KERKISME

Bloempje28

Re: KERKISME

Bericht door Bloempje28 »

Alle (!) kerkverbanden hebben hun eigen sociologische regels en als je bij zo'n groep wilt horen, zal je je eraan moeten conformeren. Doe je dat niet, dan kom je buiten de groep te staan, met alle nare gevolgen van dien. Een beroep op de Bijbel gaat niet werken.
Nou dat is dan wel heel erg als je in de kerk geen beroep meer kunt doen op de Bijbel. Ik vind dat echt heel erg! juist in de kerk moeten we de Bijbel volgen, waar blijven we dan als we dat niet doen? En waarom accepteren het sommige mensen dan? Zij passen zich aan aan de groepsregels, door de kerk gesteld, om er maar bij te horen? Nou ik hoor er dan liever maar niet bij, dan om bij een groep te horen die zijn eigen regels boven de Bijbel stelt. Ik strijd hier als een leeuw tegen, dan maar gezeur maar ik wil af van de hokjesgeest! Want daar heeft de duivel enorm veel plezier in en daarom krijg je ook veel strijd als je vecht.... en het kan soms heel veel verdriet geven!
Tiberius
Administrator

Re: KERKISME

Bericht door Tiberius »

Je begon zo bescheiden.
Jammer dat het uitloopt in keihard frustraties spuwen naar de reformatorische gezindte in het algemeen en één van de tot de doelgroep van dit forum behorende kerkverbanden in het bijzonder.
Daarom: :lock
Gesloten