Aanslag verstoort koninklijk bezoek
- jakobmarin
Re: Aanslag verstoort koninklijk bezoek
Hier amateurbeelden van de aanslag: http://www.youtube.com/watch?v=74aVO60W ... re=related
Niet normaal, hoe krijg je dit toch in je hoofd?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
jakobmarin schreef:Hier amateurbeelden van de aanslag: http://www.youtube.com/watch?v=74aVO60W ... re=related
Zou eerder zeggen hoe krijg je het uit je hoofd. Zie telkens die beelden weer voor me. Mag het niet zeggen, maar ben blij dat die dader niet meer leeft.
ik snap dat je dat zegt.. maar ook hij had een zieltukkertje schreef:jakobmarin schreef:Hier amateurbeelden van de aanslag: http://www.youtube.com/watch?v=74aVO60W ... re=related
Zou eerder zeggen hoe krijg je het uit je hoofd. Zie telkens die beelden weer voor me. Mag het niet zeggen, maar ben blij dat die dader niet meer leeft.
en hoe je het uit je hoofd krijgt..
ik weet t ook niet zo goed,
maar ik denk dat van je afpraten wel erg goed is, en ook ..
zien op Hem.. en lees in het topic waar denk je aan.. de postings van fluitje en democritus eens, dat is opzich ook wel mooi om even een heel andere kant in je gedachten te nemen...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hoewel ik je reactie begrijp moet je ook bedenken dat het voor de nabestaanden van de slachtoffers ook heel erg is dat de dader niet meer leeft. De grote 'waarom-vraag' zal niet (geheel) worden beantwoord en dat kan het verwerken van de gebeurtenissen/ het verlies van een dierbare ernstig belemmeren.tukkertje schreef:jakobmarin schreef:Hier amateurbeelden van de aanslag: http://www.youtube.com/watch?v=74aVO60W ... re=related
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Het allerondenkbaarste is realiteit geworden:
Een welbewuste aanslag op de Koninklijke familie!
In zijn krankzinnige daad heeft de vermoedelijke dader echter 6 mensen de dood ingejaagd, alvorens hij zélf overleed aan zijn verwoningen.
Wat de achtergronden van zijn daad zijn, we zullen het nooit te weten komen.
Mijn diepste gevoelens van medeleven gaan uit naar familie, vrienden en bekenden van hén die het leven verloren.
Echter óók gaan mijn gevoelens van diep medeleven uit naar de familie, vrienden en bekenden van de vermoedelijke dader. Zij zullen verbijsterd achterblijven met de nooit meer beantwoorde vraag wát de man bezielt heeft om te doen wát hij deed.
De vermoedelijke dader is overleden.
Echter: állen die achterblijven hebben levenslang in hun verdriet, ontreddering, en met het niet meer te verkrijgen antwoord op de vraag "wáárom deed hij wat hij deed?"
Mijn medeleven gaat ook uit naar de gewonden. Dat zij weer mogen herstellen, danwel dat de invaliditeit beperkt zal mogen blijven.
God heeft 6 mensen voor Zijn Rechterstoel geroepen waarbij zij allen verantwoording voor hun doen én laten moeten afleggen.
Moge God hen genadig zijn.
Een dankgebed stijgt echter ook op naar de Almachtige, dat Hij de Koninklijke familie in Zijn ondoorgrondelijke wijsheid heeft willen sparen, naast het dankgebed dat Hij zoveel ánderen heeft willen sparen.
Moge veel mensen beseffen dat we nóg genadetijd hebben mogen ontvangen, dat we niet voor niets gespaard mochten blijven, maar de roep verstaan om ons te bekeren tot de Ene en Drieëne God.
Een welbewuste aanslag op de Koninklijke familie!
In zijn krankzinnige daad heeft de vermoedelijke dader echter 6 mensen de dood ingejaagd, alvorens hij zélf overleed aan zijn verwoningen.
Wat de achtergronden van zijn daad zijn, we zullen het nooit te weten komen.
Mijn diepste gevoelens van medeleven gaan uit naar familie, vrienden en bekenden van hén die het leven verloren.
Echter óók gaan mijn gevoelens van diep medeleven uit naar de familie, vrienden en bekenden van de vermoedelijke dader. Zij zullen verbijsterd achterblijven met de nooit meer beantwoorde vraag wát de man bezielt heeft om te doen wát hij deed.
De vermoedelijke dader is overleden.
Echter: állen die achterblijven hebben levenslang in hun verdriet, ontreddering, en met het niet meer te verkrijgen antwoord op de vraag "wáárom deed hij wat hij deed?"
Mijn medeleven gaat ook uit naar de gewonden. Dat zij weer mogen herstellen, danwel dat de invaliditeit beperkt zal mogen blijven.
God heeft 6 mensen voor Zijn Rechterstoel geroepen waarbij zij allen verantwoording voor hun doen én laten moeten afleggen.
Moge God hen genadig zijn.
Een dankgebed stijgt echter ook op naar de Almachtige, dat Hij de Koninklijke familie in Zijn ondoorgrondelijke wijsheid heeft willen sparen, naast het dankgebed dat Hij zoveel ánderen heeft willen sparen.
Moge veel mensen beseffen dat we nóg genadetijd hebben mogen ontvangen, dat we niet voor niets gespaard mochten blijven, maar de roep verstaan om ons te bekeren tot de Ene en Drieëne God.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wat mij enorm tegenstaat is de al die foto's en filmpjes etc.
- JolandaOudshoorn
mijn gedachte gaan ook uit naar de nabestaanden van de dader. Hoorde hoe een bos bloemen die bij het huis van hem was gelegd binnen de kortste keren weggenomen was. Hoe zal het zijn als je moeder bent van zo'n man. En zijn wij beter?? Laten we ook beseffen dat het Gods genade is dat wij (nog) niet zo ver heen zijn!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat kan niet meer......God geeft genade bij het leven. Niet meer in het oordeel....Rens schreef: Moge God hen genadig zijn.
't is maar nét hoe je eigen geloofsopvattingen zijn: de één ageert ertegen, de ander ziet het ook zo..................we geloven nu eenmaal niet allemaal op eenzelfde wijze.sander schreef:Dat kan niet meer......God geeft genade bij het leven. Niet meer in het oordeel....Rens schreef: Moge God hen genadig zijn.
Moderatorbericht:
Het irriteert me ontzettend dit soort opmerkingen.tukkertje schreef:jakobmarin schreef:Hier amateurbeelden van de aanslag: http://www.youtube.com/watch?v=74aVO60W ... re=related
Wat een arrogantie.
Weten wij wat die man heeft meegemaakt? Hoe hij misschien heeft moeten vechten tegen het kwade in zichzelf?
Wij zijn zelf niets beter. We worden hiervoor bewaard. Dat is alles.
En dat hebben we absoluut niet aan onszelf te danken.
Als God ons loslaat zijn we tot hetzelfde, zo niet veel erger, in staat.
Nee dat mag je niet zeggen. God heeft de zonde(val) uberhaupt niet gewild. Je kan niet stellen dat Hij het kwade heeft gewild. Hooguit dat Hij het niet heeft tegengehouden en op een bepaalde manier ten goede zal werken.Gijs83 schreef:Ik moest vaak denken aan, dat God soms mensen loslaat en hen zijn algemene genade onthoud, dan ben tot zulke dingen in staat. Een reformatorisch mens kan net zo goed los gelaten, maar de meeste mensen(refo of niet) worden door Gods algemene genade van erge-gruwelijke dingen weerhouden. Gods algemene genade weerhoud je toch wel van zo'n actie? Het kan natuurlijk ook wezen dat diegene door God is losgelaten in de handen van duivel. Overigens staat God boven alles. Mag je zeggen dit heeft Hij zo gewild, dit was in Zijn raad besloten?
Wat versta jij hier onder algemene genade? De Geest verandert mensen maar daarom doen ze soms nog wel stomme dingen. Denk aan David, denk aan Salomo etc. En ook reformatorische mensen (even voor de duidelijkheid, er is meer dan "de wereld" en "reformatorische mensen" doen soms vreselijke dingen. Het is niet zo dat als je naar een bepaalde kerk ofzo gaat, je daar dus wel voor behoed wordt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-
Hoe ziek klinkt dit....tukkertje schreef: (....) Mag het niet zeggen, maar ben blij dat die dader niet meer leeft.
Je uitspraak klinkt als:
... Gelukkig ben ík beter, en niet in staat tot dit soort acties.
... Tjonge, wat was die man een slechterik.
... Blij, dat hij gestorven is, kan hij een ander geen kwaad meer doen.
Weet wel dat ik en jij ook tot dit soort dingen in staat zijn!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Dit vind ik altijd een wonderlijke draai. Als God iets toelaat, wil Hij het. Als Hij iets niet zou willen, zou het namelijk niet gebeuren. "Zal er een kwaad in de stad zijn, dat de HEERE niet doet?"Marnix schreef:Nee dat mag je niet zeggen. God heeft de zonde(val) uberhaupt niet gewild. Je kan niet stellen dat Hij het kwade heeft gewild. Hooguit dat Hij het niet heeft tegengehouden en op een bepaalde manier ten goede zal werken.
Het doet me denken aan alle pogingen om van 'haten' 'niet-liefhebben' te maken in de discussie rond de uitverkiezing. Wat je er ook aan verandert, de inhoud blijft hetzelfde. Misschien is het daarom goed om voorzichtiger te zijn in het spreken hierover.
Filosofisch correct, maar niet Bijbels. God haat het kwade, Hij wil het kwade niet. En nochthans kan je niet alles wat geschied op aarde "goed" noemen. Ook in de Bijbel lezen we maar al te vaak iets als: "een hij deed wat kwaad was in de ogen des Heeren".Als God iets toelaat, wil Hij het
God wil het goede, maar staat soms kwaad toe. Maar je kan niet stellen dat God alles wil wat Hij toelaat. Je kan alleen zeggen: God wil het toelaten. En met de vraag waarom, hebben wij mensen niets te maken.
Ik zei: we moeten voorzichtig zijn in ons spreken. Ik geloof dat jij hier te ver gaat, net zoals ik inderdaad zelf ook te ver ga in die uitspraak. Het probleem zit meer in het woord 'wil'. Ik geloof dat je dat op verschillende manieren kunt benaderen. Er is een "diepe wil", noem het Gods raad, in God waarin alles gebeurt zoals Hij het heeft besloten. Zou dat niet zijn wat Hij wil?memento schreef:Filosofisch correct, maar niet Bijbels. God haat het kwade, Hij wil het kwade niet. En nochthans kan je niet alles wat geschied op aarde "goed" noemen. Ook in de Bijbel lezen we maar al te vaak iets als: "een hij deed wat kwaad was in de ogen des Heeren".Als God iets toelaat, wil Hij het
God wil het goede, maar staat soms kwaad toe. Maar je kan niet stellen dat God alles wil wat Hij toelaat. Je kan alleen zeggen: God wil het toelaten. En met de vraag waarom, hebben wij mensen niets te maken.
Dezen, door den bepaalden raad en voorkennis Gods overgegeven zijnde, hebt gij genomen, en door de handen der onrechtvaardigen aan het kruis gehecht en gedood;
Daarnaar vroeg Gijs volgens mij:
en daar reageerde Marnix op.Gijs83 schreef:Mag je zeggen dit heeft Hij zo gewild, dit was in Zijn raad besloten?
Toch kun je inderdaad heel stellig zeggen dat God het kwade verbiedt en het goede wil. Maar het lijkt me meer gepast om hier te stoppen dan om ons uit te spreken op de manier waarop Marnix dat deed en jij nu eigenlijk ook.
Dan is er ook nog het probleem van wat je goed en kwaad noemt. Want als de zondvloed plaatsvindt, is dat dan iets wat God niet wil, maar wel toelaat? De Bijbel lijkt daar heel duidelijk andere woorden over te spreken. En zo kom je ook uit bij de vraag wat een oordeel is en wat niet. Ook daarin is ons voorzichtigheid geleerd door Jezus zelf.