Komkommertijd
Re: Komkommertijd
ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
Voor het bezorgen van dagbladen is de wettelijke minimumleeftijd 15 jaar, voor folders 13 jaar. Ik denk dus dat hier twee overtredingen begaan werden, want een privé-actie dat de krant de rest van de week pas na 19.00 uur bezorgd zal worden is volgens mij ook niet toegestaan.Gijs83 schreef:En wij hadden maandag netjes een briefje op het RD zitten dat-ie de rest van de week na 19.00 uur zou worden bezorgd. Uiteindelijk was dat maar 2 dagen het geval. Een meisje van 12 moest het rondbrengen, mag dat eigenlijk al zo jong???Hendrikus schreef:Sterker nog, wij kregen helemaal geen krant vandaag.Ander schreef:'t Is bar saai momenteel.
De krant is ook zo uit, dan maar de laptop, nou, ook weinig mensen die iets zinnigs te melden heeft.
De bezorger is zeker op vakantie en heeft vergeten een vervanger te regelen, of zo...
Maar inderdaad, het lijkt of langzamerhand iedereen op vakantie is. In de supermarkt kon je vanmorgen wel een kanon afschieten...
~~Soli Deo Gloria~~
dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.

~~Soli Deo Gloria~~
Moet hier gemodereerd worden?Hendrikus schreef:dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.

ach, als je je verveelt...jvdg schreef:Moet hier gemodereerd worden?Hendrikus schreef:dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
nee, ik denk dat Lassie het wel stoer vond: RD-bezorgster overtreedt de wet

~~Soli Deo Gloria~~
Precies, bovendien wemelt het hier op het forum van de wetsovertreders.Hendrikus schreef:ach, als je je verveelt...jvdg schreef:Moet hier gemodereerd worden?Hendrikus schreef:dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
nee, ik denk dat Lassie het wel stoer vond: RD-bezorgster overtreedt de wet

We zouden eigenlijk allemaal moderator moeten zijn.
Dan krijg je een perfect forum.

Bezwaar is alleen dat we dan alleen nog maar topics hebben en geen enkele posting meer.

Wel dat mag wel. Dat werd door onze Rayonhoofd nog duidelijk verteld, vooral in de vakantieperiode.Hendrikus schreef:Voor het bezorgen van dagbladen is de wettelijke minimumleeftijd 15 jaar, voor folders 13 jaar. Ik denk dus dat hier twee overtredingen begaan werden, want een privé-actie dat de krant de rest van de week pas na 19.00 uur bezorgd zal worden is volgens mij ook niet toegestaan.Gijs83 schreef:En wij hadden maandag netjes een briefje op het RD zitten dat-ie de rest van de week na 19.00 uur zou worden bezorgd. Uiteindelijk was dat maar 2 dagen het geval. Een meisje van 12 moest het rondbrengen, mag dat eigenlijk al zo jong???Hendrikus schreef:Sterker nog, wij kregen helemaal geen krant vandaag.Ander schreef:'t Is bar saai momenteel.
De krant is ook zo uit, dan maar de laptop, nou, ook weinig mensen die iets zinnigs te melden heeft.
De bezorger is zeker op vakantie en heeft vergeten een vervanger te regelen, of zo...
Maar inderdaad, het lijkt of langzamerhand iedereen op vakantie is. In de supermarkt kon je vanmorgen wel een kanon afschieten...
Zelfs van de abbonees kregen we briefjes waarop stond dat we de krant bij iemand anders moesten brengen (buren bijv.), als ze een lange periode weg waren.
Dat was me een leuke tijd.
http://www.bezorgjerijk.nl/dagbladbezor ... aq&vraag=7Lassie schreef:Wel dat mag wel. Dat werd door onze Rayonhoofd nog duidelijk verteld, vooral in de vakantieperiode.
http://www.koplopers.nl/kranten_lopen.htm
http://www.bezorgers.nl/content/bezorger-worden
~~Soli Deo Gloria~~
Ik had het niet over de leeftijd. Maar over dat papiertje wat op de krant was geniet, dat het kan zijn dat ze na 19:00 uur bezorgd konden worden. En ik kan me dat best wel voorstellen.
Het kwam in de praktijk vaak voor dat de kranten TE laat kwamen (van een half uur tot 5 uur en soms nog wel eens later). Stel dat er iemand tijdens de vakantie voor jou de kranten loopt. Die kent de wijk niet (en sommige wijken zijn vrij lang), moet nog overal al wennen en je moet de kranten tellen voor je gaat beginnen.
Het kwam in de praktijk vaak voor dat de kranten TE laat kwamen (van een half uur tot 5 uur en soms nog wel eens later). Stel dat er iemand tijdens de vakantie voor jou de kranten loopt. Die kent de wijk niet (en sommige wijken zijn vrij lang), moet nog overal al wennen en je moet de kranten tellen voor je gaat beginnen.
Lassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
o, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry.Lassie schreef:Ik had het niet over de leeftijd.
~~Soli Deo Gloria~~
Nu hoor ik niets van de mensen die altijd zo'n kritiek hebben op mensen die wel eens een verkeersboete krijgen...Hendrikus schreef:dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
Wellicht valt komkommertijd samen met de vakantieperiode?Erasmiaan schreef:Nu hoor ik niets van de mensen die altijd zo'n kritiek hebben op mensen die wel eens een verkeersboete krijgen...Hendrikus schreef:dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
;-)Jager schreef:Wellicht valt komkommertijd samen met de vakantieperiode?Erasmiaan schreef:Nu hoor ik niets van de mensen die altijd zo'n kritiek hebben op mensen die wel eens een verkeersboete krijgen...Hendrikus schreef:dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouwLassie schreef:ja hoor... ik liep het RD al toen ik 10/11 was.
Ik ben een beetje aan het prikkelen om reacties te krijgen maar ze zijn blijkbaar echt allemaal weg ;-).
Erasmiaan schreef:;-)Jager schreef:Wellicht valt komkommertijd samen met de vakantieperiode?Erasmiaan schreef:Nu hoor ik niets van de mensen die altijd zo'n kritiek hebben op mensen die wel eens een verkeersboete krijgen...Hendrikus schreef: dan was je naar de huidige regels dus zwaar in overtreding, mevrouw
Ik ben een beetje aan het prikkelen om reacties te krijgen maar ze zijn blijkbaar echt allemaal weg ;-).

Het valt wel op...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!