Ik ken wijlen oud. A. Knol nog goed. Ik heb nog catechesatie van hem gehad. Een onvergetelijke periode.Gijs83 schreef:'s-avonds heb ik een preekje gelezen van Ds.A.Hellenbroek(uit nalatenschap van wijlen oud.A.Knol van GG Rijssen-Noord; ik heb een hele serie oudvaders uit de Reveil-serie). De preek ging over Gen 18:20-21 en had als titel: "Gods waarschuwende Woord". De preek was niet alleen waarschuwend, maar ook bemoedigend! Ds.Hellenbroek zei o.a.: dat zolang God nog lankmoedig is over Nederland en Hij zijn oordelen nog niet heeft uitgevoerd er nog toegebracht moeten worden! Ik dacht: dan is de arbeid van Gods knechten en bv. van de evangelisten in de grote steden nog nuttig, want dan is er nog zegen op te verwachten! Dat maakt je wel even klein!
Trowuens, ik was eerst van plan om weer naar kand. Bredeweg te luisteren, maar aangezien hij in de 2e morgendienst dezelfde preek had, dacht ik dat hij in de tweede middagdienst ook dezelfde preek zou hebben (weet intussen dat dat niet zo was), maar vandaar dat ik toen naar ds. C.L. Onderdelinden ben uitgeweken. Het is tenslotte een extra dienst, je verzuimt er je eigen diensten niet door.