Mijn vakantie - Foto's

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Bert Mulder »

albion schreef:
Gijs83 schreef:
albion schreef:
Gijs83 schreef:
Zulke 'oudhedes' laat maar zitten, heb ik toch :nonnon interesse in. :fi
Dat méén je niet, Gijs!
Dat meen ik wel!
Ga je dan eerst eens verdiepen in je Vaderlandse geschiedenis, en begin eens met het bezoeken van:
Het Mauritshuis, het Binnenhof, Loevesteijn, of bezoek een stadje, Delft bevoorbeeld, daar ligt ook heel wat geschiedenis.
Je mist echt veel als je je hier niet in verdiept.
Mauritshuis en het Binnenhof zijn we 2 jaar geleden geweest. Iedereen vondt het prachtig!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:Mauritshuis en het Binnenhof zijn we 2 jaar geleden geweest. Iedereen vondt het prachtig!
Je moet dat ook leren waarderen. Ik heb Gijs vanmorgen wel een cultuurbarbaar genoemd -maar dan wel met een grote :haha erachter-, maar we kunnen het hem natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij er geen oog voor heeft. Waarschijnlijk zat het niet in z'n opvoeding om van zulke dingen te leren genieten.
~~Soli Deo Gloria~~
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

refo schreef:Dit is uit het jaar 100 of daaromtrent. Dat is toch indrukwekkend! Zo oud.
Afbeelding[/url
Daar heb ik ook op gestaan!! Dat was echt :super
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Hendrikus schreef:Je moet dat ook leren waarderen. Ik heb Gijs vanmorgen wel een cultuurbarbaar genoemd -maar dan wel met een grote :haha erachter-, maar we kunnen het hem natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij er geen oog voor heeft. Waarschijnlijk zat het niet in z'n opvoeding om van zulke dingen te leren genieten.
Het zal ook wel met de opvoeding te maken hebben, ja, maar het zit ook wel in iemand of die dat leuk vind ja of nee.

Onze kids (van 10, 8 en 5) vinden dit ook gaaf en juichen als we smorgens zeggen dat we een kasteel of kerk gaan bezoeken :)
De Dom in Trier is ook indrukwekkend (ligt 300 mtr van Porta Nigra vandaan). Gebouwd door Constatijn de Grote in 326.
Toch een leuk idee om daar rond te lopen?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

jakobmarin schreef:
Hendrikus schreef:Je moet dat ook leren waarderen. Ik heb Gijs vanmorgen wel een cultuurbarbaar genoemd -maar dan wel met een grote :haha erachter-, maar we kunnen het hem natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij er geen oog voor heeft. Waarschijnlijk zat het niet in z'n opvoeding om van zulke dingen te leren genieten.
Het zal ook wel met de opvoeding te maken hebben, ja, maar het zit ook wel in iemand of die dat leuk vind ja of nee.

Onze kids (van 10, 8 en 5) vinden dit ook gaaf en juichen als we smorgens zeggen dat we een kasteel of kerk gaan bezoeken :)
De Dom in Trier is ook indrukwekkend (ligt 300 mtr van Porta Nigra vandaan). Gebouwd door Constatijn de Grote in 326.
Toch een leuk idee om daar rond te lopen?
Ik heb ok in de dom rondgelopen toen ik samen met een vriendin een weekendje weg was... Ik houd wel van zulke gebouwen, en ben dan al gauw van de detailfoto's.. Helaas houd mijn vriendin er niet zo van en dan is de lol er eigenlijk ook al snel vanaf!
:nonnon :nonnon
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

de top-3 van mooiste kerken van afgelopen zomer is toch wel het rode Oosters-orthodoxe kerkje in Noord-Estland, de Dom in Berlijn en de Willibrordkerk (ik weet niet of 'ie echt zo heet; W. ligt er in ieder geval begraven) in Echternach.
De Dom in Trier was al gesloten toen ik arriveerde; dat was wel weer een beetje jammer. Foto's volgen wel zodra ik de juiste drivers heb gevonden om foto's van mijn nieuwe tweedehandse toestel naar mijn computer te transporteren. :bobo
Lourens

Bericht door Lourens »

Dit kwam ik tegen:

Afbeelding

Een ereplaatsje voor de organisten
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

fluitje schreef:Dit kwam ik tegen:

Afbeelding

Een ereplaatsje voor de organisten
Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.
Ik zag laatst een foto van een Amerikaanse kerk waar de organist een eigen parkeerplaats heeft. Da's het betere werk :haha
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:Daar hebben die mannen niet zoveel meer aan.
Ik zag laatst een foto van een Amerikaanse kerk waar de organist een eigen parkeerplaats heeft. Da's het betere werk :haha
Niet zo klagen, Driekus, in NL hebben ze bijna allemaal een gereserveerde zitplaats. :)
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

jvdg schreef:
Niet zo klagen, Driekus, in NL hebben ze bijna allemaal een gereserveerde zitplaats. :)
Ja, de orgelbank.
jvdg

Bericht door jvdg »

Jean le Fontain schreef:
jvdg schreef:
Ja, de orgelbank.
Dat zijn dus twee gereserveerde plaatsen!
Alle anderen hebben tijdens de kerkdienst maar één plaats, en die is in de meeste gevallen niet gereserveerd.
Da Capo

Bericht door Da Capo »

jvdg schreef:
Jean le Fontain schreef:
jvdg schreef:
Ja, de orgelbank.
Dat zijn dus twee gereserveerde plaatsen!
Alle anderen hebben tijdens de kerkdienst maar één plaats, en die is in de meeste gevallen niet gereserveerd.
Sterker nog, ze hebben een hele bank voor zichzelf alleen...
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
vlinder

Bericht door vlinder »

Als je organist wordt in de grote kerk van Heusden heb je ook een eigen parkeerplaats :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Nou, ff snel twee dan.... Heiligenblut met op de achtergrond de Grossglockner... en een Oehoe die recht op me af kwam vliegen en met wat geluk werd vastgelegd :D

Afbeelding

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Zaterdagavond een fotoalbum samengesteld en besteld bij Pixum/Cewe. 74 pagina's vakantie-napret.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie