Dat zou ik maar niet doen, Freek.freek schreef:Nou, dat weet ik zeker. Maar je zegt het zelf al: 'let je even op de tijd wanneer dit allemaal geschreven is'.albion schreef:Dát werd niet bedoeld Freek, en dat zal jij ook wel weten. Je hebt tenslotte geschiedenis gestudeerd en je hebt vast wel geleerd waarom de drie formulieren van enigheid zijn ontstaan, en ja dat is door de voorzienigheid Gods ook gebeurt (let je even op de tijd wanneer dit allemaal geschreven is?)freek schreef:
De almachtige en alomtegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met Zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, mitsgaders de drie formulieren van enigheid, niet bij geval, maar van Zijn Vaderlijke hand ons toekomen.
Daarnaast, zelfs dat wij Gods Woord hebben wordt in deze zondag niet eens genoemd mbt voorzienigheid, terwijl dat zeker ook met voorzienigheid te maken heeft.
Dus DIA, de drie formulieren zou ik ook maar weglaten in deze cathechismusvraag.
Maar je moet het evenwichtiger verwoorden: niet alleen de drie formulieren van enigheid noemen, maar ook de vijf artikelen van de Remonstranten, etc.
Dat doet de catechismus ook: regen en droogte, ziekte en gezondheid, etc.