier was al gesloten toen ik arriveerde; dat was wel weer een beetje jammer. Foto's volgen wel zodra ik de juiste drivers heb gevonden om foto's van mijn nieuwe tweedehandse toestel naar mijn computer te transporteren.

Dit kwam ik tegen:

Een ereplaatsje voor de organisten

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.fluitje schreef:Dit kwam ik tegen:
Ik zag laatst een foto van een Amerikaanse kerk waar de organist een eigen parkeerplaats heeft. Da's het betere werk

~~Soli Deo Gloria~~
Niet zo klagen, Driekus, in NL hebben ze bijna allemaal een gereserveerde zitplaats.Hendrikus schreef:Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.
Ik zag laatst een foto van een Amerikaanse kerk waar de organist een eigen parkeerplaats heeft. Da's het betere werk

- Jean le Fontain
- Contacteer:
Ja, de orgelbank.jvdg schreef:Niet zo klagen, Driekus, in NL hebben ze bijna allemaal een gereserveerde zitplaats.Hendrikus schreef:Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.
Dat zijn dus twee gereserveerde plaatsen!Jean le Fontain schreef:Ja, de orgelbank.jvdg schreef:Niet zo klagen, Driekus, in NL hebben ze bijna allemaal een gereserveerde zitplaats.Hendrikus schreef:Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.
Alle anderen hebben tijdens de kerkdienst maar één plaats, en die is in de meeste gevallen niet gereserveerd.
Sterker nog, ze hebben een hele bank voor zichzelf alleen...jvdg schreef:Dat zijn dus twee gereserveerde plaatsen!Jean le Fontain schreef:Ja, de orgelbank.jvdg schreef:Niet zo klagen, Driekus, in NL hebben ze bijna allemaal een gereserveerde zitplaats.Hendrikus schreef:Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.
Alle anderen hebben tijdens de kerkdienst maar één plaats, en die is in de meeste gevallen niet gereserveerd.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Als je organist wordt in de grote kerk van Heusden heb je ook een eigen parkeerplaatsHendrikus schreef:Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Nou, ff snel twee dan.... Heiligenblut met op de achtergrond de Grossglockner... en een Oehoe die recht op me af kwam vliegen en met wat geluk werd vastgelegd 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zaterdagavond een fotoalbum samengesteld en besteld bij Pixum/Cewe. 74 pagina's vakantie-napret.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.