Iemand leren kennen...

kan je iemands karakter leren kennen...

ja, dat kan.
18
40%
nee, onmogelijk.
3
7%
Soms wel...iemand met een kort lontje bijvoorbeeld
3
7%
Mensen die het altijd beter weten haal je er zo uit.
5
11%
Je ziet niet uit het antwoord of iemand verlegen is
6
13%
Wat een onzin!
0
Geen stemmen
Luie mensen lezen geen voorgaande berichten.
2
4%
Vooral mensen met veel kritiek op een ander vallen op.
8
18%

Totaal aantal stemmen: 45

MarthaMartha

Re: Iemand leren kennen...

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:ik weet het niet...
soms denk ik van wel, maar sommige mensen kunnen ineens heel verrassend zijn :huhu
maar dat is in real-life ook zo

jezelf op een forum anders voordoen dan je bent, of doen alsof je een ander bent...
kan dat eigenlijk wel op een refoforum??
is dat geen liegen....
misschien wel... vandaar dat ik (meestal) onder mijn eigen, echte naam post. :)
mijn nick zegt meer over wie ik ben of hoe ik ben dan mijn real name....

meestal Jo? heb jij ook een tweede nick?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heindemat

Bericht door Heindemat »

Democritus schreef:Ja dat kan......... en zeg niet dat het niet kan.

Ik heb namelijk waterdicht bewijs. :garde
Waterdicht bewijs?

Je leert mensen pas kennen als je achter hun voordeur hebt gekeken.
In Neveldijk lijkt het heel wat, de namen, de status, de buitenkant.
Maar als je áchter de deuren bent geweest, dan ga je anders kijken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
soms denk ik van wel, maar sommige mensen kunnen ineens heel verrassend zijn :huhu

jezelf op een forum anders voordoen dan je bent, of doen alsof je een ander bent...
is dat geen liegen....

ook?????? :yahoo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

MarthaMartha schreef:

is dat geen liegen....

ook?????? :yahoo
:huhu
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Meeting

Bericht door Meeting »

Ik vind het moeilik om te concluderen of je iemand karakter kan leren ken via het forum.Dat komt denk ik omdat ik veel met mezelf bezig ben hoe ik overkom op anderen. Ik voel me altijd knap ongemakkelijk in het contact met anderen. (Ik ben inmiddels in therapie daarvoor). Daarom vind ik deze vorm van contact ook betrekkelijk veilig. Hoewel ik me tig keer moet bedenken of ik ga reageren of niet. Zo ook met deze topic. Toch vind ik de reacties in deze topic wel verrassend.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Meeting schreef:Ik voel me altijd knap ongemakkelijk in het contact met anderen. (Ik ben inmiddels in therapie daarvoor).
Dan is je nickname wel gedurfd! Want een meeting is dus een zware opgave voor je. Ik wens je alle goeds met je therapie, hopelijk biedt het je nieuwe perspectieven.
~~Soli Deo Gloria~~
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Meeting schreef:Ik vind het moeilik om te concluderen of je iemand karakter kan leren ken via het forum.Dat komt denk ik omdat ik veel met mezelf bezig ben hoe ik overkom op anderen. Ik voel me altijd knap ongemakkelijk in het contact met anderen. (Ik ben inmiddels in therapie daarvoor). Daarom vind ik deze vorm van contact ook betrekkelijk veilig. Hoewel ik me tig keer moet bedenken of ik ga reageren of niet. Zo ook met deze topic. Toch vind ik de reacties in deze topic wel verrassend.
herkenbaar...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Meeting schreef:Ik voel me altijd knap ongemakkelijk in het contact met anderen. (Ik ben inmiddels in therapie daarvoor).
Heb ik geen last van in de hoedanigheid van gezinsverzorgster, secretaresse of onderwijzeres. Wel op persoonlijk vlak. :blush

Zo kwam ik iemand tegen van het refoforum, en omdat ik foto's gezien heb herkende ik degene maar durfde ik me zelf niet voor te stellen, dus liepen we gezellig langs elkaar in tegenovergestelde richting. :jongle
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Avi

Bericht door Avi »

albion schreef:
Hendrikus schreef:
Heb ik geen last van in de hoedanigheid van gezinsverzorgster, secretaresse of onderwijzeres. Wel op persoonlijk vlak. :blush

Zo kwam ik iemand tegen van het refoforum, en omdat ik foto's gezien heb herkende ik degene maar durfde ik me zelf niet voor te stellen, dus liepen we gezellig langs elkaar in tegenovergestelde richting. :jongle
Dat kan ik helemaal niet uit je berichtjes aflezen :)
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
memento

Bericht door memento »

Relax allemaal. Het plaatje is niet beledigend bedoeld, niet voor dikke mensen, niet voor mensen die niet zulk mooi haar hebben als dat meisje, niet voor mensen die er niet zo knap uitzien als dat meisje, niet voor mensen met anorexia die graag zo dik zouden willen zijn als die meneer, niet voor mensen die geen geld hebben voor een computer, etc etc.

Kortom, dit soort plaatjes is bedoeld om door middel van een duidelijk contrast, te laten zien aan jonge meisjes, dat er een serieus gevaar is op internet, en ook op fora zoals deze, dat de persoon met wie ze communiceren misschien helemaal niet is zoals hij/zij zich voordoet, en misschien wel iemand is met verkeerde bedoelingen. Opdat ze ietwat voorzichtiger zijn in mensen, die ze niet In Real Life kennen, te vertrouwen...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

memento schreef:Relax allemaal. Het plaatje is niet beledigend bedoeld, niet voor dikke mensen, niet voor mensen die niet zulk mooi haar hebben als dat meisje, niet voor mensen die er niet zo knap uitzien als dat meisje, niet voor mensen met anorexia die graag zo dik zouden willen zijn als die meneer, niet voor mensen die geen geld hebben voor een computer, etc etc.

Kortom, dit soort plaatjes is bedoeld om door middel van een duidelijk contrast, te laten zien aan jonge meisjes, dat er een serieus gevaar is op internet, en ook op fora zoals deze, dat de persoon met wie ze communiceren misschien helemaal niet is zoals hij/zij zich voordoet, en misschien wel iemand is met verkeerde bedoelingen. Opdat ze ietwat voorzichtiger zijn in mensen, die ze niet In Real Life kennen, te vertrouwen...
Als je gewoon jezelf blijft en je niet anders voordoet dan je bent, ook op RF, dan hoef je niemand te wantrouwen.
Wat die vet-rollen overigens met dit topic te maken heeft, is mij een raadsel. Het gaat over iemands karakter(eigenschappen) en niemand iemands calorie-liefde of -haat. :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

memento schreef:Relax allemaal. Het plaatje is niet beledigend bedoeld, niet voor dikke mensen, niet voor mensen die niet zulk mooi haar hebben als dat meisje, niet voor mensen die er niet zo knap uitzien als dat meisje, niet voor mensen met anorexia die graag zo dik zouden willen zijn als die meneer, niet voor mensen die geen geld hebben voor een computer, etc etc.

Nou, 'k ben blij dat je hem inmiddels een zwart pakkie aangetrokken hebt...
Maarre... ook mensen in "het echte leven" kunnen zichzelf heel anders voordoen dan ze zijn.
Ondanks zwarte pakkies, goede banen, hoge status en een vriendelijke lach kunnen ze echt heel erg onbetrouwbaar zijn....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
sander

Bericht door sander »

edele strijdster schreef:

Nou, 'k ben blij dat je hem inmiddels een zwart pakkie aangetrokken hebt...
Maarre... ook mensen in "het echte leven" kunnen zichzelf heel anders voordoen dan ze zijn.
Ondanks zwarte pakkies, goede banen, hoge status en een vriendelijke lach kunnen ze echt heel erg onbetrouwbaar zijn....
Dat geldt natuurlijk ook andersom. Iemand die er ruig uitziet en waar wij snel een oordeel over vormen kan echt erg aardig zijn. :barbare
albion

Bericht door albion »

Avi schreef:
albion schreef:
Hendrikus schreef:

Dat kan ik helemaal niet uit je berichtjes aflezen :)
Maar je kent me ook niet, lekker anoniem... zo zie je maar dat je elkaars karakter door het internetten niet echt leert kennen. :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Meeting

Bericht door Meeting »

Hendrikus schreef:
Dan is je nickname wel gedurfd! Want een meeting is dus een zware opgave voor je. Ik wens je alle goeds met je therapie, hopelijk biedt het je nieuwe perspectieven.
De nickname is zeker gedurfd. Maar aan een echte MEETING ZA 13 JUNI moet ik niet denken !!!!!!
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Plaats reactie