Nu gaan ze uit elkaar en gaat de SGP met een stel ultra-rechtsen, tegen het fascistische aan, in zee.

Jolanda, je verwoord precies zoals ik het ook voel.JolandaOudshoorn schreef:ik voel me als kiezer eerlijk gezegd ook wel een beetje be&%&*%^$& Omdat ik voorkeur had voor een partij die niet (te) rechts was, christelijk georienteerd, heb ik, omdat ze gecombineerd stonden, op de combinatie SGP/CU gestemd.
Nu gaan ze uit elkaar en gaat de SGP met een stel ultra-rechtsen, tegen het fascistische aan, in zee.
Wat is rechts in Europa? Wat is christelijk georiënteerd?JolandaOudshoorn schreef:ik voel me als kiezer eerlijk gezegd ook wel een beetje be&%&*%^$& Omdat ik voorkeur had voor een partij die niet (te) rechts was, christelijk georienteerd, heb ik, omdat ze gecombineerd stonden, op de combinatie SGP/CU gestemd.
Sja, de vraag is niet wat de achterban denkt of vindt, maar wat Gods woord gebiedt. En elke kenner van de Schrift, en elke gereformeerde (en ook veel niet-gereformeerde) theoloog kan je vertellen dat vanuit de Schrift de rol van de vrouw duidelijk niet regerend is. De keren in de Schrift dat een vrouw de regering in handen nam, dan was dat als schande voor de mannen...Marie-Henriëtte schreef:De SGP zou er goed aan gedaan hebben om het vrouwenstandpunt te veranderen en aan te sluiten bij de ChristenUnie.
Waarom doet de SGP geen onderzoek onder haar kiezers hoe zij denken inzake het vrouwenstandpunt? Ik weet in ieder geval dat de SGJP het absoluut niet eens is met dat standpunt. Deze jongeren zijn wel de toekomst van de SGP luister ook een keer naar hun.
Tja, wat dat betreft is Nederland de laatste 10 jaar in het bijzonder een schandvlek voor de mannen.memento schreef:Sja, de vraag is niet wat de achterban denkt of vindt, maar wat Gods woord gebiedt. En elke kenner van de Schrift, en elke gereformeerde (en ook veel niet-gereformeerde) theoloog kan je vertellen dat vanuit de Schrift de rol van de vrouw duidelijk niet regerend is. De keren in de Schrift dat een vrouw de regering in handen nam, dan was dat als schande voor de mannen...Marie-Henriëtte schreef:De SGP zou er goed aan gedaan hebben om het vrouwenstandpunt te veranderen en aan te sluiten bij de ChristenUnie.
Waarom doet de SGP geen onderzoek onder haar kiezers hoe zij denken inzake het vrouwenstandpunt? Ik weet in ieder geval dat de SGJP het absoluut niet eens is met dat standpunt. Deze jongeren zijn wel de toekomst van de SGP luister ook een keer naar hun.
Je moet het niet zoeken in hun visie ten aanzien van opvattingen over de Europese samenwerking, maar vooral wat zij welk programma zij hanteren in Italië zelf.Erasmiaan schreef:
Hoe kom je erbij dat die Liga Nord ultra-rechts en fascistisch is in hun Europese opvattingen (daar ben ik dus nog steeds nieuwsgierig naar)?
Ondanks dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt, moet je toch toegeven dat de meeste vrouwelijke ministers er in de laatste 20 jaar wel een potje van hebben gemaakt.Marie-Henriëtte schreef:Tijden veranderen beste Memento. In de tijd van de Heere Jezus liepen mannen nog in een jurk, net zo goed als vrouwen.
Thans dragen mannen broeken, vrouwen volgden later.
Waren het eerst de mannen die vooral het regeringsbeleid in handen hadden, later volgden ook vrouwen.
Ik vind niet echt dat de heren in Nederland eronder lijden dat vrouwen nu ook het een en ander te vertellen hebben. Binnen de gezondheidszorg hebben de vrouwen het zelfs bijna helemaal voor het zeggen want de meerderheid van de bestuuders bestaat uit vrouwen in die sector. Jammer dat de gezondheidszorg nog steeds het ondergeschoven kindje is binnen Nederland waar niet al te veel geld aan uitbesteed mag worden. Ik hoef niet te raden wie er over die uitbestedingen en financiën binnen Nederland beslissen. Voor de meerderheid mannen.
Tijden veranderen. Gods wil niet.Marie-Henriëtte schreef:Tijden veranderen beste Memento. In de tijd van de Heere Jezus liepen mannen nog in een jurk, net zo goed als vrouwen.
Thans dragen mannen broeken, vrouwen volgden later.
Waren het eerst de mannen die vooral het regeringsbeleid in handen hadden, later volgden ook vrouwen.
Ik vind niet echt dat de heren in Nederland eronder lijden dat vrouwen nu ook het een en ander te vertellen hebben. Binnen de gezondheidszorg hebben de vrouwen het zelfs bijna helemaal voor het zeggen want de meerderheid van de bestuuders bestaat uit vrouwen in die sector. Jammer dat de gezondheidszorg nog steeds het ondergeschoven kindje is binnen Nederland waar niet al te veel geld aan uitbesteed mag worden. Ik hoef niet te raden wie er over die uitbestedingen en financiën binnen Nederland beslissen. Voor de meerderheid mannen.
Dit gaat over de openbare (!) eredienst:Marie-Henriëtte schreef:Hetgeen wat Memento aanhaalt geldt enkel binnen het huwelijk gesloten tussen man en vrouw. Hij vergist zich schromelijk wanneer hij denkt dat dit ook toepasbaar is in het openbaar. Van hoeveel mannen zou ik dan wel niet het gezag moet erkennen en moet je aan allen onderdanig zijn?
Nee, het geldt alleen binnen het huwelijk dus niet in de Tweede Kamer, Eerste Kamer of elders.