E nummers

Meeting

Re: E nummers

Bericht door Meeting »

Rens schreef:
albion schreef: (Net als mensen die longkanker (hebben?) beslist niet moeten roken)
als je eenmaal longkanker hébt, maakt het ook geen fluit meer uit of je nog rookt of niet......

dat je van roken longkanker kúnt krijgen is nu wel bewezen, maar het is dan op z'n zachtst gezegd merkwaardig dat mensen die nog nooit gerookt hebben en in clean air hebben geleefd, nét zo goed die ziekte kunnen krijgen....................

Natuurlijk maakt het uit of je wel of niet (blijft) roken als je longkanker hebt. Als je longkanker hebt en je stopt met roken dan is er nog hoop dat ze er iets aan kunnen doen, hetzij met bestraling in combinatie met een voedingstherapie. Je ziet dan dat mensen kwalitatief nog een goed leven kunnen hebben.

Ik hoef maar naar m'n vader te kijken. Hij heeft dan geen longkanker maar wel zwaar longemfyseem. Hoe komt dit? van het roken. Zegt tie zelf! Hij is al jaren geleden gestopt met roken op aanraden van de dokter omdat hij het zo benauwd had en bijna geen lucht meer kreeg. hij was een wrak geworden. En nog geen 40 jaar. Hij kreeg een goed advies van de dokter: "Veel de buitenlucht ingaan en niet als een kasplantje binnenzitten." Hij heeft toen een volkstuin genomen en er een hobby van gemaakt. Daarnaast is hij niet bij de pakken gaan neerzitten maar is zich ook meer met zijn gezondheid gaan bezighouden. Hij heeft nu een longcapaciteit van 55%. Dat wordt jaarlijks gecontroleerd. Als je hem nu zou zien dan valt dat nog niet eens zo op,behalve als hij zich inspant dan merk je het wel. Maar hij is altijd in de weer vliegt van hot naar her en is altijd bezig. Hij is nu 76 jaar.

Dat je van roken longkanker krijgt is algemeen bekend. Dat er mensen zijn die ook longkanker krijgen terwijl ze zelf niet hebben gerookt is ook waar. Maar dat komt van het "meeroken". Dus of die "air"dan wel zo "clean"is , is maar de vraag. Er zijn ook mensen die longkanker krijgen doordat ze in de asbest hebben gewerkt. Dat is een heel klein percentage. En zo zie je maar dat je niet alleen van roken longkanker kunt krijgen.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Rens

Bericht door Rens »

Meeting schreef: Hij heeft nu een longcapaciteit van 55%. Dat wordt jaarlijks gecontroleerd. .
Mag ik opmerken dat mijn longcapaciteit ligt tussen de 10 en 14% afhankelijk van de weersgesteldheid......mijn maximale loopcapaciteit ligt op 30 tot 40 meter, meestal minder. ziekenhuiscontroles om de 3 maanden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Meeting

Bericht door Meeting »

Rens schreef:
Meeting schreef: Hij heeft nu een longcapaciteit van 55%. Dat wordt jaarlijks gecontroleerd. .
Mag ik opmerken dat mijn longcapaciteit ligt tussen de 10 en 14% afhankelijk van de weersgesteldheid......mijn maximale loopcapaciteit ligt op 30 tot 40 meter, meestal minder. ziekenhuiscontroles om de 3 maanden.
Sorry, maar ik wist niet dat jij longemfyseem hebt. Mijn verhaal moet je dan ook niet persoonlijk aantrekken Rens.
Ik wilde alleen een voorbeeld geven. Ik hoop dan ook niet dat ik je gekwetst hebt met dit verhaal.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Gian

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef:
Ja, die tabletjes doet wonderen!!!! :huhu
precies ja.

En over dat schildklier.... Mijn vader werd wel dikker doordat zijn schildklier ineens enorm langzaam ging werken. Wordt je ook niet vrolijk van. Behoorlijk ziek geweest, de piek was echt heel erg (als ik daar nog aan terug denk), kwam ook heel wat kilo's aan. Heeft in totaal 2 jaar geduurt om z'n schildklier weer een beetje op orde te krijgen.[/quote]

En nu is hij weer op zijn oude gewicht? Fantastisch!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

Meeting schreef:
Dat je van roken longkanker krijgt is algemeen bekend. Dat er mensen zijn die ook longkanker krijgen terwijl ze zelf niet hebben gerookt is ook waar. Maar dat komt van het "meeroken". Dus of die "air"dan wel zo "clean"is , is maar de vraag. Er zijn ook mensen die longkanker krijgen doordat ze in de asbest hebben gewerkt. Dat is een heel klein percentage. En zo zie je maar dat je niet alleen van roken longkanker kunt krijgen.
Maar longkanker van asbest is heel iets anders. Je longen kunnen dan schoon zijn. Mijn vader is er aan gestorven, maar hij had kanker tussen de longkwabben en daar kan men niets tegen doen.
Hij heeft zijn hele leven een sigaar gerookt en toen hij voor onderzoek in het ziekenhuis was, zeiden ze tegen hem dat zijn longe schoon waren!
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef: toen hij voor onderzoek in het ziekenhuis was, zeiden ze tegen hem dat zijn longe schoon waren!
tja, dat zeggen ze bij mij ook.......dus wat ze er exact mee bedoelen weet ik ook niet.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

albion schreef:
En nu is hij weer op zijn oude gewicht? Fantastisch!
Geen flauw idee.

Het is al zo lang geleden. Hij ziet er sinds kort erg gezond uit (hij krijgt nl. licht therapie voor z'n psoriasis).
rekcor

Bericht door rekcor »

Pas vooral op voor dihydromonoxide (DHMO)! Zit in bijna al ons voedsel.

Risico's
  • Death due to accidental inhalation of DHMO, even in small quantities.
  • Prolonged exposure to solid DHMO causes severe tissue damage.
  • Excessive ingestion produces a number of unpleasant though not typically life-threatening side-effects.
  • DHMO is a major component of acid rain.
  • Gaseous DHMO can cause severe burns.
  • Contributes to soil erosion.
  • Leads to corrosion and oxidation of many metals.
  • Contamination of electrical systems often causes short-circuits.
  • Exposure decreases effectiveness of automobile brakes.
  • Found in biopsies of pre-cancerous tumors and lesions.
  • Given to vicious dogs involved in recent deadly attacks.
  • Often associated with killer cyclones in the U.S. Midwest and elsewhere, and in hurricanes including deadly storms in Florida, New Orleans and other areas of the southeastern U.S.
  • Thermal variations in DHMO are a suspected contributor to the El Nino weather effect.
Bron: http://www.dhmo.org/
Gian

Bericht door Gian »

:baille
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
albion

Bericht door albion »

Gian schreef::baille
als je het verveelt hoef je het niet te lezen hoor
Gian

Bericht door Gian »

:baille
Plaats reactie