ze heeft dus alle recht om ons af en toe op onze plaats te zetten, anders hebben de newbees OSW voor je het weet gekaapt!
(oké, dat was dus een grapje.)
Bij wijze van uitzondering ben ik het hier helemaal mee eens!!Oorspronkelijk gepost door anemoonik ook nietOorspronkelijk gepost door Pim
Kijk eens aan:
http://www.biddenvoordegg.nl/
Weet (nog) niet wat ik er van moet vinden.....
maar ik heb er wel een gevoel bij
en dat gevoel zegt me: er klopt iets niet
maar wat?
mijn gevoel heeft er moeite mee, dat er specifiek voor 1 bepaalde kerk gebeden zou moeten worden
een kerk of gemeente, behoort niet los te staan van de andere kerken/gemeenten
als het goed is, zijn ze allen, dwars door alle muren en verschillen heen, toch 1
daarom is bidden voor de wereldwijde kerk beter, bijbelser, christelijker
Kwaad is in dit geval het kwaad van de duivel. Het lijkt mij juist een gedachte die veel meer 'christenen' zouden moeten hebben.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusDit vind ik een vreemde uitspraak voor een Christen. Het gebed is het krachtigste wapen van een christen.Oorspronkelijk gepost door JongereMaar bidden kan nooit kwaad.
Juist dit zou ik niet gek vinden maar eindelijk een openbare poging over de kerkmuur heen te kijken en te erkennen dat je gelooft in één algemene christelijke kerk. Ik vind het niet gek om voor je eigen kerkverband te bidden maar ik moet net als een paar anderen hier eerst eens zien hoe dit loopt. Zolang de site geen nieuwe discussiesite wordt is het wel een mooi initiatief. Maar toch vind ik dat anemoon gelijk heeft als het gaat over een algemener bidden. Misschien doen we dat wel te weinig.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Dat geldt voor alle kerkverbanden, maar deze mensen zijn uit de GG. Ik zou het gekker vinden als een groep Ger Gemmers een website zou beginnen met: bidden voor de PKN of bidden voor de Oud Ger Gem.
Misschien doen we dat wel te véél. Bidden in algemeenheden. Natuurlijk is het van belang dat er gebeden wordt voor de algemene Christelijke Kerk. Dat is een open deur die het intrappen niet eens waard is. Niemand zal het ontkennen. Volgens mij wordt er ook behoorlijk gebeden voor die kerk, althans, in mijn omgeving wel: Voor al Uw kinderen, waar ter wereld zij zich ook bevindenOorspronkelijk gepost door Jongere Misschien doen we dat wel te weinig.
Okee, daadwerkelijk aan de gang in de vorm van een website dus. Maar daadwerkelijk aan de gang kan ook door gebed. Zie mijn klacht dan maar als een oproep.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusHet verschil is dat jij eindigt met een algemene klacht en dat deze jongeren daadwerkelijk aan de gang gaan.Oorspronkelijk gepost door JongereMaar toch vind ik dat anemoon gelijk heeft als het gaat over een algemener bidden. Misschien doen we dat wel te weinig.
Ik weet niet of een website mijn manier zou zijn, maar ik ben er idd van overtuigd dat hun intenties goed zijn. En wat dat betreft is dat eindelijk eens een goed teken in een oeverloze discussie. Ik hoop dat de gebruikmakers van de website dezelfde intenties blijven hebben.Oorspronkelijk gepost door arendMisschien doen we dat wel te véél. Bidden in algemeenheden. Natuurlijk is het van belang dat er gebeden wordt voor de algemene Christelijke Kerk. Dat is een open deur die het intrappen niet eens waard is. Niemand zal het ontkennen. Volgens mij wordt er ook behoorlijk gebeden voor die kerk, althans, in mijn omgeving wel: Voor al Uw kinderen, waar ter wereld zij zich ook bevindenOorspronkelijk gepost door Jongere Misschien doen we dat wel te weinig.
Dat ontslaat je tegelijkertijd niet van het bidden voor andere zaken, zoals ook (niet alleen) een kerkverband. De verdeeldheid in kerkelijk Nederland is beschamend, dat is waar. Tegelijkertijd geeft God ons wel de kerkverbanden waarbinnen we ons vrijelijk als Zijn kinderen mogen bewegen. Is het verkeerd om ook je kerkverband als een geschenk van God te zien? Ik denk het niet. Is het dan verkeerd om te bidden dat God dat verband beschermd en bewaart, en behoedt voor nóg meer verdeeldheid? ik denk het niet.
als we met zijn allen zo tégen die kerkelijke verdeeldheid zijn, dan is het toch juist aan te moedigen als er een club jongeren opstaat die zegt: Stop. Zo mag het niet verder. Vraag de Heere deze doorgaande zelfdestructie te stoppen.
Ik vind het een uitermate prijzenswaardig initiatief, en ik geloof oprecht dat deze jongeren het beste met hun kerkverband voor hebben. en dat mag ook wel eens gezegd worden.