Alexander CD schreef:In kerken waar het persoonlijk getuigenis een belangrijke plaats kreeg, is mij vaak opgevallen dat ook het woord daar een andere plaats kreeg.
God zegt Mijn woord keert niet ledig tot Mij terug, daar gaat kracht vanuit.
Persoonlijk getuigenis is niet gezaghebbend zoals Gods woord.
Als ons zeggen God niet nazeggen is is het zonder waarde! Voorzichtigheid betrachten!!!
Ik ben het hier wel eens. Daarom moeten we denk ik voorop stellen dat ook getuigenissen, hoe persoonlijk soms ook, open staan voor werkelijk vanuit Gods Woord opkomende kritiek.
Toch vind ik het ook een belangrijk middel om van de grote werken van de Heere te getuigen. Wat is een groter wonder dan de levend making van de dode zondaar?
Wilhelm schreef:
Hoewel er principieel niet iets is te vinden waarom een topic als deze of andere getuigenistopics niet zouden kunnen , heb ik wel mijn vragen.
Vragen , ondanks ook verschillende mooie postings.
Is een openbaar forum als dit nu werkelijk het geeigende middel om een getuigenis af te leggen, in speciaal geopende topics, en dan vaak nog anoniem ook ?
Zit er geen gevaar in om ons zo boven een ander te verheffen , hoe onbedoelt misschien ook ?
Zijn dit geen zaken die in een persoonlijk gesprek aan de orde moeten komen, waar werkelijk van hart tot hart met elkaar gesproken kan worden ?
Hier mee zeg ik absoluut niet dat er niets persoonlijks gezegd zou mogen worden, als het zo in een bepaald topic aan de orde komt, maar met speciale "getuigenis" topics als deze, heb ik eerlijk gezegd toch wat moeite.
Zorgt de anonimiteit er niet juist voor de het gevaar om ons zo boven een ander te verheffen verkleind wordt? Want wie verheft zich dan? Meneer/mevrouw anoniem? Dat zegt toch niet zoveel?
Maar ik snap de moeite met een speciaal getuigenis topic, gaat dat niet een beetje ver? Dan wordt het misschien toch snel een soort wedstrijd en worden de postings met de mooiste verhalen het meeste lof toegezongen en het meest beaamd, waardoor aan anderen die zulk soort ervaringen niet hebben indirect toch voorbij gelopen wordt.. En dat moeten we denk ik juist niet hebben..