Breuk EU SGP/CU

JolandaOudshoorn

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door JolandaOudshoorn »

ik voel me als kiezer eerlijk gezegd ook wel een beetje be&%&*%^$& Omdat ik voorkeur had voor een partij die niet (te) rechts was, christelijk georienteerd, heb ik, omdat ze gecombineerd stonden, op de combinatie SGP/CU gestemd.
Nu gaan ze uit elkaar en gaat de SGP met een stel ultra-rechtsen, tegen het fascistische aan, in zee. :banghead
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:ik voel me als kiezer eerlijk gezegd ook wel een beetje be&%&*%^$& Omdat ik voorkeur had voor een partij die niet (te) rechts was, christelijk georienteerd, heb ik, omdat ze gecombineerd stonden, op de combinatie SGP/CU gestemd.
Nu gaan ze uit elkaar en gaat de SGP met een stel ultra-rechtsen, tegen het fascistische aan, in zee. :banghead
Jolanda, je verwoord precies zoals ik het ook voel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

JolandaOudshoorn schreef:ik voel me als kiezer eerlijk gezegd ook wel een beetje be&%&*%^$& Omdat ik voorkeur had voor een partij die niet (te) rechts was, christelijk georienteerd, heb ik, omdat ze gecombineerd stonden, op de combinatie SGP/CU gestemd.
Wat is rechts in Europa? Wat is christelijk georiënteerd?

Hoe kom je erbij dat die Liga Nord ultra-rechts en fascistisch is in hun Europese opvattingen (daar ben ik dus nog steeds nieuwsgierig naar)?
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

De SGP zou er goed aan gedaan hebben om het vrouwenstandpunt te veranderen en aan te sluiten bij de ChristenUnie.

Waarom doet de SGP geen onderzoek onder haar kiezers hoe zij denken inzake het vrouwenstandpunt? Ik weet in ieder geval dat de SGJP het absoluut niet eens is met dat standpunt. Deze jongeren zijn wel de toekomst van de SGP luister ook een keer naar hun.
memento

Bericht door memento »

Marie-Henriëtte schreef:De SGP zou er goed aan gedaan hebben om het vrouwenstandpunt te veranderen en aan te sluiten bij de ChristenUnie.

Waarom doet de SGP geen onderzoek onder haar kiezers hoe zij denken inzake het vrouwenstandpunt? Ik weet in ieder geval dat de SGJP het absoluut niet eens is met dat standpunt. Deze jongeren zijn wel de toekomst van de SGP luister ook een keer naar hun.
Sja, de vraag is niet wat de achterban denkt of vindt, maar wat Gods woord gebiedt. En elke kenner van de Schrift, en elke gereformeerde (en ook veel niet-gereformeerde) theoloog kan je vertellen dat vanuit de Schrift de rol van de vrouw duidelijk niet regerend is. De keren in de Schrift dat een vrouw de regering in handen nam, dan was dat als schande voor de mannen...
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:
Marie-Henriëtte schreef:De SGP zou er goed aan gedaan hebben om het vrouwenstandpunt te veranderen en aan te sluiten bij de ChristenUnie.

Sja, de vraag is niet wat de achterban denkt of vindt, maar wat Gods woord gebiedt. En elke kenner van de Schrift, en elke gereformeerde (en ook veel niet-gereformeerde) theoloog kan je vertellen dat vanuit de Schrift de rol van de vrouw duidelijk niet regerend is. De keren in de Schrift dat een vrouw de regering in handen nam, dan was dat als schande voor de mannen...
Tja, wat dat betreft is Nederland de laatste 10 jaar in het bijzonder een schandvlek voor de mannen.
Als we alleen al zien hoeveel vrouwelijke fractievoorzitters we in TK1 en TK2 hebben. :)
Marie-Henriëtte

Tijden veranderen beste Memento. In de tijd van de Heere Jezus liepen mannen nog in een jurk, net zo goed als vrouwen.

Thans dragen mannen broeken, vrouwen volgden later.

Waren het eerst de mannen die vooral het regeringsbeleid in handen hadden, later volgden ook vrouwen.

Ik vind niet echt dat de heren in Nederland eronder lijden dat vrouwen nu ook het een en ander te vertellen hebben. Binnen de gezondheidszorg hebben de vrouwen het zelfs bijna helemaal voor het zeggen want de meerderheid van de bestuuders bestaat uit vrouwen in die sector. Jammer dat de gezondheidszorg nog steeds het ondergeschoven kindje is binnen Nederland waar niet al te veel geld aan uitbesteed mag worden. Ik hoef niet te raden wie er over die uitbestedingen en financiën binnen Nederland beslissen. Voor de meerderheid mannen.
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Erasmiaan schreef:
Hoe kom je erbij dat die Liga Nord ultra-rechts en fascistisch is in hun Europese opvattingen (daar ben ik dus nog steeds nieuwsgierig naar)?
Je moet het niet zoeken in hun visie ten aanzien van opvattingen over de Europese samenwerking, maar vooral wat zij welk programma zij hanteren in Italië zelf.

In Nederland zijn landelijke thema's ook veel belangrijker dan de Europese, want die komen tijdens de campagne nauwelijks aan bod. Verder is het denk ik van belang om te kijken naar het programma van de fractie waar de SGP deel van gaat uitmaken, en niet zozeer naar het programma van de SGP zelf.

De SGP draagt namelijk de ideeën van de fractie uit, en niet die van haarzelf. Althans, zo werkt het bij de Christen Democraten in Europa. Het CDA kan in het parlement enkel het gezamenlijke standpunt verwoorden.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

Marie-Henriëtte schreef:Tijden veranderen beste Memento. In de tijd van de Heere Jezus liepen mannen nog in een jurk, net zo goed als vrouwen.

Waren het eerst de mannen die vooral het regeringsbeleid in handen hadden, later volgden ook vrouwen.

Ik vind niet echt dat de heren in Nederland eronder lijden dat vrouwen nu ook het een en ander te vertellen hebben. Binnen de gezondheidszorg hebben de vrouwen het zelfs bijna helemaal voor het zeggen want de meerderheid van de bestuuders bestaat uit vrouwen in die sector. Jammer dat de gezondheidszorg nog steeds het ondergeschoven kindje is binnen Nederland waar niet al te veel geld aan uitbesteed mag worden. Ik hoef niet te raden wie er over die uitbestedingen en financiën binnen Nederland beslissen. Voor de meerderheid mannen.
Ondanks dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt, moet je toch toegeven dat de meeste vrouwelijke ministers er in de laatste 20 jaar wel een potje van hebben gemaakt.
behalve dan Ien Dales, dat was een potje. :jongle
Mannen en vrouwen zijn zo verschillend in aard en uiterlijk, maar sinds de "emancipatie" moeten en zullen we dat vergeten,volgens de hedendaags geldende gelijkheidswaanzin.

De SGP meent dat politiek bedrijven hetzelfde is als in een kerk of tempel iets prediken, en heeft het man/vrouw verschil zelfs tot daartoe doorgetrokken.
Niets is minder waar.
Jezus heeft nauwelijks uitspraken gedaan omtrent de romeinse overheersers in zijn tijd.
Politiek is nooit correct, maar altijd een vuil spel.
Hoe dan ook, laat zij die het talent ontvangen hebben, het ook zodanig dankbaar gebruiken
Sola Scriptura
memento

Bericht door memento »

Marie-Henriëtte schreef:Tijden veranderen beste Memento. In de tijd van de Heere Jezus liepen mannen nog in een jurk, net zo goed als vrouwen.

Tijden veranderen. Gods wil niet.

De scheppingsorde, waarbij de man de vrouw tot hoofd gesteld is, die in het NT (!) gebruikt wordt om de relatie tussen Christus en de Kerk uit te beelden, geldt nog steeds, en blijft altijd gelden. Daarvan afwijken is ingaan tegen Gods geopenbaarde wil...
backtobasic
Contacteer:

Vandaar ook dat Israel altijd koningen had en nooit koninginnen?
Maar wat vinden we dan van Beatrix op de troon?
Sola Scriptura
Marie-Henriëtte

Hetgeen wat Memento aanhaalt geldt enkel binnen het huwelijk gesloten tussen man en vrouw. Hij vergist zich schromelijk wanneer hij denkt dat dit ook toepasbaar is in het openbaar. Van hoeveel mannen zou ik dan wel niet het gezag moet erkennen en moet je aan allen onderdanig zijn?

Nee, het geldt alleen binnen het huwelijk dus niet in de Tweede Kamer, Eerste Kamer of elders.
memento

Bericht door memento »

Marie-Henriëtte schreef:Hetgeen wat Memento aanhaalt geldt enkel binnen het huwelijk gesloten tussen man en vrouw. Hij vergist zich schromelijk wanneer hij denkt dat dit ook toepasbaar is in het openbaar. Van hoeveel mannen zou ik dan wel niet het gezag moet erkennen en moet je aan allen onderdanig zijn?

Nee, het geldt alleen binnen het huwelijk dus niet in de Tweede Kamer, Eerste Kamer of elders.
Dit gaat over de openbare (!) eredienst:

1 Tim2
8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
Marie-Henriëtte

Het is in veel situaties onbedenkelijk dat een vrouw geen zeggenschap over een man heeft. Denk bijvoorbeeld aan een psychiatrisch centrum waar een vrouwelijke sociaal verpleegkundige werkzaam is die met een v-collega de leiding heeft over zes volwassen mannelijke psychiatrische cliënten. Als het gedrag van de cliënten uit de hand loopt dan hebben de twee vrouwelijke verpleegkundigen in kwestie beslissingsbevoegdheid en de middelen om het onwenselijke gedrag te doen stoppen.

Of een maatschappelijk werkster die werkzaam is in een pedagogisch centrum en zeggenschap heeft over een ‘agressieve jongensgroep’ met de leeftijd van 18 tot 25 jaar. Dan heeft zij ook de leiding en is het niet de bedoeling dat zij zich laat in alle stilte laat onderwijzen door deze jongens, dat kan weleens heel verkeerd aflopen als zij dit wel toestaat (!).

Denk ook eens aan vrouwen die werkzaam zijn bij de politie, zouden zij geen mannelijke burgers mogen wijzen op overtredingen van de wet? Vreemd.
backtobasic
Contacteer:

[quote="Marie-Henriëtte"]Het is in veel situaties onbedenkelijk dat een vrouw geen zeggenschap over een man heeft. Denk bijvoorbeeld aan een psychiatrisch centrum waar een vrouwelijke sociaal verpleegkundige werkzaam is die met een v-collega de leiding heeft over zes volwassen mannelijke psychiatrische cliënten. Als het gedrag van de cliënten uit de hand loopt dan hebben de twee vrouwelijke verpleegkundigen in kwestie beslissingsbevoegdheid en de middelen om het onwenselijke gedrag te doen stoppen.

Of een maatschappelijk werkster die werkzaam is in een pedagogisch centrum en zeggenschap heeft over een ‘agressieve jongensgroep’ met de leeftijd van 18 tot 25 jaar. Dan heeft zij ook de leiding en is het niet de bedoeling dat zij zich laat in alle stilte laat onderwijzen door deze jongens, dat kan weleens heel verkeerd aflopen als zij dit wel toestaat (!).

Denk ook eens aan vrouwen die werkzaam zijn bij de politie, zouden zij geen mannelijke burgers mogen wijzen op overtredingen van de wet? Vreemd.
[1 Tim2
8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.quote]
En welke man bid op deze manier?
Sola Scriptura
Plaats reactie