Dat was toch een Triumph?Afgewezen schreef:Ik heb ook nog in een Talbot gereden. Het is altijd mijn 'lievelingsauto' geweest.

Dat was toch een Triumph?Afgewezen schreef:Ik heb ook nog in een Talbot gereden. Het is altijd mijn 'lievelingsauto' geweest.
Een beetje vreemd gequote in dit geval.Luther schreef:Zuster Elly, dat is niet waar. Onze predikant bidt er regelmatig voor!zusterelly schreef:sorry dat quoten lukt niet goed, paar keer geprobeerd.
jvdg, ik ben het helemaal met u eens dat wij ten opzichte van mensen die ongewild kinderloos zijn ingetogen moeten zijn bij een onderwerp als dit.jvdg schreef:Het gaat niet over het zielig zijn als we de kinderzegen niet hebben ontvangen of dat door het alleenstaan die kinderwens niet wordt vervuld.
Ik vroeg alleen om "ingetogenheid" jegens de missenden als over dit onderwerp wordt gesproken.
Ik wil ook verwijzen naar een eerdere uitspraak op dit forum:
Het is een zegen als we kinderen mogen ontvangen, maar geen vloek als we die kinderen niet mogen ontvangen.
Troostvol, maar het neemt de pijn niet weg.
Het is mss. kort door de bocht, maar als jullie wel kinderen hebben mogen ontvangen (hoewel mss. gehandicapt of anderszins ongezond), het beoordelen van hen die geheel verstoken blijven van die zegen, is niet recht mogelijk.
Daarbij speelt ook nog mee dat algemeen wordt gesteld (bijbels) dat het krijgen van kinderen een kroon op het huwelijk is.
Tiberius schreef:Een beetje vreemd gequote in dit geval.Luther schreef:Zuster Elly, dat is niet waar. Onze predikant bidt er regelmatig voor!zusterelly schreef:sorry dat quoten lukt niet goed, paar keer geprobeerd.
Maar we begrijpen je bedoeling.
Edit> Ik heb die quotes voor jullie gecorrigeerd.
Klopt. Dat is ook zo. Ik ben het alleen niet zo eens met het idee: Hoe meer kinderen, hoe meer zegen. Zo van, als je er 3 hebt mag je niet zeggen: Zo is het genoeg.... omdat je je dan de zegen van de 4e, de 5e, de 6e, de 7e, de 8e etc. onthoudt. Of: Moeten we zoveel mogelijk kinderen krijgen opdat we ook zoveel mogelijk zegen ontvangen?JolandaOudshoorn schreef:![]()
Over het algemeen zie je wel dat grote gezinnen kwamen door meerdere vrouwen. En verder, ik denk dat een groot gezin geen eis is. Aan de andere kant, kinderen zijn wel een zegen!
Dit is een onderwerp waar zoveel emoties en vragen en wellicht twijfels bij kunnen bovenkomen, en vanzelfsprekend, net als alle andere 'gevoelige'onderwerpen is nuchterheid op zn plaats. Maar de een zal dat beter kunnen dan de ander.jvdg schreef:Het gaat niet over het zielig zijn als we de kinderzegen niet hebben ontvangen of dat door het alleenstaan die kinderwens niet wordt vervuld.
Ik vroeg alleen om "ingetogenheid" jegens de missenden als over dit onderwerp wordt gesproken.
Ik wil ook verwijzen naar een eerdere uitspraak op dit forum:
Het is een zegen als we kinderen mogen ontvangen, maar geen vloek als we die kinderen niet mogen ontvangen.
Troostvol, maar het neemt de pijn niet weg.
Het is mss. kort door de bocht, maar als jullie wel kinderen hebben mogen ontvangen (hoewel mss. gehandicapt of anderszins ongezond), het beoordelen van hen die geheel verstoken blijven van die zegen, is niet recht mogelijk.
Daarbij speelt ook nog mee dat algemeen wordt gesteld (bijbels) dat het krijgen van kinderen een kroon op het huwelijk is.
Nee, dat was voor zij dat artikel postte.Marnix schreef:Hm ja, maar toen kwam jij met: Hoezo: vragen we ons af of het verantwoord is? Het is een Bijbelse opdracht.
En daar ben ik nog steeds tegenin aan het gaan.