Iemand leren kennen...

kan je iemands karakter leren kennen...

ja, dat kan.
18
40%
nee, onmogelijk.
3
7%
Soms wel...iemand met een kort lontje bijvoorbeeld
3
7%
Mensen die het altijd beter weten haal je er zo uit.
5
11%
Je ziet niet uit het antwoord of iemand verlegen is
6
13%
Wat een onzin!
0
Geen stemmen
Luie mensen lezen geen voorgaande berichten.
2
4%
Vooral mensen met veel kritiek op een ander vallen op.
8
18%

Totaal aantal stemmen: 45

Lea

Iemand leren kennen...

Bericht door Lea »

Kan je iemands karakter leren kennen uit de berichtjes en antwoorden op het Refoforum?
:quoi
Of zouden mensen zich anders voordoen?
:oO
Wat voor invloed hebben mensen op elkaar via een forum?
"Er zijn veel vlinders die ontkennen ooit rups geweest te zijn."
MarthaMartha

Re: Iemand leren kennen...

Bericht door MarthaMartha »

Lea schreef:Kan je iemands karakter leren kennen uit de berichtjes en antwoorden op het Refoforum?
:quoi
Of zouden mensen zich anders voordoen?
:oO
Wat voor invloed hebben mensen op elkaar via een forum?
soms een wonderlijk fijne invloed! :oops

Ja, je kunt iemands karakter leren kennen.....

anders voordoen? sommigen misschien, dat weet ik niet....
ik niet in elk geval....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Avi

Bericht door Avi »

Je kun iemands karakter een beetje aflezen uit de antwoorden. Maar niet helemaal. Je weet ook niet of een persoon zich anders voordoet.

Iemand kan heel 'evangelisch' overkomen terwijl hij dat misschien wel expres doet om iemand te irriteren ofzo. En andersom kan ook.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
sander

Bericht door sander »

Opties in de pol vind ik te generaliserend.

Bijv. Luie mensen lezen geen voorgaande berichten. Kan het niet zijn dat die iemand misschien iets over het hoofd heeft gezien of ander geïnterpreteerd heeft?

Je kunt niet zien dat iemand verlegen is.....verlegen mensen bedenken zich misschien wel drie keer voordat ze iets posten, en omdat ze zich drie keer bedenken, kan het antwoord wel erg goed zijn.

Je kunt je inderdaad anders voordoen. Maar vaak geeft de nickname ook al een en ander weer.

Maar als je het zelf niet wilt, kun je best zorgen dat er weinig mensen je echt kennen. Je hoeft ten eerste niet veel over jezelf los te laten. Daarnaast kun je altijd gematigd reageren zodat je niet uit de toon valt.

Ik zou zeggen: gewoon jezelf zijn...

Sommigen zijn echt heel erg zichzelf. Zelfs als ze 7 verschillende nicknames op het forum hebben haal je ze er nog zo uit! :yahoo
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Ik denk niet dat je altijd uit iemands berichten op kan maken hoe zijn/ haar karakter is. Het gevaar bestaat dat je een heel eenzijdig beeld krijgt/ bedenkt over iemand.
Als ik naar mezelf kijk, reageer ik vooral, als ik het ergens niet mee
eens ben. En tja, soms ben ik dan ook nog al een beetje... euhh... hoe noem je dat.... zwart-wit? Of is dat het verkeerde woord?
In de praktijk van alle dag, wanneer face to face een gesprek hebt, ben ik heel anders. Meer bedachtzaam...
Ik denk dus, diep in mijn verlegen hartje, dat jullie een ander beeld hebben dan ik ben.
NIet omdat ik me hier anders voor doe, maar wel omdat ik "selectief" op berichten reageer.

Oei... klinkt ingewikkeld, nu maar hopen dat jullie 't snappen! ;)
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Rens

Bericht door Rens »

Je kunt op internetfora NIET opmaken hoe iemand in werkelijkheid is. dat zul je ten ene male niet lukken.

Ook al reageert/schrijft iemand op een bepaalde manier, dan zou je hooguit kunnen zeggen dat het zijn/haar manier van reageren/schrijven is.

Hoewel ik in elke situatie mezelf ben, dan nóg gaat het aloude gezegde op

"je kijkt iemand wel vóór de kop, maar er nóóit IN".

ik ben feitelijk doodsbang voor andere mensen, voel me door het minste of geringste bedreigt door woorden of gebaren. ik leef daarom het liefst helemaal alleen zónder persoonlijke contacten. alleen dán voel ik me een beetje veilig, samen met Puck.

er is maar één persoon op de wereld die ik blind vertrouw, en daarmee ben ik nu al 53 jaar boezemvrienden. we weten vrijwel letterlijk álles van elkaar en vertrouwen elkaar blind in alles.

hoewel ik als super-extravert overkom. is dat in wezen maar schijn. het schept een schijnwereld die mijn állerdiepste ik tegen anderen beschermt.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hinde

Bericht door Hinde »

Ben het met edele strijder eens.

Verder denk ik dat het ook bij een specifiek forum als dit wat moeilijker wordt.
Ik ben bijvoorbeeld helemaal niet zo thuis in de onderwerpen die hier worden besproken.
Dus lijk ik misschien dom of oppervlakkig of traag van begrip.
Maar geloof me, ik ben echt slim hoor...
(Geen passende smilie gevonden.)
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Hinde schreef: Maar geloof me, ik ben echt slim hoor...
(Geen passende smilie gevonden.)
Haha! :haha
Bewijs dat maar eens.... :OO3

Ik wilde van mezelf niet zeggen dat ik echt slim ben. Doorgaans wel, maar als het de onderwerpen van dit forum betrefd toch weer niet....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rens schreef:Je kunt op internetfora NIET opmaken hoe iemand in werkelijkheid is. dat zul je ten ene male niet lukken.

Ook al reageert/schrijft iemand op een bepaalde manier, dan zou je hooguit kunnen zeggen dat het zijn/haar manier van reageren/schrijven is.

ik ben feitelijk doodsbang voor andere mensen, voel me door het minste of geringste bedreigt door woorden of gebaren. ik leef daarom het liefst helemaal alleen zónder persoonlijke contacten. alleen dán voel ik me een beetje veilig, samen met Puck.

er is maar één persoon op de wereld die ik blind vertrouw, en daarmee ben ik nu al 53 jaar boezemvrienden. we weten vrijwel letterlijk álles van elkaar en vertrouwen elkaar blind in alles.

hoewel ik als super-extravert overkom. is dat in wezen maar schijn. het schept een schijnwereld die mijn állerdiepste ik tegen anderen beschermt.
Zie je wel, dat je elkaars karakter wel leert kennen op een forum: Rens vertelt het allemaal zomaar... :slurp
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
Rens schreef:Je kunt op internetfora NIET opmaken hoe iemand in werkelijkheid is. dat zul je ten ene male niet lukken.

Zie je wel, dat je elkaars karakter wel leert kennen op een forum: Rens vertelt het allemaal zomaar... :slurp
:haha :haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik denk overigens dat je hooguit een aantal karakter-eigenschappen van iemand kan leren kennen als je vaker post.
Voor echt 'kennen' is life contact onmisbaar.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:Ik denk overigens dat je hooguit een aantal karakter-eigenschappen van iemand kan leren kennen als je vaker post.
Voor echt 'kennen' is life contact onmisbaar.
precies, voel je welkom bij mij thuis! Ik wil wel eens kunnen zeggen dat ik Luther op de koffie heb gehad. Ook al is het het jaar van Calvijn.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Democritus

Bericht door Democritus »

Ja dat kan......... en zeg niet dat het niet kan.

Ik heb namelijk waterdicht bewijs. :garde
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
albion

Bericht door albion »

Democritus schreef:Ja dat kan......... en zeg niet dat het niet kan.

Jij wist het al zonder persoonlijk contact? Knap! :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Democritus

Bericht door Democritus »

albion schreef:
Democritus schreef:Ja dat kan......... en zeg niet dat het niet kan.

Jij wist het al zonder persoonlijk contact? Knap! :)
Het is een gave die heb je of je hebt die niet.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Plaats reactie