Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Marnix

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Marnix »

Mister schreef:
Jongere schreef:Het evangelie dat Paul Washer brengt is een bijzondere boodschap. Maar dat is het ook zonder hem. En als de dominees in Nederland het 'recht' preken is het dat ook door hèn. Met andere woorden: laten we ons niet teveel op deze man richten.
Ik word er wel een beetje flauw van dat we nu opeens de meerwaarde willen weten van iemand. Je drijft anderen zo in een lastig parket. Is er geen meerwaarde, fijn, niks aan de hand, waarom gaat iedereen er eigenlijk heen? Is er wel een meerwaarde, oei, kritiek ontdekt op onze eigen predikanten. We zijn soms zo vreselijk aan het redeneren. We zitten toch niet op de Areopagus? Daar wilde iedereen ook 'iets nieuws' horen, anders vertrokken ze. Het laatste wat ook Paul Washer wil is dat het over hem gaat.
Toch nog even een reactie hier op. Omdat Ds. Washer naar Nederland komt, bekruipt mij de vraag wat hij heeft boven onze eigen predikanten. Lijkt me een legitieme vraag toch? Verder is het jammer als jij voor mij gaat invullen hoe mijn reactie zal zijn. Gelukkig voor je zit je er naast. Ben de afgelopen avond ook eens even op youtube ea. wezen luisteren. De 'shocking message' was een glasheldere boodschap. Even als andere toespraken etc. Het heeft mijn interesse, absoluut. Voordeel van mijn twijfel dus ;)
Tja, iedere predikant is weer anders en hij heeft een goede manier van het brengen van de Boodschap. Ik denk dus niet dat je moet spreken over "wat hij heeft boven onze predikanten". Het is allicht iets anders en een beetje variatie kan geen kwaad. Daarnaast vraag ik me wel eens af waarom we vanalles lezen van buitenlandse oudvaders en theologen. Zijn er niet genoeg in eigen land / taal te vinden? Ik vraag me wel eens af: Als Calvijn nou zou leven en naar Nederland zou komen, zou je dan ook niet gaan kijken / luisteren? :)

Dat een prediker voor een doelgroep een meerwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij iets "boven eigen predikant" heeft. Zo moet je daar helemaal niet naar kijken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

wij gaan naar de lezing van vanavond :)
hmprff

Bericht door hmprff »

helma schreef:wij gaan naar de lezing van vanavond :)
misschien zie ik je dan wel :)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hmprff schreef:
en wij...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

ik zit erover te denken om zondagavond te gaan.
~~Soli Deo Gloria~~
hmprff

Bericht door hmprff »

MarthaMartha schreef:
hmprff schreef:
en wij...
volgens mij heb ik geen tijd meer om te luisteren ;)
zit ik constant achterstevoren en opzij om alle RFers te zoeken :yahoo
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
MariaW

Bericht door MariaW »

MarthaMartha schreef:
hmprff schreef:
en wij...
Zullen we meeten??
MariaW

Bericht door MariaW »

Hendrikus schreef:
ik zit erover te denken om zondagavond te gaan.
Zie ik je dan!
helma

Bericht door helma »

indrukwekkende boodschap vrijdagavond

2 kor 5 : 24
Want Dien, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

Ik weet gewoon niet wat ik er van na moet vertellen; het was zó veel en zó rijk
en zo ontdekkend...

de zonde in al zijn afschuwelijkheid getekend, zoals wij mensen er tegen aan kijken
en dan niet voor te stellen hoe het in Gods heilige ogen is...
En vervloekt is een iegelijk die niet blijft in hetgeen geschreven is in het boek der wet omdat te doen

wij hebbben die vloek verdiend. Wat die vloek inhoudt.
En alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft
Hem tot een vloek gemaakt, zodat allen die in Hem geloven de zegen ontvangen; de rechtvaardigheid Gods in Hem

Zo vol van de rijkdom die er is in Christus. Zijn zondaarsliefde. De kern van het Evangelie

verschillende mensen ontmoet
M&M en Demo
Hmprff
Jongere
Grace
Dirk91

Bericht door Dirk91 »

Waar was hij dan vanavond?

edit: Laat maar, ik heb 't al gevonden. ;)
BJD

Bericht door BJD »

helma schreef:indrukwekkende boodschap vrijdagavond

2 kor 5 : 24
Want Dien, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

Ik weet gewoon niet wat ik er van na moet vertellen; het was zó veel en zó rijk
en zo ontdekkend...

de zonde in al zijn afschuwelijkheid getekend, zoals wij mensen er tegen aan kijken
en dan niet voor te stellen hoe het in Gods heilige ogen is...
En vervloekt is een iegelijk die niet blijft in hetgeen geschreven is in het boek der wet omdat te doen

wij hebbben die vloek verdiend. Wat die vloek inhoudt.
En alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft
Hem tot een vloek gemaakt, zodat allen die in Hem geloven de zegen ontvangen; de rechtvaardigheid Gods in Hem

Zo vol van de rijkdom die er is in Christus. Zijn zondaarsliefde. De kern van het Evangelie

KOmt het nog ergens online.. weet iemand dat?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

weet ik niet ,de cd's zijn te bestellen bij heartcry, maar 2,50 per lezing
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
BJD

Bericht door BJD »

MarthaMartha schreef:weet ik niet ,de cd's zijn te bestellen bij heartcry, maar 2,50 per lezing
oke.. dank je
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Liefde heel wat anders dan dating”
22-07-2009 11:31 | Van een medewerker

Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer.

AMBT DELDEN – „De kerk en het gezin zijn allebei instellingen van God. Daarom valt de wereld deze aan”, stelt Paul Washer. Hij is deze week een van de sprekers tijdens de gezinsconferentie van stichting Heart Cry over huwelijk, gezin en opvoeding.

Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer. „Het belangrijkste in het huwelijk is dat man en vrouw steeds dichter bij Christus komen. Dan komen ze ook dichter bij elkaar.” De Amerikaanse evangelist Washer noemt het voorbeeld van de spaken van een wiel, die elkaar bij het middelpunt steeds dichter naderen.

In het huwelijk moeten volgens de Amerikaanse evangelist onvoorwaardelijke liefde, genade en vergeving centraal staan. „Ik ben gehouden om mijn vrouw onvoorwaardelijk lief te hebben, zoals Christus de Zijnen liefheeft. Dat is heel iets anders dan de tegenwoordige dating, waarbij de man of de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen. God wil juist een man of vrouw geven die niet aan alle voorwaarden voldoet. Als een jongen met een meisje wil trouwen vanwege haar schoonheid, dan vraag ik me af wat er gebeurt als die schoonheid er niet meer is. Als een meisje wil trouwen met een jongen omdat ze zo goed met hem kan praten, dan vraag ik me af wat er gebeurt als dat niet meer kan. Een vrouw of een man is er niet voor bedoeld om in alle noden te voorzien. Dat kan God alleen.”

Verkering

Voordat jongeren verkering krijgen, zou een jongen eerst aan zijn ouders moeten vragen of hij geschikt is om te trouwen. Vervolgens zou hij aan de vader van het meisje toestemming moeten vragen voor verkering met zijn dochter, vindt Washer.

Washer begrijpt de seksuele gevoelens van een stel dat verkering heeft heel goed. Hij gelooft niet dat het een Bijbelse weg is om toe te geven aan die gevoelens, maar deze zorgvuldig te begeleiden. Stellen moeten niet te veel alleen zijn, omdat ze dan in een situatie kunnen komen die ze zelf niet willen. Washer stelt voor om de deur open te laten als een jongen en een meisje samen zijn, of uit te gaan met anderen. „Volwassenen weten dat ze zich zelf in dat opzicht niet kunnen vertrouwen. Hoe zouden ze dan hun kinderen wel kunnen vertrouwen? De Bijbel zegt: Vlucht weg van de verleiding.”

Ouders dienen bij hun kinderen te zijn, aldus de evangelist. Baby’s moeten volgens hem door de moeder opgevoed worden en niet in een crèche of peuterspeelzaal, waar ze door anderen worden opgevoed die vaak geen christelijke achtergrond hebben. „Maar”, zegt hij, „kinderen hebben niet alleen hun moeder nodig, maar ook hun vader. Als ik na mijn werk thuiskom, laat mijn vrouw de zorg voor de kinderen aan mij over totdat ze naar bed gaan.”

Ten slotte geeft hij zijn mening over de godsdienstige opvoeding van kinderen. „Breng hun niet alleen de verhalen uit de Bijbel bij, maar vertel hun vooral over Christus, Die de zonde op Zich nam. Leer hun dat het christelijke leven niet saai is, maar dat het vertrouwen op Jezus, het liefhebben van God en mensen een blij leven geeft.”

Ben ik geheel mee eens!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Bert Mulder schreef:Liefde heel wat anders dan dating”
22-07-2009 11:31 | Van een medewerker

Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer.

AMBT DELDEN – „De kerk en het gezin zijn allebei instellingen van God. Daarom valt de wereld deze aan”, stelt Paul Washer. Hij is deze week een van de sprekers tijdens de gezinsconferentie van stichting Heart Cry over huwelijk, gezin en opvoeding.

Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer. „Het belangrijkste in het huwelijk is dat man en vrouw steeds dichter bij Christus komen. Dan komen ze ook dichter bij elkaar.” De Amerikaanse evangelist Washer noemt het voorbeeld van de spaken van een wiel, die elkaar bij het middelpunt steeds dichter naderen.

In het huwelijk moeten volgens de Amerikaanse evangelist onvoorwaardelijke liefde, genade en vergeving centraal staan. „Ik ben gehouden om mijn vrouw onvoorwaardelijk lief te hebben, zoals Christus de Zijnen liefheeft. Dat is heel iets anders dan de tegenwoordige dating, waarbij de man of de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen. God wil juist een man of vrouw geven die niet aan alle voorwaarden voldoet. Als een jongen met een meisje wil trouwen vanwege haar schoonheid, dan vraag ik me af wat er gebeurt als die schoonheid er niet meer is. Als een meisje wil trouwen met een jongen omdat ze zo goed met hem kan praten, dan vraag ik me af wat er gebeurt als dat niet meer kan. Een vrouw of een man is er niet voor bedoeld om in alle noden te voorzien. Dat kan God alleen.”

Verkering

Voordat jongeren verkering krijgen, zou een jongen eerst aan zijn ouders moeten vragen of hij geschikt is om te trouwen. Vervolgens zou hij aan de vader van het meisje toestemming moeten vragen voor verkering met zijn dochter, vindt Washer.

Washer begrijpt de seksuele gevoelens van een stel dat verkering heeft heel goed. Hij gelooft niet dat het een Bijbelse weg is om toe te geven aan die gevoelens, maar deze zorgvuldig te begeleiden. Stellen moeten niet te veel alleen zijn, omdat ze dan in een situatie kunnen komen die ze zelf niet willen. Washer stelt voor om de deur open te laten als een jongen en een meisje samen zijn, of uit te gaan met anderen. „Volwassenen weten dat ze zich zelf in dat opzicht niet kunnen vertrouwen. Hoe zouden ze dan hun kinderen wel kunnen vertrouwen? De Bijbel zegt: Vlucht weg van de verleiding.”

Ouders dienen bij hun kinderen te zijn, aldus de evangelist. Baby’s moeten volgens hem door de moeder opgevoed worden en niet in een crèche of peuterspeelzaal, waar ze door anderen worden opgevoed die vaak geen christelijke achtergrond hebben. „Maar”, zegt hij, „kinderen hebben niet alleen hun moeder nodig, maar ook hun vader. Als ik na mijn werk thuiskom, laat mijn vrouw de zorg voor de kinderen aan mij over totdat ze naar bed gaan.”

Ten slotte geeft hij zijn mening over de godsdienstige opvoeding van kinderen. „Breng hun niet alleen de verhalen uit de Bijbel bij, maar vertel hun vooral over Christus, Die de zonde op Zich nam. Leer hun dat het christelijke leven niet saai is, maar dat het vertrouwen op Jezus, het liefhebben van God en mensen een blij leven geeft.”

Ben ik geheel mee eens!
Dit keer zal menig forummer het niet eens zijn met Paul Washer, denk ik.
Plaats reactie