Mexicaanse griep

hervormde

Re: Mexicaanse griep

Bericht door hervormde »

Kan iemand eens uitleggen waarom er zoveel belangstelling is voor deze griep en bijvoorbeeld niet voor de vele drugsdoden ieder jaar. Of heeft een ideologische reden?
albion

Bericht door albion »

Ik kom net uit Engeland. Volgens sommigen moet men telefonisch een vragenlijst beantwoorden: heb je hoofdpijn, heb je koorts, voel je dit of voel je dat en worden die vragen beantwoord met ja, dan heeft men de Mexicaanse griep. Er zijn er heel veel die zich ziek gemeld hebben, maar men denkt omdat het komt dat het vakantietijd is en 'men' langer thuis wilt blijven....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Ik denk dat we Mexicaanse griep en al de hectiek erom heen wel moeten zien als een roepstem van God en ik denk dat we de zonden van Nederland ook niet moeten verdoezelen. Hoewel God nog werkt wijkt men wel steeds meer van de waarheid af. Daar moeten we onze ogen toch niet voor sluiten. Dat gevoel bekruipt me wel eens in zulke discussies. Zo van: 'als God nog werkt gaat het nog goed!' Sussen we ons dan zelf niet in slaap?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:Ik denk dat we Mexicaanse griep en al de hectiek erom heen wel moeten zien als een roepstem van God.
pcies. Net als de jaarlijkse wintergriep.
memento

Bericht door memento »

Gijs83 schreef:Ik denk dat we Mexicaanse griep en al de hectiek erom heen wel moeten zien als een roepstem van God en ik denk dat we de zonden van Nederland ook niet moeten verdoezelen. Hoewel God nog werkt wijkt men wel steeds meer van de waarheid af. Daar moeten we onze ogen toch niet voor sluiten. Dat gevoel bekruipt me wel eens in zulke discussies. Zo van: 'als God nog werkt gaat het nog goed!' Sussen we ons dan zelf niet in slaap?
Het probleem met al die "oordeel-roepers" is, dat ze het alleen maar over men heeft. Nooit over zichzelf, of over eigen gemeente en eigen kerkverband...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

memento schreef:
Gijs83 schreef:Ik denk dat we Mexicaanse griep en al de hectiek erom heen wel moeten zien als een roepstem van God en ik denk dat we de zonden van Nederland ook niet moeten verdoezelen. Hoewel God nog werkt wijkt men wel steeds meer van de waarheid af. Daar moeten we onze ogen toch niet voor sluiten. Dat gevoel bekruipt me wel eens in zulke discussies. Zo van: 'als God nog werkt gaat het nog goed!' Sussen we ons dan zelf niet in slaap?
Het probleem met al die "oordeel-roepers" is, dat ze het alleen maar over men heeft. Nooit over zichzelf, of over eigen gemeente en eigen kerkverband...
Ze sluiten zich met hun woorden, dus buiten die andere groep. Dat vind ik ook fout. Misschien uitten ze hun eigen zonden minder snel en kunnen ze of die van anderen 'honderduit' praten(trouwens wie is daar niet toe geneigd?). Misschien kunnen we elkaar hier op forum het juiste voorhouden. Niet steeds over de 'put' hebben, maar ook Gods daden en roepstemmen onder ogen durven zien!
Gian

Bericht door Gian »

hmprff schreef:
Gian schreef:Waarom dat gedoe over vaccineren als de griep mild is?
ik denk dat dat vaccin in eerste instantie bedoeld is voor mensen die niet gezond zijn. er zijn jaarlijk heeeel veel mensen die de griepprik krijgen (en dat zijn pas milde griepjes).
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4567 ... html?p=2,1
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik kan het artikel niet meer vinden. Zal nog eens zoeken.
Daar stond in dat de WHO boven de nederlandse grondwet staat. Mocht de WHO het nodig vinden, kunnen ze de griepprik verplicht stellen. En je kunt mensen niet in de houtgreep nemen om een spuit te zetten. Het systeem zou dan kunnen worden net als met je ID-kaart. Als je niet kunt aantonen dat je het vaccin hebt gehaald kan je een boete krijgen.

Sja ik weet niet wat ik daar van vind. Sommige familie leden kijken je heel vies aan als je zelfs maar een keer kucht, je handen wast, ontsmet met alcohol en dan hun moeder gaat verzorgen....Stel je voor dat je de mexicaanse griep bij je draagt. Mensen doe eens even gewoon...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Dat hele verhaal over verplichte vaccinatie is een onzinstory Waarom mensen het nodig vinden dit in de wereld te brengen is mij een raadsel!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
vlinder

Bericht door vlinder »

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

En als we het niet doen volgt een invasie vanuit Groot Brittannië. Met een klopjacht op de inmiddels ondergedoken minister Klink. Als hij gevonden is in een uitgeholde ouderwetse hooiberg wordt hij onder toeziend oog van CNN camera's gevaccineerd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
caprice

Bericht door caprice »

In de krant van vrijdag stond dat je in de meeste gevallen beter een weekje uit kunt zieken. Hoe dan ook, zolang ik gezond ben zal ik mij niet tot de medicijnmeesters wenden, als zijnde overbezorgd om de griep te voorkomen. De WHO kan wel van alles willen, maar zo makkelijk gaat dat niet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

caprice schreef:In de krant van vrijdag stond dat je in de meeste gevallen beter een weekje uit kunt zieken. Hoe dan ook, zolang ik gezond ben zal ik mij niet tot de medicijnmeesters wenden, als zijnde overbezorgd om de griep te voorkomen. De WHO kan wel van alles willen, maar zo makkelijk gaat dat niet.
Lijkt mij ook niet nodig, ik zal hetzelfde doen!
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik vind het wel goed dat ze die bevoegdheid hebben, in geval van nood. De WHO is best terughoudend met het verplichten van vaccinaties en zal dat ze boven de wet staat echt niet zomaar misbruiken, alleen als de nood echt aan de man is.

Ik meende dat het verplicht inenten van verpleegsters overigens van de baan was, het wordt niet verplicht maar als je je niet in laat enten mag je mogelijk bepaalde werkzaamheden niet verrichten, wat wel weer begrijpelijk is. Juist voor al zieke mensen is de griep gevaarlijk.

Dus Caprice en Gijs, waar lezen jullie dat de WHO vanalles kan willen? Volgens mij valt dat dus reuze mee :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Ik meende dat het verplicht inenten van verpleegsters overigens van de baan was, het wordt niet verplicht maar als je je niet in laat enten mag je mogelijk bepaalde werkzaamheden niet verrichten, wat wel weer begrijpelijk is. Juist voor al zieke mensen is de griep gevaarlijk.
De normale regeling is, dat als je ziek wordt van een ziekte waar je je tegen in had kunnen laten enten, maar dit niet gedaan hebt, je ziektetijd als onbetaald verlof aangemerkt wordt. In ieder geval in de zorg heeft de werkgever dat recht, voor de periode dat je besmettelijk bent.
Plaats reactie