Tja, iedere predikant is weer anders en hij heeft een goede manier van het brengen van de Boodschap. Ik denk dus niet dat je moet spreken over "wat hij heeft boven onze predikanten". Het is allicht iets anders en een beetje variatie kan geen kwaad. Daarnaast vraag ik me wel eens af waarom we vanalles lezen van buitenlandse oudvaders en theologen. Zijn er niet genoeg in eigen land / taal te vinden? Ik vraag me wel eens af: Als Calvijn nou zou leven en naar Nederland zou komen, zou je dan ook niet gaan kijken / luisteren?Mister schreef:Toch nog even een reactie hier op. Omdat Ds. Washer naar Nederland komt, bekruipt mij de vraag wat hij heeft boven onze eigen predikanten. Lijkt me een legitieme vraag toch? Verder is het jammer als jij voor mij gaat invullen hoe mijn reactie zal zijn. Gelukkig voor je zit je er naast. Ben de afgelopen avond ook eens even op youtube ea. wezen luisteren. De 'shocking message' was een glasheldere boodschap. Even als andere toespraken etc. Het heeft mijn interesse, absoluut. Voordeel van mijn twijfel dusJongere schreef:Het evangelie dat Paul Washer brengt is een bijzondere boodschap. Maar dat is het ook zonder hem. En als de dominees in Nederland het 'recht' preken is het dat ook door hèn. Met andere woorden: laten we ons niet teveel op deze man richten.
Ik word er wel een beetje flauw van dat we nu opeens de meerwaarde willen weten van iemand. Je drijft anderen zo in een lastig parket. Is er geen meerwaarde, fijn, niks aan de hand, waarom gaat iedereen er eigenlijk heen? Is er wel een meerwaarde, oei, kritiek ontdekt op onze eigen predikanten. We zijn soms zo vreselijk aan het redeneren. We zitten toch niet op de Areopagus? Daar wilde iedereen ook 'iets nieuws' horen, anders vertrokken ze. Het laatste wat ook Paul Washer wil is dat het over hem gaat.

Dat een prediker voor een doelgroep een meerwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij iets "boven eigen predikant" heeft. Zo moet je daar helemaal niet naar kijken.