"Het zien op Jezus"?helma schreef:ben weer in Ambrosius begonnen
het is toch echt het mooiste boek wat ik ooit gelezen heb
Daar blijf je inderdaad in lezen.
"Het zien op Jezus"?helma schreef:ben weer in Ambrosius begonnen
'Het zien op Jezus' bedoel je zeker. Nou ik hem vandaag weer geleend bij de bieb. Verder ben ik aan het lezen: "Christusprediking" van Ds.J.J.van Eckeveld.helma schreef:ben weer in Ambrosius begonnen
-DIA- schreef:Na het lezen van "Het leven en sterven van Mientje Vrijdag",
lees ik nu wat je het vervolg kan noemen: "Geliefde vriendin"
Brieven van Bart Roest aan Mientje Vrijdag.
Voowaar, een taal die welhaast niet meer gehoord wordt!
Aanbevolen voor degenen die Sion niet gram zijn!
-DIA-
Bekeringsgeschiedenissen zijn aan ds. Van Gelder niet besteed. „Het wordt vaak allemaal zo mooi. Van Petrus en Paulus lees ik ook geen uitgebreide bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel. De Bijbel zegt heel kort hoe ze geroepen zijn, waar ze gewerkt hebben, en wat de vrucht op hun werk was. Dat is genoeg. Hoe de Heere met Zijn kinderen en knechten handelt, is heel persoonlijk.”
Pffff... ik ben gelukkig niet de enige die niet van bekeringsgeschiedenissen houdt.
Hé, die heb ik ook pas weer ter hand genomen! En me inderdaad ook verwonderd over de diepgangOude Paden schreef:De brieven van S. Rutherford
.............als je dit leest besef je pas in welk een armoedige geesteloze tijd we leven.........
en..........hoe geesteloos, wereldgezind, en gericht op het hier en nu jezelf bent!
Dit is taal die ik nauwlijks meer verneem en niet bij mezelf waarneem! Dat het niet alleen jaloersheid mag geven, maar ook inkeer en wederkeer door God zelf gewerkt!
Natuurlijk volgen nu de reacties: Je doet Gods werk tekort, God is dezelfde, de tijden zijn anders enz. enz.
Het zal wel zo zijn, maar in deze brieven lees je levende dieptes en hoogtes uit het geloofsleven! Hierin lees ik een onafgevlakte radicaliteit van zonde en genade!
Ik lees vrijwel ook nooit bekeringsgeschiedenissen. Gods weg is met iedereen anders,JolandaOudshoorn schreef:-DIA- schreef:Na het lezen van "Het leven en sterven van Mientje Vrijdag",
lees ik nu wat je het vervolg kan noemen: "Geliefde vriendin"
Brieven van Bart Roest aan Mientje Vrijdag.
Voowaar, een taal die welhaast niet meer gehoord wordt!
Aanbevolen voor degenen die Sion niet gram zijn!
-DIA-Bekeringsgeschiedenissen zijn aan ds. Van Gelder niet besteed. „Het wordt vaak allemaal zo mooi. Van Petrus en Paulus lees ik ook geen uitgebreide bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel. De Bijbel zegt heel kort hoe ze geroepen zijn, waar ze gewerkt hebben, en wat de vrucht op hun werk was. Dat is genoeg. Hoe de Heere met Zijn kinderen en knechten handelt, is heel persoonlijk.”Pffff... ik ben gelukkig niet de enige die niet van bekeringsgeschiedenissen houdt.
Beide heb ik ook gelezen.Gijs83 schreef:-Ben nog steeds in het "aloude kerkenpad deel 2" van Ds.E.Venema
-ben ook een keer begonnen in: "de tempel" van Ds.G.van Reenen. 14 samenspraken over de tempel, waarvan ik er inmiddels 1 gelezen heb.
Als het voor DIA al ouderwets is zal het voor mij wel onleesbaar zijn-DIA- schreef:, maar de stijl is wat ouderwets,
-DIA-
Die samenspraak over Jona wordt momenteel bij ons in de kerkbode gepubliceerd of die van Ds.Hofman weet ik niet. Is een vader en een moeder en de dochters Martha en Maria bij betrokken. Als we zo'n betrokken godvrezend huisgezin hadden...helma schreef:als wij vroeger ziek thuis bleven uit de kerk mocht er altijd een van de grotere zussen bij je oppassen
soms luisterden we dan een preek via cassette, maar vaak lazen we dan met z'n tweeën Bart en Kees
we vonden dat wat levendiger dan een gewone preek...
je had ook nog een samenspraak over Jona (Ds Hofman geloof ik) maar daar was een heel gezin bij betrokken, en zoveel figuranten hadden we dan niet....
Ja, die is van ds. M. Hofman, die heeft nog in Rijssen gestaan avn 1917-1924Gijs83 schreef:Die samenspraak over Jona wordt momenteel bij ons in de kerkbode gepubliceerd of die van Ds.Hofman weet ik niet. Is een vader en een moeder en de dochters Martha en Maria bij betrokken. Als we zo'n betrokken godvrezend huisgezin hadden...helma schreef:als wij vroeger ziek thuis bleven uit de kerk mocht er altijd een van de grotere zussen bij je oppassen
soms luisterden we dan een preek via cassette, maar vaak lazen we dan met z'n tweeën Bart en Kees
we vonden dat wat levendiger dan een gewone preek...
je had ook nog een samenspraak over Jona (Ds Hofman geloof ik) maar daar was een heel gezin bij betrokken, en zoveel figuranten hadden we dan niet....
Stuur even een mailtje naar het kerkelijk bureau in Woeren, dan kunnen ze het controleren en in het eerstvolgende jaarboek eventueel corrigeren.-DIA- schreef:Waarom ze de gegevens (van ds. M. Hofman en ook ds. D.L. Aangeenbrug) niet
opnemen snap ik niet. Je kan alleen veronderstellen dat ze de Eschkerk (Nu Eskerk)
beschouwen als een GGiN, maar dat was (toen) geenszinds het geval! Dus het raadsel
blijft!
-DIA-
Stuur even een mailtje naar het kerkelijk bureau in Woeren, dan kunnen ze het controleren en in het eerstvolgende jaarboek eventueel corrigeren.[/quote]Tiberius schreef:-DIA- schreef:Waarom ze de gegevens (van ds. M. Hofman en ook ds. D.L. Aangeenbrug) niet
opnemen snap ik niet. Je kan alleen veronderstellen dat ze de Eschkerk (Nu Eskerk)
beschouwen als een GGiN, maar dat was (toen) geenszinds het geval! Dus het raadsel
blijft!
-DIA-