Het is al eerder opgemerkt in een ander topic, als ik me goed herinner: jammer dat enkele preken (o.a. van ds. Huisman) langer dan 80 minuten duren en dus niet op een cd passen. Oké, handige jongens (en meisjes natuurlijk) knippen er zelf wel wat stukjes tussenuit totdat 't wèl past, maar voor mensen met twee linkerhanden is 't gebruiksvriendelijker als de schaar al is gehanteerd vóórdat het bestand online komt.Oorspronkelijk gepost door Pim
Even on-topic mensen. Nog tips (wat betreft functionaliteiten) of klachten over PrekenWeb?
PrekenWeb
~~Soli Deo Gloria~~
- Miscanthus
Audacity werkt daarvoor perfect! effe googlen....Oorspronkelijk gepost door HendrikusHet is al eerder opgemerkt in een ander topic, als ik me goed herinner: jammer dat enkele preken (o.a. van ds. Huisman) langer dan 80 minuten duren en dus niet op een cd passen. Oké, handige jongens (en meisjes natuurlijk) knippen er zelf wel wat stukjes tussenuit totdat 't wèl past, maar voor mensen met twee linkerhanden is 't gebruiksvriendelijker als de schaar al is gehanteerd vóórdat het bestand online komt.Oorspronkelijk gepost door Pim
Even on-topic mensen. Nog tips (wat betreft functionaliteiten) of klachten over PrekenWeb?
hebbik - maar ik had 't over mensen met twee linkerhandenOorspronkelijk gepost door MiscanthusAudacity werkt daarvoor perfect! effe googlen....Oorspronkelijk gepost door HendrikusHet is al eerder opgemerkt in een ander topic, als ik me goed herinner: jammer dat enkele preken (o.a. van ds. Huisman) langer dan 80 minuten duren en dus niet op een cd passen. Oké, handige jongens (en meisjes natuurlijk) knippen er zelf wel wat stukjes tussenuit totdat 't wèl past, maar voor mensen met twee linkerhanden is 't gebruiksvriendelijker als de schaar al is gehanteerd vóórdat het bestand online komt.Oorspronkelijk gepost door Pim

~~Soli Deo Gloria~~
Binnenkort wordt een site over ds. Huisman gelanceerd.Oorspronkelijk gepost door Kislev
Fantastische site!!!! Fijn dat er ook zoveel preken van ds. Huisman op staan.
Misschien dat het ook mogelijk is om preken van ds J.W. Kersten erop te zetten?
Met veel, heel veel preken van ds. Huisman.
[Aangepast op 26/11/04 door Lecram]
Oorspronkelijk gepost door HendrikusHet is al eerder opgemerkt in een ander topic, als ik me goed herinner: jammer dat enkele preken (o.a. van ds. Huisman) langer dan 80 minuten duren en dus niet op een cd passen. Oké, handige jongens (en meisjes natuurlijk) knippen er zelf wel wat stukjes tussenuit totdat 't wèl past, maar voor mensen met twee linkerhanden is 't gebruiksvriendelijker als de schaar al is gehanteerd vóórdat het bestand online komt.Oorspronkelijk gepost door Pim
Waarom koop je geen cd's van 100 minuten? Kan je de hele preek op kwijt ;-) Als je deze met audacity bewerkt, kan je nog tracks aanmaken ook. (Is wel handig als je telefoon krijgt en de preek is halverwege en je zet per ongelukt de cd uit ......, anders moet je heeel ver door laten draaien.
Oorspronkelijk gepost door AutoOorspronkelijk gepost door HendrikusHet is al eerder opgemerkt in een ander topic, als ik me goed herinner: jammer dat enkele preken (o.a. van ds. Huisman) langer dan 80 minuten duren en dus niet op een cd passen. Oké, handige jongens (en meisjes natuurlijk) knippen er zelf wel wat stukjes tussenuit totdat 't wèl past, maar voor mensen met twee linkerhanden is 't gebruiksvriendelijker als de schaar al is gehanteerd vóórdat het bestand online komt.Oorspronkelijk gepost door Pim
Waarom koop je geen cd's van 100 minuten? Kan je de hele preek op kwijt ;-) Als je deze met audacity bewerkt, kan je nog tracks aanmaken ook. (Is wel handig als je telefoon krijgt en de preek is halverwege en je zet per ongelukt de cd uit ......, anders moet je heeel ver door laten draaien.
Tja als je in de kerk zit en je mobieltje gaat af heb je ook een probleem, moet je 's middags weer 1 1/2 uur opnieuw.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
advies
als je de preken gaat exporteren naar MP3, doe dat dan met 48 kbps! De rest is allemaal te laag. Mijn MP3 speler speelt dat helaas niet af. Ook op m'n PC hoor je een blikkerig geluid. Doe je het met 48kbps, dan is het een zuiverder geluid!
Het bestand is dan wel wat groter, maar ja, dan heb je wel wat beters.
Groeten,
Matthijs
[Aangepast op 27/11/04 door Matthijs]
als je de preken gaat exporteren naar MP3, doe dat dan met 48 kbps! De rest is allemaal te laag. Mijn MP3 speler speelt dat helaas niet af. Ook op m'n PC hoor je een blikkerig geluid. Doe je het met 48kbps, dan is het een zuiverder geluid!
Het bestand is dan wel wat groter, maar ja, dan heb je wel wat beters.
Groeten,
Matthijs
[Aangepast op 27/11/04 door Matthijs]
Dat zou echt hééél fijn zijn als er een website van hem verscheen. Wanneer, waar, hoe?Oorspronkelijk gepost door Vortigern
wie is dominee huisman en waarom is het fijn dat er zo veel preken van hem zijn???
Of ds. Huisman dubieus is weet ik niet. kBen simpelweg in aanraking gekomen met zijn preken door de serie 'Geen ander evangelie', toen zo'n beetje alles gelezen van hem wat los en vast zat. kWeet wel dat hij als student een keer in Barneveld preekte, toen zei de ouderling dat hij te weinig wet gehoord had, waarop Huisman zei 'die horen ze hier genoeg'.
Huisman is een zeer begaafd prediker, goed spreker, duidelijke lijn in z'n prediking, bewogen, gunnend, bevindelijk. Ik heb een aantal bandjes van hem, eentje daarvan heb ik nog uitgewerkt voor eventuele uitgave.
In het RD kom je dit tegen van een ouderling:
Hij kan zich nog herinneren dat ds. L. Huisman preekte en dat het zo vol was dat er mensen op tafels in de hal zaten. „Dat is nu absoluut niet meer toegestaan met de huidige veiligheidsvoorschriften.
Een andere ouderling van een andere gemeente:
Hij was ouderling sinds 1972. Ds. Huisman maakte grote indruk op hem. „Door zijn bewogenheid. Als hij preekte, drupten de tranen op de kanselbijbel.â€
ik heb de preken van ds. Huisman ook hoog staan (zijn Catechismusverklaring is overigens ook een aanrader, uig. Den Hertog, Houten), hij preekte de ruimte die er in Christus' offer is voor een verloren zondaar. Ook werkt hij duidelijk het verschil uit tussen geloof en geloven in zijn Catechismus, met een beroep op Comrie.
Maar of je een site aan één dominee moet wijden, vraag ik me af. Als ik nu de openingspagina zie, denk ik, dit neigt toch hopelijk niet naar mens-verering?
Maar of je een site aan één dominee moet wijden, vraag ik me af. Als ik nu de openingspagina zie, denk ik, dit neigt toch hopelijk niet naar mens-verering?
Volgens mij ligt het een beetje in de lijn van het L. Vroegindeweij Fonds e.d. Ik heb niet het idee dat de persoon van Ds. Huisman in het middelpunt staat. Dat heb ik overigens wel vaak bij levensbeschrijvingen in boekvorm.Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik heb de preken van ds. Huisman ook hoog staan (zijn Catechismusverklaring is overigens ook een aanrader, uig. Den Hertog, Houten), hij preekte de ruimte die er in Christus' offer is voor een verloren zondaar. Ook werkt hij duidelijk het verschil uit tussen geloof en geloven in zijn Catechismus, met een beroep op Comrie.
Openingspagina? Waar?Oorspronkelijk gepost door Majorca
Wilde overigens iemand een boekje van ds. Huisman cadeau doen. Vandaag gebeld; 'Mensen rondom Jezus', deel 1 en 2 van de serie 'Geen ander evangelie' allemaal uitverkocht! 't Is wat.
Z'n verklaring van de HC is inderdaad erg mooi, vooral evenwichtig. Voorzover is het overigens gelezen heb, ben nu bij Zondag 7.